Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Silnik OM606 - falowanie obrotow


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dras


  • Postów: 18
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 22 stycznia 2008 - 18:33

sprawa dotyczy samochodu ojca [250D E-Klasse OM606] zastanawia go dziwne falowanie silnika na niskich obrotach. Niestety nie jestem w stanie coś więcej o tym napisać. Wiec może po prostu wasze podejrzenia czym to może być spowodowane.

MOD: Poprawiono tytul.



#2 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 22 stycznia 2008 - 19:36

Dras napisał:

[250D E-Klasse OM606]
Czy to jest silnik 20 zaworowy ?

#3 Offline   Roland


  • Postów: 170
  • Na forum od: 13 mar 2007
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E250D 20V 1995 ASB

Napisano 22 stycznia 2008 - 21:11

romek, TIAak chodzi mu o "zaworówke" 113 koni...

Hmm nigdy nie mieliśmy ADI heh takiego przypadku... może pompa ???

#4 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 22 stycznia 2008 - 21:36

250D to OM 605 :roll: :slinka:

#5 Offline   Dras


  • Postów: 18
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 22 stycznia 2008 - 22:41

dzięki za cynk ja o tym wiem ale hmm widać wiedza mojego ojca jest .... hmm bez komentarza ja niestety zostałem zmuszony do napisania tego co on mi karze.... przykro mi.... naprawdę :oops:

#6 Offline   Roland


  • Postów: 170
  • Na forum od: 13 mar 2007
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E250D 20V 1995 ASB

Napisano 22 stycznia 2008 - 23:02

Adrian ja też dostałem cynk :slinka: mój ojciec wspomniał że może to być coś z powietrzem, dlatego skaczą obroty.

#7 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 stycznia 2008 - 05:28

Obroty sterowane podciśnieniem (powietrzem) były w sinikach OM 601, 602 i w części OM 603, czyli starych "2-zaworowych" dieslach. "4-zaworowe" diesle mają pompy wtryskowe sterowane elektronicznie i tak samo są stabilizowane wolne obroty. Sterownik wolnych obrotów jest w okolicach osławionego srebrnego przekaźnika, który jet drugim z kolei podejrzanym. Tamte elementy bym najpierw sprawdził. :mrgreen:

#8 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 23 stycznia 2008 - 12:38

Dras, Czy silnik ma sterowanie pompy wtryskowej na linkę czy już nowsze rozwiazanie, potencjometr przy pedale gazu.

#9 Offline   Dras


  • Postów: 18
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Szczecin

Napisano 23 stycznia 2008 - 18:12

normalnie na linkę

#10 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 23 stycznia 2008 - 20:22

Dras,
Na ciepłym silniku, wyjmij z gniazda sterownik ELR ( we wnęce za akumulatorem czarna obudowa wielkości pudełka papierosów) uruchom silnik, obroty powinny być niższe na poziomie ok 600 obr/min, nie powinny falować i nie będzie działał obrotomierz.








Podobne tematy Zwiń