Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Kontrolki - złe wskazania


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 22 stycznia 2008 - 00:13

Mam pewien problem z ktorym wczesniej sie w moim autku nie zetknalem. Dzis kiedy odpalilem moja slicznotke zaczely wariowac kontrolki od stanu paliwka, cisnienia oleju i temperatury. Cisnienie plywalo (a zawsze na zimnym po odpaleniu jest 3 - tak jak sie nalezy) temperatura silnika raz wskakiwala na 80 a pozniej na ponizej 40 i stan paliwa skakal na prawidlowy stan a pozniej na zero i tak w kolo. Na dodatek swiecila sie wciaz lampka rezerwy mimo ze jest ok 1/4 baku. Problemy te ustaly po paru minutkach jazdy i bylo wszystko ok pozniej.

Nie wiem czy moze miec to jakis wplyw ale wczoraj padal ostro deszcz a ja jechalem spora trase wtedy i wpadlem w gleboka kaluze. Chlupnelo woda mocno a nie mam oslony silnika przy podwoziu niestety. Dojechalem jednak spokojnie jeszcze kilkanascie kilometrow do domu po tym i zostawilem na noc samochod. Odpalil bez problemu i wszystki elektryczne urzadzenia poza tymi wskaznikami dzialaly. Swiatla, lampki, wycieraczki, radio, kontrolki byly ok tylko te 3 wskazniki zglupialy.

Prosze kolegow o podpowiedzi co to moze byc? Moze byc tak ze przez chwile wskazniki gubily mase i dlatego plywaly? jesli tak to gdzie to wszystko posprawdzac, gdzie szukac masy od wskaznikow?

Byc moze problem byl spowodowany wilgocia i sie nie powtorzy kiedy wszystko przeschnie ale chcialbym skontrolowac czemu sie tak stalo bo czesto latam w trasy i ewentualna awaria w nocy w zimie daleko od domu to przerazajaca wizja :old:

Zmieniono tytuł



#2 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 stycznia 2008 - 08:33

FilipW, czy jak zgasiles i próbowałeś jeszcze raz odpalić to wszstko było ok? Jeśli tak to myśle, że tak jak napisałeś, problem z wilgocią...

#3 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 22 stycznia 2008 - 10:09

FilipW,
Zalałeś wodą złacze oznaczone na schematach X27 ( złacze pośrednie wiązki przewodów rozrusznika ) przez które przechodzą przewody od czujników. Stąd te błędne wskazania.








Podobne tematy Zwiń