Skocz do zawartości




- - - - -

[W140]Błędy sprawdzone diodą


77 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 19 sierpnia 2013 - 07:39

Tam jest bosch motronic na PMS.



#62 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2013 - 08:54

Heh, ale to piszesz o m111. To całkiem inny silnik.

#63 Offline   rogra


  • Postów: 232
  • Na forum od: 11 cze 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2E-M104

Napisano 19 sierpnia 2013 - 20:47

u mnie sprawa wygląda następująco ,odłączam akoumulator podłączam na nowo po właczeniue zapłonu wsztsrko się świeci nawet trójkąt trakcji lecz po odapaleniu ASR się świeci cały czas wogole nie gaśnie jak zgasze i odpale drugi raz zapala się ASR i ABS a trójkąt od trakcji wogole się nie zapala nawet na samym zapłonie,dopiero jak odłacze ako wszystko się kasuje a asr się świeci,czy winą może być czujnik stopu przy pedale??

#64 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 sierpnia 2013 - 07:11

Raczej nie, ale jaki problem go sprawdzić ? Wystarczy zwykły miernik.

#65 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 27 sierpnia 2013 - 21:33

Witam,
dziś wytargaliśmy skrzynie z pod samochodu i okazało się , że wieniec koła zamachowego a w szczególności magnesy i blaszki na nim są w jak najlepszym stanie i naprawdę nie ma się do czego przyczepić. Ale,... no właśnie jest jedno ale!!!
Otóż na wieńcu w koło niego występują cztery płaskowniki w pozycji poziomej występujące w pewnej odległości od siebie( chyba dobrze tłumaczę??? jak nie to nie wiem jak to opisać) i jeden z nich był rogiem zadarty do góry. Tylko pytanie czemu??? Mianowicie gniazdo w którym siedzi czujnik położenia wału przykręcony jest na dwie śruby ale jednej nie było i podejrzewamy że pewnie ta jedna wpadła do środka i mogła ten wieniec uszkodzić( to tylko moje takie przypuszczenia ). Dopiero kręcenie wieńcem powoli ręcznie pokazało że ociera dlatego ktoś podłożył podkładkę. Po wyprostowaniu tego "zagięcia" i wyrzuceniu podkładki nic nie ociera a silnik zapala o wiele szybciej niż wcześniej i lepiej pracuje( nie telepie już tak na wolnych). Tylko, że po wykasowaniu błędu odnośnie czujnika i tych magnesów: 17 pin -18 mrugnięć on dalej powraca.Dodam , że czujnik jest od spodu trochę zarysowany i nie wiem czy to ma jakiś wpływ.
Ps.
moim zdaniem podkładanie podkładki pod ten czujnik nie rozwiązuje nam problemu tylko skutkuje dłuższym kręceniem silnika ponieważ sygnał z czujnika jest słabszy. Problem sprowadza się tylko do wyjęcia skrzyni i sprawdzenia wieńca a to zajęło nam pół dnia z wyciągnięciem, sprawdzeniem , zmianą simeringa między silnikiem a skrzynią bo trochę puszczał, włożeniem, zmianą filtra i oleju. To jest za proste, żeby tego nie zdiagnozować samemu(mowa o uszkodzeniach mechanicznych). Teraz ruszam na SD. pozdrawiam all.

#66 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 29 października 2013 - 11:59

Biały-W140, Cos sie w temacie wyjasnilo ? U mnie jednak blad powrocil znowu, zastanawiam sie nad zmiana kola zamachowego na jakas dobra uzywke. Tu sa dwa ciekawe watki. Powiedz czy u ciebie jak auto jest rozgrzane i masz obroty jałowe ale ze skrzynia w pozycji D i hamulcem wcisnietym, poajwia sie od czasu doc zasu takie tapniecie jakby zgasla polowa cylibndrow na chwile ?

http://www.benzworld...tml#post6588105
http://forums.merced...091#post1106091

#67 Offline   bartez_20


  • Postów: 44
  • Na forum od: 01 lip 2011
  • Miejscowość: Brzesko
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 3.2 92r.

Napisano 31 października 2013 - 23:44

hmm strasznie ciekawi mnie ten temat :) ciekawe co mi pokaże po sprawdzeniu diodami.

