[W140]Błędy sprawdzone diodą
#61
Napisano 19 sierpnia 2013 - 07:39
#62
Napisano 19 sierpnia 2013 - 08:54
#63
Napisano 19 sierpnia 2013 - 20:47
#64
Napisano 20 sierpnia 2013 - 07:11
#65
Napisano 27 sierpnia 2013 - 21:33
dziś wytargaliśmy skrzynie z pod samochodu i okazało się , że wieniec koła zamachowego a w szczególności magnesy i blaszki na nim są w jak najlepszym stanie i naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Ale,... no właśnie jest jedno ale!!!
Otóż na wieńcu w koło niego występują cztery płaskowniki w pozycji poziomej występujące w pewnej odległości od siebie( chyba dobrze tłumaczę??? jak nie to nie wiem jak to opisać) i jeden z nich był rogiem zadarty do góry. Tylko pytanie czemu??? Mianowicie gniazdo w którym siedzi czujnik położenia wału przykręcony jest na dwie śruby ale jednej nie było i podejrzewamy że pewnie ta jedna wpadła do środka i mogła ten wieniec uszkodzić( to tylko moje takie przypuszczenia ). Dopiero kręcenie wieńcem powoli ręcznie pokazało że ociera dlatego ktoś podłożył podkładkę. Po wyprostowaniu tego "zagięcia" i wyrzuceniu podkładki nic nie ociera a silnik zapala o wiele szybciej niż wcześniej i lepiej pracuje( nie telepie już tak na wolnych). Tylko, że po wykasowaniu błędu odnośnie czujnika i tych magnesów: 17 pin -18 mrugnięć on dalej powraca.Dodam , że czujnik jest od spodu trochę zarysowany i nie wiem czy to ma jakiś wpływ.
Ps.
moim zdaniem podkładanie podkładki pod ten czujnik nie rozwiązuje nam problemu tylko skutkuje dłuższym kręceniem silnika ponieważ sygnał z czujnika jest słabszy. Problem sprowadza się tylko do wyjęcia skrzyni i sprawdzenia wieńca a to zajęło nam pół dnia z wyciągnięciem, sprawdzeniem , zmianą simeringa między silnikiem a skrzynią bo trochę puszczał, włożeniem, zmianą filtra i oleju. To jest za proste, żeby tego nie zdiagnozować samemu(mowa o uszkodzeniach mechanicznych). Teraz ruszam na SD. pozdrawiam all.
#66
Napisano 29 października 2013 - 11:59
http://www.benzworld...tml#post6588105
http://forums.merced...091#post1106091
#67
Napisano 31 października 2013 - 23:44
#68
Napisano 02 listopada 2013 - 21:40
Użytkownik m00n dnia 29 października 2013 - 11:59 napisał
http://www.benzworld...tml#post6588105
http://forums.merced...091#post1106091
Pisałem wyżej o tym, ale
generalnie sytuacja wygląda tak, że na kole zamachowym była zadarta do góry jedna "blaszka" (są trzy po obwodzie takie albo cztery) która zaczepiała o czujnik, dlatego pewnie ktoś podłożył pod czujnik podkładkę. Mechanik wyprostował blaszkę na kole i wyciągnął podkładkę pokręcił na "sucho" i już nie ocierało. Po tym zabiegu widać dużą różnicę w odpalaniu. Odpala za każdym razem,nie kręci już tak długo jak wcześniej ale niestety błąd dotyczący tych magnesów powraca. Podejrzewam czujnik bo jest przyrysowany od spodu albo moduł zapłonowy. Jedno i drugie tanie nie jest. Koło zamachowe kupiłem wcześniej na wszelki wypadek jak coś to mam, ale mój mechanik stwierdził ,że to co jest jest ok. Magnesy całe nie uszkodzone wiec nie trzeba zmieniać.
Co do pracy silnika, to dalej nie jest ok. U mnie gdy auto jest zimne gdy odpalam rano w garażu to wtedy najbardziej nie równo pracuje. Gdy się rozgrzeje objawy te są dużo dużo mniejsze, ale nie mam takiego zjawiska u siebie jakie opisujesz. Powiedziałbym nawet, że u mnie na biegu jałowym bardziej nie równo pracuje.
Kupiłem już cewki, czekam na przewody Beru, Które zamówiłem w Niemczech bo w Polsce nie do dostania, na dniach dokupię kopułki i palce. I wtedy zobaczymy co pokarze. Trzeba być dobrej myśli bo portfel robi się cienki :(pozdrawiam.
Użytkownik Biały-W140 edytował ten post 02 listopada 2013 - 22:04
#69
Napisano 29 lutego 2016 - 15:34
pin 4 : 4, 24, 25, 27
pin 7 : 2, 5, 6, 14
pin 8 : 6, 9, 10, 11, 12, 13
pin 11 : 14, 15, 19, 20
pin 12 : 3, 4, 8
pin 17 : 6, 8
pin 20 : 2, 3, 4, 5, 6
pin 21 : 24, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37,40
SZOK
Użytkownik MarekMB edytował ten post 29 lutego 2016 - 15:35
#70
Napisano 29 lutego 2016 - 18:06
http://www.w124perfo...119_1992-95.pdf
Rozkoduj sobie, skasuj wszystko i pojeździj zeby zobaczyć co wróci.
Użytkownik Kubasz edytował ten post 29 lutego 2016 - 18:06
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W140] Błędy migane diodą - m104.990 |
Mercedes S, CL i SEC | majkel333 |
|
||
[W201] Przekaźnik z diodą pod kolumną kierownicy - dziwne zachowanie prądu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | KotSylwester |
|
||
kasowanie adaptacji diodą led |
Mercedes S, CL i SEC | m00n |
|
|
|
[W140]Błędy sprawdzone na SD |
Mercedes S, CL i SEC | rogra |
|
|
|
Radio - sprawdzone i polecane modele |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | piotrek_124D |
|