Z ostatnich zmian:
- Uszczelnione wspomaganie, ciekło z simmeringu, narazie brak wycieków oby pomogło na dłużej - 150 zł
- Nowy akumulator Bosch silver S5 100AH 830A, znaczna poprawa przy odpalaniu - 400 zł
- Zdiagnozowano rozsypane łączniki elastyczne wał-skrzynia, wał most - Może wymiana pomoże na problem wibracji podczas jazdy (Zamówione już 2x Meyle, 273 zł sztuka + łożysko podpry wału SKF - 34 zł)
- Pomierzyli mi też sonde i jej zakres pracy wyszedł od 0 do 0.7V na wolnych obrotach i od 0 do 0.8V przy wyzszych obrotach. Mechanik powiedział, że teoretycznei powinna miec zakres od 0 do 1V. Nie wiem teraz czy zostawic ja czy wymienic ? Auto ma prawie 400k a sonda caly czas orginał MB wiec ciekawe
Zamówiłem też wycieraczki - Bosch 250 zł !!! i odesłałem nieprawidłowy termostat, jak przysla nowy to wymienie.
1
[w140] m00n 500SE 92 r.
Rozpoczęty przez m00n, paź 13 2012 16:29
104 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 12 stycznia 2013 - 14:49
#22
Napisano 12 stycznia 2013 - 17:40
yyyyyyyy...ja wycieraczke boscha dedykowaną do 124 kupiłem za 50 PLN...przy w140 jest az taka różnica?
Użytkownik ziomster edytował ten post 12 stycznia 2013 - 17:46
#23
Napisano 12 stycznia 2013 - 18:48
Cześć z tego co mierzyłem sonda zazwyczaj chodzi 200-250mV do 700-800mV więc Ok. Jak nie ma problemów nie powoduje błędów nie ruszać ,bo z zamiennikami różnie bywa a oryginał parę zetów będzie kosztował.
Wycieraczki właśnie cholerna różnica ,ja od dawna kupuje same gumki z firmy ALCA we wszystkich swoich autach mam i Polecam jakość do ceny bardzo dobre.
Pozdrawiam
Wycieraczki właśnie cholerna różnica ,ja od dawna kupuje same gumki z firmy ALCA we wszystkich swoich autach mam i Polecam jakość do ceny bardzo dobre.
Pozdrawiam
#24
Napisano 13 stycznia 2013 - 23:14
Wycieraczki są stosunkowo bardzo drogie. Nie dość, że główna jest bardzo długa to ta pomocnicza również do małych nie należy
#25
Napisano 13 stycznia 2013 - 23:37
A ja mam Motguma po 65zł/szt i mają już prawie 2 lata, w tym również "stały" ponad pól roku nie ruszane, aż się do szyby przykleiły. Nadal wycierają szybę do sucha, pracują gładko i cicho. Mają tylko jedną wadę. Brak spoilera powoduje, że przy dużych prędkościach zdarza jej się zostawić trochę wody. Niestety nie mam opakowania, ale były dobierane po długości. Jako jedyne w sklepie mały tak grube mocowanie, aby można było je założyć na to grubsze ramię. Dobra Polska produkcja!
#26
Napisano 21 stycznia 2013 - 08:51
Auto odebrane
Wycieraczki zamontowane mam nadzieje ze starcza na rok przynajmniej
Termostat wymieniony, silnik dalej trzyma temperature delikatnie powyzej 80 st.
Wymieniona podpra wału (Zdjecie starej)
Wymienione łączniki elastyczne wału, na zdjeciach jak widac nie byly w tragicznym stanie, troche popekane ale tulejki na swoim miejscu.
Poduszka skrzyni niestety nie pasowała, takze czekam na wymiane, prawidlowy nr. poduszki to 140 240 08 18
Wrażenia to pozbycie się drgań przy spokojnej jezdzie na trasie ok 90 km/h nie masz juz drgan pod fotelem kierowcy.
I najwazniejsze wynajalem garaż na zime, także nie bedzie juz kupy sniegu na aucie.
Wycieraczki zamontowane mam nadzieje ze starcza na rok przynajmniej
Termostat wymieniony, silnik dalej trzyma temperature delikatnie powyzej 80 st.
Wymieniona podpra wału (Zdjecie starej)
Wymienione łączniki elastyczne wału, na zdjeciach jak widac nie byly w tragicznym stanie, troche popekane ale tulejki na swoim miejscu.
Poduszka skrzyni niestety nie pasowała, takze czekam na wymiane, prawidlowy nr. poduszki to 140 240 08 18
Wrażenia to pozbycie się drgań przy spokojnej jezdzie na trasie ok 90 km/h nie masz juz drgan pod fotelem kierowcy.
I najwazniejsze wynajalem garaż na zime, także nie bedzie juz kupy sniegu na aucie.
#27
Napisano 31 stycznia 2013 - 21:11
Nowe wiesci z prac serwisowych
1) Wymieniona poduszka skrzyni biegów, stara miala juz dosyc, chcociaz zmian zadnych nie odczulem.
2)Podkrecona linka w skrzyni biegow, auto w koncu zaczelo redukowac jak powinno przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu, zostala jeszcze regulacja podcsinien. A na lato planuje zdjecie skrzyni i maly przeglad.
3)Auto zostawilem jeszcze w warsztacie bo stwierdzili wypadanie zapłonów, obroty jałowe stoją w miejscu nic nie faluje ani nie drga ale silnik troszke drga i slychac takie cykliczne pyrkanie z wydechu, zamówiłem też noiwe swiece bosch f8dc4 bo podobno to jedyne sluszne swiece do tego modelu. Kazalem tez sprawdzic kompresje na cylindrach i csinienie na listwie wtryskowej, w kazdym razie mam nadzieje ze sie jutro wszystko wyjasni
4)Zlokalizowano wyciek plynu chlodniczego przy wezach z tylu silnika, jutro beda usuwac.