#68 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 02 listopada 2013 - 21:40

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 29 października 2013 - 11:59 napisał

Biały-W140, Cos sie w temacie wyjasnilo ? U mnie jednak blad powrocil znowu, zastanawiam sie nad zmiana kola zamachowego na jakas dobra uzywke. Tu sa dwa ciekawe watki. Powiedz czy u ciebie jak auto jest rozgrzane i masz obroty jałowe ale ze skrzynia w pozycji D i hamulcem wcisnietym, poajwia sie od czasu doc zasu takie tapniecie jakby zgasla polowa cylibndrow na chwile ?

http://www.benzworld...tml#post6588105
http://forums.merced...091#post1106091

Pisałem wyżej o tym, ale
generalnie sytuacja wygląda tak, że na kole zamachowym była zadarta do góry jedna "blaszka" (są trzy po obwodzie takie albo cztery) która zaczepiała o czujnik, dlatego pewnie ktoś podłożył pod czujnik podkładkę. Mechanik wyprostował blaszkę na kole i wyciągnął podkładkę pokręcił na "sucho" i już nie ocierało. Po tym zabiegu widać dużą różnicę w odpalaniu. Odpala za każdym razem,nie kręci już tak długo jak wcześniej ale niestety błąd dotyczący tych magnesów powraca. Podejrzewam czujnik bo jest przyrysowany od spodu albo moduł zapłonowy. Jedno i drugie tanie nie jest. Koło zamachowe kupiłem wcześniej na wszelki wypadek jak coś to mam, ale mój mechanik stwierdził ,że to co jest jest ok. Magnesy całe nie uszkodzone wiec nie trzeba zmieniać.

Co do pracy silnika, to dalej nie jest ok. U mnie gdy auto jest zimne gdy odpalam rano w garażu to wtedy najbardziej nie równo pracuje. Gdy się rozgrzeje objawy te są dużo dużo mniejsze, ale nie mam takiego zjawiska u siebie jakie opisujesz. Powiedziałbym nawet, że u mnie na biegu jałowym bardziej nie równo pracuje.
Kupiłem już cewki, czekam na przewody Beru, Które zamówiłem w Niemczech bo w Polsce nie do dostania, na dniach dokupię kopułki i palce. I wtedy zobaczymy co pokarze. Trzeba być dobrej myśli bo portfel robi się cienki :( :( :(pozdrawiam.

Użytkownik Biały-W140 edytował ten post 02 listopada 2013 - 22:04


#69 Offline   MarekMB


  • Postów: 13
  • Na forum od: 20 sty 2016
  • Miejscowość: Racibórz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2016 - 15:34

Witam, podepnę się pod temat. Silnik w mojej MB pracuje nie równo. Pali się kontrolka ASR. Krztusi się paliwem, czuć nie przepalone z wydechu. Zczytałem kody błędów diodą i aż zdębiałem. Wymieniłem świece, wiązke przepustnicy, akumulator, przeczyściłem kopułki. Mam instalacje gazową i w wiązce silnika było coś robione zapewne w związku z gazem. Poniżej podaje kody błędów. Proszę o rozszyfrowanie i potwierdzenie czy wiązka nadaje się do wymiany. Z góry dziękuje za pomoc. Oto kody błyskowe :
pin 4 : 4, 24, 25, 27
pin 7 : 2, 5, 6, 14
pin 8 : 6, 9, 10, 11, 12, 13
pin 11 : 14, 15, 19, 20
pin 12 : 3, 4, 8
pin 17 : 6, 8
pin 20 : 2, 3, 4, 5, 6
pin 21 : 24, 28, 29, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37,40
SZOK :)

Użytkownik MarekMB edytował ten post 29 lutego 2016 - 15:35


#70 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 29 lutego 2016 - 18:06

Pod tym linkiem masz listę do rozkodowania błędów.
http://www.w124perfo...119_1992-95.pdf

Rozkoduj sobie, skasuj wszystko i pojeździj zeby zobaczyć co wróci.

Użytkownik Kubasz edytował ten post 29 lutego 2016 - 18:06









Podobne tematy Zwiń