Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] Akumulator Paliwa E 2.0?


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dras


  • Postów: 18
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 21 styczeń 2008 - 14:38

Zastanawia mnie jakie zadanie ma do spełnienia Akumulator Paliwa (to najmniejsze coś podczepione do pompy paliwowej)


Poprawiono tytuł

#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 styczeń 2008 - 14:47

Chyba odpowiada za stale cisnienie w ukladzie dostarczajacym paliwo do silnika :mrgreen:

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 styczeń 2008 - 15:19

Charlie9 napisał:

Chyba odpowiada za stale cisnienie w ukladzie dostarczajacym paliwo do silnika :old:

:/ Utrzymuje ciśnienie benzyny, jest podłączony równolegle do pompy paliwa. Dzięki temu podczas kolejnego rozruchu szybko wzrasta ciśnienie we wtryskiwaczach i nie trzeba chełtać

#4 Offline   Dras


  • Postów: 18
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 21 styczeń 2008 - 16:02

aha no tak tez myslałem ale wolałem sie kogoś spytać...dzięki za info

#5 Offline   Ukaniu


  • Postów: 661
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 21 styczeń 2008 - 18:01

Wbrew pozorom jakby nie by ło tego akumulatora to podczas odpalania ciśnienie rosło by nawet szybciej - nie potrzeba napełniać tej puszki.
Akumulator ma za zadanie filtrować pulsacje ciśnienia powodowane przez pompę oraz oddawać paliwo w chwilach kiedy jest impulsowo potrzeba pobrać relatywnie jego dużą ilość.

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 styczeń 2008 - 18:37

Ukaniu nie zgadzam się z Twoją teorią. Jaką rolę spełnia akumulator producent dokładnie określa, zresztą można też wywnioskować po jego budowie. Przedstawiam niżej scan układu zasilania i proszę zwrócić uwagę na podłączenie akumulatora paliwa (równolegle do pompy) oraz na przebieg przewodów paliwowych włącznie z rolą przeponowego regulatora ciśnienia. Analizując schemat układu paliwowego, wnioskujemy iż w układzie panuje odpowiednie ciśnienie właśnie dzięki aku oraz regulatorowi, oraz kiedy paliwo powraca do zbiornika. Co do " jest impulsowo potrzeba pobrać relatywnie jego dużą ilość" to też według mnie nie do końca prawda, gdyż pompa ma wystarczającą wydajność, a paliwo raczej wróci w nadmiarze do zbiornika niż go braknie chwilowo. A tak na marginesie to chyba więcej paliwa jest w filtrze niż w akumulatorze, gdyż jak widac na poniższym scanie nie jest to zwykła puszka na palio, a nawet paliwa jest tam znikoma ilość (więcej jest sprężyny :old: )

Scaniki:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Takie są moje wnioski, lecz mogę sie mylić :/ i proszę o dalsze wnioski :/

#7 Offline   Ukaniu


  • Postów: 661
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 21 styczeń 2008 - 18:56

Po kilku minutach od zgaszenia akumulator ciśnienia w związku z nieszczelnościami będzie pusty, tzn sprężyna wypchnie z niego cała zawartość benzyny. Aby ciśnienie w układzie miało nominalną wartość trzeba go znów napompować benzyną. A to potrwa określony czas. To jasno wynika z tego jak jest on skonstruowany (tłok i sprężyna). Pompa się załącza zbiorniczek w akumulatorze się napełnia, a sprężyna jest coraz bardzoej ściskana, ciśnienie rośnie i ściśnięcie sprężyny aż do otwarcia zaworu w regulatorze.
Pompa ma wydajność lekko pulsującą w czasie nie tłoczy paliwa non stop identycznie i w chwili kiedy wydajnosć spada oddawanie paliwa przejmuje akumulator - to jest jego funkcja filtracji pulsacji ciśnienia w układzie. Odrębną kwestią, pomimo, że wydajność pompy przewyższa zużycie przez wtrysk to przy dużych obciążeniach i wzbogacaniu mieszanki zużycie potrafi chwilowo przewyższyć zdolność tłoczenia. Dlatego już w 2.6 montowano 2 pompy, aby zminimalizować to zjawisko. Akumulator ciśnienia ma doskonałą analogię w elektryce/elektronice jaką jest kondensator. On też nie pozwala na natychmiastowy wzrost napięcia, ale za to magazynuje ładunek zmniejszając jego tętnienia (napięcia) - gdy jest np zastosowany jako filtr w prostowniku.

