Skocz do zawartości




- - - - -

Mercedes 208d Kaczka Problem


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   Orzel


  • Postów: 15
  • Na forum od: 15 kwi 2012
  • Miejscowość: siedlce
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 września 2012 - 19:15

Witam zakupiłem zadbanego Mercedesa 208d Kaczka 95r przebieg 300tys nigdy wcześniej nie miałem styczności z tym modelem więc mam parę pytań do was fachowców :)
Wizualnie zadbany prawie bez rdzy,silnik pali bardzo ładnie nie dymi chodzi równo

Problem jest taki:
-Jak jest rozgrzany i gdy chodzi na luzie coś stuka w skrzyni biegów a gdy trzymam wciśnięte sprzęgło przestaje stukać

- zawieszenie nie wiem jak jest w tym modelu ale u mnie gdy wjeżdżam w nierówności na drodze cały samochód się trzęsie Można powiedzieć,że odczuwa się jadąc nim każdy dołek A po przejechaniu paru kilometrów resory z przodu zaczynają rypieć co mnie bardzo drażni Nie wiem czy to jest wina amortyzatorów bo gumy w resorach zmieniłem i wraz skrzypi i nadal się trzęsie .
W tym modelu tak już jest czy to jest wina zużytych amortyzatorów ?
Znacie może jakiegoś patenta na to rypienie :)


Liczę na waszą pomoc



#2 Offline   rafalm-1990


  • Postów: 6
  • Na forum od: 05 paź 2012
  • Miejscowość: Słupsk
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 E290TD AMG Style
  • Trzeci Mercedes:Mercedes w602 3.0 Diesel

Napisano 05 października 2012 - 22:19

Witam ciebie drogi kolego.

Na temat stuków w skrzyni biegów, to stuka ci łożysko oporowe. Prawdopodobnie w twojej kaczce zmieniane było sprzęgło (a jeśli nie to napewno była ściągana skrzynia biegów) i ten kto to robił źle założył to łożysko. Tam jest dość ciężko zlikwidować luz na wałku od skrzyni (ten wałek który wychodzi ze skrzyni i wchodzi w silnik) gdyż ten wałek jest ruchomy, i nie wiele osób wie jak go włożyć do końca. Poprzez niewłożenie tego wałka do końca, łożysko oporowe pod wpływem drgań skrzyni porusza sie do przodu i do tyłu powodując stuki, lecz gdy wciśniesz sprzęgło, to łożysko jest "przyciśnięte do tylnej ścianki otworu sprzęgłowego) i dlatego stuki znikają. Te stukanie nie jest groźne dla twojego samochodu, ani nie wpływa na zużycie tego łozyska w jakimś tam dużym stopniu, lecz jest tylko i wyłącznie uciążliwe dla ucha :).

Odnośnie zawieszenia, kaczka jest to samochód do pracy, a nie do wygody. Trzeba wziaść pod uwagę że jest to stary samochód prostej konstrukcji (zawieszenie podobne jak w wozie drabiniastym) i prace tego nieskomplikowanego zawieszenia nieraz bedzie słychać.

Mam nadzieje że pomogłem. Jeśli jeszcze jakieś problemy z kaczką - chetnie odpowiem :) Osobiście zbudowałem już 2 kaczki od podstaw :)








Podobne tematy Zwiń