Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 220ce Cewka - wtyk do EZL?


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Torturro


  • Postów: 41
  • Na forum od: 09 wrz 2012
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123

Napisano 06 października 2012 - 16:24

Witam - właśnie zgubiła się iskra. pozamieniałem świece - później kable - następnie przełożyłem na drugą cewkę.
Kable i świece OK.

Pytanie - jak sprawdzić cewkę - i jeśli to nie cewka to co to jest wtyk do EZL?
Szukałem na forum - ktoś pisał , że cewka była jednak OK i że przelutował wtyk.

o włąśnie doczytałem - 1.może sterownik zapłonu? (gdziekolwiek on jest) 2.Czujnik położenia wału? 3.Czujnik rozrządu?
Jak posprawdzać? co po kolei?

Jak wyjąć cewkę? Proszę o pomoc -
Dziękuje i pozdrawiam

Użytkownik Torturro edytował ten post 06 października 2012 - 16:33




#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 października 2012 - 17:06

Po pierwsze w silniku m111 masz dwie cewki, pod kolektorem ssącym, dostęp spod samochodu. Jedna cewka "obsługuje" dwie świece.
Dwa, zapłon EZL nie występował w m111
Trzy, sterownik silnika masz za akumulatorem, on steruje cewkami
Przy braku sygnału z czujnika położenia wału korbowego nie będziesz miał sterowania cewek i kluczowania wtryskiwaczy. Cewki i wtryski mają zasilanie po zapłonie i sterowane są masą.
Poczytaj sobie o problemach silników m111 i m104 z wiązką elektryki silnika. Naprawiłeś już ją ?

Użytkownik m104user edytował ten post 06 października 2012 - 17:06


#3 Offline   Torturro


  • Postów: 41
  • Na forum od: 09 wrz 2012
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123

Napisano 06 października 2012 - 19:04

Dziękuję. Czytałem - nie naprawiłem jeszcze - bo samochód mam od miesiąca zaledwie - więc to przede mną.

Nadal nie wiem jak sprawdzić cewkę - ginekologicznym sposobem przełożyłem je miejscami - zobaczę czy do cewki dochodzi impuls.

Czy sterownik o którym piszesz to sławetny srebrny przełącznik?

Jaka więc kolejność działań (nie mówimy na razie o regeneracji wiązki tylko o dojściu co siadło)?

dzięki.

#4 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 06 października 2012 - 21:02

Jeśli nie ma iskry na 1 i 4, to piardła pierwsza cewka, jeśli na 2 i 3 to druga.

#5 Offline   Torturro


  • Postów: 41
  • Na forum od: 09 wrz 2012
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123

Napisano 06 października 2012 - 21:34

merci. jaką kupić? moja ma taką niebieską naklejkę - ale nie widzę nazwy firmy - dużo teraz chinszczyzny.../ ?

#6 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 06 października 2012 - 22:35

Kup sobie Boscha, w Intercarsie kosztuje ok. 270zł/szt. , ale jak ktoś ma dobry rabat to można ją kupić za 170-180zł.
Nr katalogowy Bosch 0 221 505 437.
Ja u siebie wymieniałem jakieś 2-3 lata temu na Boscha i chodzą idealnie. Z tym że dla spokoju polecałbym Ci zmienić jeszcze kable WN (jeśli do tej pory nie były zmieniane) i świece.
No i jeśli wiązka silnika jest oryginalna to pasowałoby też ją naprawić bo na pewno będzie w stanie agonalnym. Zobacz na wiązce w okolicy sterownika HFM powinna mieć papierową metkę. Jeśli jest ori Mercedesa z datą produkcji z pierwszej połowy lat 90 to trzeba ją robić. Może też być tak że ktoś wymienił wiązkę na nową i te późniejsze robiło Delphi w Jeleśni i z tymi wiązkami już raczej nie ma problemów.

Użytkownik macmw edytował ten post 06 października 2012 - 22:37


#7 Offline   Torturro


  • Postów: 41
  • Na forum od: 09 wrz 2012
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w123

Napisano 07 października 2012 - 07:34

Dzięki

#8 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 02 marca 2017 - 15:11

Witam ,jak sprawdzić cewkę zapłonową?jak ustawić miernik itd?Sinik 1.8e m102

Użytkownik melfio1 edytował ten post 02 marca 2017 - 15:11









Podobne tematy Zwiń