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 styczeń 2008 - 19:14

Ukaniu napisał:

Po kilku minutach od zgaszenia akumulator ciśnienia w związku z nieszczelnościami będzie pusty, tzn sprężyna wypchnie z neigo cała zawartość benzyny.

Co do nieszczelności akumulatora to bez przesady, na pewno wytrzyma więcej jak kilka minut. Nawet sprawność układu bada się po 30 minutach od unieruchomienia silnika i ciśnienie ma wynosić minimum 2.5 bara. Zresztą tak na marginesie pompa paliwa posiada zawór zwrotny, który również powoduje iż paliwo nie wraca w ta stronę. Może wskażesz skąd czerpiesz info, bo ciekawy jestem czy są jakieś inne opracowania tego tematu niż posiadam?

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 661
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 21 styczeń 2008 - 19:30

Czekaj, nie rozumiem... wg Ciebie "sprężyna dociska przeponę w kierunku przepływu paliwa, więc jak może coś wypchnąć z akumulatora, skoro paliwo jest poniżej przepony?"
Akumulator jest podłączony tak, aby ciśnienie paliwa wytwarzane pompą naciskało na tłoczysko i ściskało sprężynę. Włączony jest on przeca równolegle, a z drugiej strony tłoczyska panuje niewielkie ciśnienie wytwarzane praktycznie grawitacyjnie.
Test na szczelnośc po 30min w starym aucie zostanie oblany - większość naszych samochodów ma nieszczelne trzpienie w rozdzielaczu, z których ochoczo kapie benzyna.
Opracowania? danych w sieci jest aż za dużo. Tylko trzeba je przesiewać.
Oczywiście można przychylić się do tego co napisano w tym co zamieściłeś - wynika to z faktu, że pompa pracuje przez chwilę zaraz po przekręceniu kluczyka pompując układ tak, że jak przesuniemy go w pozycję rozruch mamy już ciśnienie w układzie i pompa nie musi startować w mgnieniu oka, tzn musi - ale układ od razu ma możliwości podawania zgromadzonego w akumulatorze paliwa. Z tym się zgadzam.

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 21 styczeń 2008 - 19:38

Ukaniu napisał:

Czekaj, nie rozumiem wg Ciebie

Faktycznie zamieszałem :old: Poprawię :oops:
Ale zwróć uwagę jak jest wpięty aku w układ: pompa - filtr - aku i że pompa również posiada zawór zwrotny. I wnioskuję z powyższego iż w filtrze zawsze jest paliwo, co za tym idzie w układzie jest zachowane ciśnienie.

#11 Offline   Borat


  • Postów: 2907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 styczeń 2008 - 19:39

Ukaniu napisał:

Akumulator jest podłączony tak aby ciśnienie paliwa wytwarzane pompą naciskało na tłoczysko i ściskało sprężynę. Włączony jest on przeca równolegle, a z drugiej strony tłoczyska panuje niewielkie ciśnienie wytwarzane praktycznie grawitacyjnie.

z drugiej strony polączony jest z pompa paliwa, od strony ssania.

#12 Offline   pawel63


  • Postów: 720
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 styczeń 2008 - 00:15

Najciekawsze, że obaj macie rację. Akumulator paliwa pełni dwie funkcje: pierwsza to właśnie utrzymanie ciśnienia w układzie po wyłączeniu silnika (koniecznego by uniknąć ewentualnego zapowietrzenia i kłopotów z ponownym rozruchem), druga to zniwelowanie zjawisk falowych przepływu paliwa (jak wspomniał Ukaniu, działanie pompy wcale nie odbywa się liniowo).

