Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Akumulator Paliwa E 2.0?


19 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 stycznia 2008 - 19:39

Ukaniu napisał:

Akumulator jest podłączony tak aby ciśnienie paliwa wytwarzane pompą naciskało na tłoczysko i ściskało sprężynę. Włączony jest on przeca równolegle, a z drugiej strony tłoczyska panuje niewielkie ciśnienie wytwarzane praktycznie grawitacyjnie.

z drugiej strony polączony jest z pompa paliwa, od strony ssania.



#12 Offline   pawel63


  • Postów: 721
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Ostrowiec Św
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 stycznia 2008 - 00:15

Najciekawsze, że obaj macie rację. Akumulator paliwa pełni dwie funkcje: pierwsza to właśnie utrzymanie ciśnienia w układzie po wyłączeniu silnika (koniecznego by uniknąć ewentualnego zapowietrzenia i kłopotów z ponownym rozruchem), druga to zniwelowanie zjawisk falowych przepływu paliwa (jak wspomniał Ukaniu, działanie pompy wcale nie odbywa się liniowo).

#13 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2008 - 00:26

No dokladnie mi o to chodzilo (o obie rzeczy), bo jesli pompa nie jest zebata/wirnikowa itp. to faktycznie (na logike) jest pewna amplituda pracy i owe pulsacje zaklocalyby prawidlowe dzialanie calego ukladu zasilania silnika.

P.S. A'propos "kierunkow" w poprzednich postach. Wydaje mi sie, ze jest tam dobrze napisane, choc nie do konca precyzyjnie i jednoznacznie. Oryginalny tekst rozumiem tak "sprezyna dociska przepone w kierunku przeplywu paliwa ale o przeciwnym zwrocie"

#14 Offline   moryc36


  • Postów: 18
  • Na forum od: 26 lut 2009
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 10 kwietnia 2009 - 18:54

To i ja się podepnę pod ten dość daleki w czasie temat....Aby auto odpalić nieważne czy ciepły czy zimny potrzebuję dość długo pokręcić rozrusznikem...nawet ok 20 sekund!Dodam że pompa jest nowa i ma prawidłowe ciśnienie...Co sugerujecie? :shock:

#15 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 września 2010 - 12:15

Panowie podepnę się pod temat. Mam problem z odpalaniem mojej :) jak postoi. To znaczy wsiadam rano do auta po nocnym postoju i muszę kręcić rozrusznikiem dość długo zanim silnik zaskoczy. Potem od razu mogę zgasić auto i za drugim razem zapala od dotyku. I pali bez problemów aż do momentu gdy postoi bez odpalania tak ok 2-3 godzin. Czy przyczyną tego jest wadliwy ten akumulator paliwa i jak go ewentualnie sprawdzić? I ktoś mi kiedyś powiedział, że w pompie paliwowej znajduje się w środku zawór zwrotny który nie pozwala cofać się benzynie do baku i, ż e to on jest uszkodzony. Czy to prawda? Jest coś takiego w pompie? Czy to ten aku odpowiada za to? Samochód to Mercedes 190E 1.8 benzyna.

#16 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 11 października 2019 - 13:30

Widzę, że temat jest martwy, ale nie chcę tworzyc nowego i zaśmiecać forum, więc zadam pytanie tutaj:
Jak stwierdzić czy uszkodzony jest akumulator ciśnienia czy pompa paliwa? Jakie są objawy? Silnik m102 2,0 1987r. Filtr paliwa wymieniony, więc wyeliminowałem go. Jakie sa objawy usterek akumulatora a jakie pompy?
Dzięki,
Pozdrawiam,
Marian.

#17 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 15 października 2019 - 18:30

Jak silnik popracuje chwilę, nz przykład po krótkiej jeździe to wyłącz go i za 10, nawet 15 minut odkręć przewód doprowadzający paliwo do rozdzielacza. Jeśli akumulator jest sprawny to ciśnienie będzie duże. Jak będzie ledwo płynąć znaczy akumulator słaby.

#18 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 16 października 2019 - 14:35

Ok, dzięki :))

#19 Offline   Marian15


  • Postów: 83
  • Na forum od: 08 lis 2018
  • Miejscowość: Wrocław/Jelenia Góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nysa 522

Napisano 18 października 2019 - 17:23

Po ok. 12 minutach od zgaszenia niemal sucho w przewodzie. Teraz pytanie czy upłynęło przez nieszczelności w akumulatorze czy w rozdzielaczu.

#20 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 18 października 2019 - 21:23

Taki upływ moim zdaniem przez akumulator, jakby rozdzielacz z regulatorem tak przepuszczał to samochód wcale by nie palił.








Podobne tematy Zwiń