5)Nagralem filmik przyspieszenia od 0 do 100 jesli ktos moglby ocenic i porownac ze swoim m119 bede wdzieczny
6)Jaka powinna byc wartosc kompresji w m119.970 ? i jaka wartosc cisnienia paliwa na listwie ?
7) Spisalem numer z felg ktore posiadam w w202 ich numer to 210 401 16 02 czy beda pasowac do w140 ?
Pozdrawiam
1) Wymieniona poduszka skrzyni biegów, stara miala juz dosyc, chcociaz zmian zadnych nie odczulem.
2)Podkrecona linka w skrzyni biegow, auto w koncu zaczelo redukowac jak powinno przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu, zostala jeszcze regulacja podcsinien. A na lato planuje zdjecie skrzyni i maly przeglad.
3)Auto zostawilem jeszcze w warsztacie bo stwierdzili wypadanie zapłonów, obroty jałowe stoją w miejscu nic nie faluje ani nie drga ale silnik troszke drga i slychac takie cykliczne pyrkanie z wydechu, zamówiłem też noiwe swiece bosch f8dc4 bo podobno to jedyne sluszne swiece do tego modelu. Kazalem tez sprawdzic kompresje na cylindrach i csinienie na listwie wtryskowej, w kazdym razie mam nadzieje ze sie jutro wszystko wyjasni
4)Zlokalizowano wyciek plynu chlodniczego przy wezach z tylu silnika, jutro beda usuwac.
5)Nagralem filmik przyspieszenia od 0 do 100 jesli ktos moglby ocenic i porownac ze swoim m119 bede wdzieczny
6)Jaka powinna byc wartosc kompresji w m119.970 ? i jaka wartosc cisnienia paliwa na listwie ?
7) Spisalem numer z felg ktore posiadam w w202 ich numer to 210 401 16 02 czy beda pasowac do w140 ?
Pozdrawiam
#28
Napisano 31 stycznia 2013 - 21:58
Jeśli skrzynia biegów działa prawidłowo, to ostatnią rzeczą na którą powinieneś wpaść jest zrzucanie jej z auta i robienie "przeglądu". Nic dobrego z tego nie wyjdzie, uwierz mi. W najlepszym razie taki przegląd będzie kosztował Ciebie komplet uszczelnień i robociznę... chyba, że Cię stać na taką rozrzutność.
A co do felg - jest taka stara sztuczka, która pozwala sprawdzić, czy felgi będą pasować.
Wystarczy klucz 17 mm i pół godzinki czasu
Mały "test drive" powie Ci więcej niż cała strona numerków.
A co do felg - jest taka stara sztuczka, która pozwala sprawdzić, czy felgi będą pasować.
Wystarczy klucz 17 mm i pół godzinki czasu
Mały "test drive" powie Ci więcej niż cała strona numerków.
#29
Napisano 31 stycznia 2013 - 22:02
wojtek81, skrzynia dziala w maire dobrze trzn. zmienia biegi i redukuje jednak jest kilka "ale"
1) Po przelaczeniu na R auto nie rusza, dopiero po dodaniu gazu, a przy lekkim dodaniu gazu strasznie szarpie
2) Przy redukcji czuc charakterystyczne kopniecie w zadek
3) Skrzynia strasznie wyje na P i N ale dopiero po rozgrzaniu na zimnej skrzyni nie slychac tego, mysallem ze to moze konwerter ale dzis na kanale mechanik stwierdzil ze to na 100% ze skrzyni
wiec chyba wypada tam zajrzec
a co do kół to są bez opon także musze to wiedziec zanim wydam duzo pieniedzy na nowe oponki
1) Po przelaczeniu na R auto nie rusza, dopiero po dodaniu gazu, a przy lekkim dodaniu gazu strasznie szarpie
2) Przy redukcji czuc charakterystyczne kopniecie w zadek
3) Skrzynia strasznie wyje na P i N ale dopiero po rozgrzaniu na zimnej skrzyni nie slychac tego, mysallem ze to moze konwerter ale dzis na kanale mechanik stwierdzil ze to na 100% ze skrzyni
wiec chyba wypada tam zajrzec
a co do kół to są bez opon także musze to wiedziec zanim wydam duzo pieniedzy na nowe oponki
#30
Napisano 31 stycznia 2013 - 22:16
1. Uszczelnienie tłoka B3. Standard niestety w tych skrzynkach.
2. Regulacja podciśnieniem.
3. Przekładnia planetarna lub jej ułożyskowanie. Niestety, duży silnik to bardziej w pi****. Na zimnym nie słychać, bo oliwa gęsta. Analogicznie, jak z wyjącym mostem.
2. Regulacja podciśnieniem.
3. Przekładnia planetarna lub jej ułożyskowanie. Niestety, duży silnik to bardziej w pi****. Na zimnym nie słychać, bo oliwa gęsta. Analogicznie, jak z wyjącym mostem.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
500SEC C140 |
Mercedes S, CL i SEC | rogal83 |
|
||
[W140] seweryn24 500SE 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | seweryn24 |
|
|
|
[w140] uBaW 500sel 1991 |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | uBaW |
|
||
Problem że spalaniem i zmianą biegów W140 500SE 91r. |
Mercedes S, CL i SEC | PeteR86 |
|
||
Mercedes 500sel niedziałajacy nawiew |
Mercedes S, CL i SEC | krzysztof766 |
|
|