#13 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 styczeń 2008 - 00:26

No dokladnie mi o to chodzilo (o obie rzeczy), bo jesli pompa nie jest zebata/wirnikowa itp. to faktycznie (na logike) jest pewna amplituda pracy i owe pulsacje zaklocalyby prawidlowe dzialanie calego ukladu zasilania silnika.

P.S. A'propos "kierunkow" w poprzednich postach. Wydaje mi sie, ze jest tam dobrze napisane, choc nie do konca precyzyjnie i jednoznacznie. Oryginalny tekst rozumiem tak "sprezyna dociska przepone w kierunku przeplywu paliwa ale o przeciwnym zwrocie"

#14 Offline   moryc36


  • Postów: 18
  • Na forum od: 26 lut 2009
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 10 kwiecień 2009 - 18:54

To i ja się podepnę pod ten dość daleki w czasie temat....Aby auto odpalić nieważne czy ciepły czy zimny potrzebuję dość długo pokręcić rozrusznikem...nawet ok 20 sekund!Dodam że pompa jest nowa i ma prawidłowe ciśnienie...Co sugerujecie? :shock:

#15 Offline   Sly108


  • Postów: 1144
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 wrzesień 2010 - 12:15

Panowie podepnę się pod temat. Mam problem z odpalaniem mojej :) jak postoi. To znaczy wsiadam rano do auta po nocnym postoju i muszę kręcić rozrusznikiem dość długo zanim silnik zaskoczy. Potem od razu mogę zgasić auto i za drugim razem zapala od dotyku. I pali bez problemów aż do momentu gdy postoi bez odpalania tak ok 2-3 godzin. Czy przyczyną tego jest wadliwy ten akumulator paliwa i jak go ewentualnie sprawdzić? I ktoś mi kiedyś powiedział, że w pompie paliwowej znajduje się w środku zawór zwrotny który nie pozwala cofać się benzynie do baku i, ż e to on jest uszkodzony. Czy to prawda? Jest coś takiego w pompie? Czy to ten aku odpowiada za to? Samochód to Mercedes 190E 1.8 benzyna.

#16 Offline   Marian15


  • Postów: 70
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 11 październik 2019 - 13:30

Widzę, że temat jest martwy, ale nie chcę tworzyc nowego i zaśmiecać forum, więc zadam pytanie tutaj:
Jak stwierdzić czy uszkodzony jest akumulator ciśnienia czy pompa paliwa? Jakie są objawy? Silnik m102 2,0 1987r. Filtr paliwa wymieniony, więc wyeliminowałem go. Jakie sa objawy usterek akumulatora a jakie pompy?
Dzięki,
Pozdrawiam,
Marian.

#17 Offline   Sawyer


  • Postów: 2390
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 październik 2019 - 18:30

Jak silnik popracuje chwilę, nz przykład po krótkiej jeździe to wyłącz go i za 10, nawet 15 minut odkręć przewód doprowadzający paliwo do rozdzielacza. Jeśli akumulator jest sprawny to ciśnienie będzie duże. Jak będzie ledwo płynąć znaczy akumulator słaby.

#18 Offline   Marian15


  • Postów: 70
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 16 październik 2019 - 14:35

Ok, dzięki :))

#19 Offline   Marian15


  • Postów: 70
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 18 październik 2019 - 17:23

Po ok. 12 minutach od zgaszenia niemal sucho w przewodzie. Teraz pytanie czy upłynęło przez nieszczelności w akumulatorze czy w rozdzielaczu.

#20 Offline   Sawyer


  • Postów: 2390
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 październik 2019 - 21:23

Taki upływ moim zdaniem przez akumulator, jakby rozdzielacz z regulatorem tak przepuszczał to samochód wcale by nie palił.