Skocz do zawartości




- - - - -

[W140]Błędy sprawdzone diodą


77 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rogra


  • Postów: 232
  • Na forum od: 11 cze 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2E-M104

Napisano 15 października 2012 - 11:39

sprawdziłem kody błędów diodą:
PIN 4 22
PIN 6 30 33
PIN 7 6 7 11
PIN 8 9 10 11 12

czego dokładnie te błędy dotyczą i gdzie szukac przyczyny ??



#2 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 31 lipca 2013 - 15:43

witam all,
właśnie jestem po odczycie błędów diodą:
pin 4- 27 mrugnięć
pin 6- 30 mrugnięć
pin 7- 3 mrugnięcia
pin 8- 11 mrugnięć
pin 11- 0 mrugnięć
pin 12- 3 mrugnięcia
pin 16- 14 mrugnięć
pin 17- 6 mrugnięć
pin 20- 1 mrugnięcie
pin 21 - 16 mrugnięć
pin 23- 15 mrugnięć
pin 29- 0 mrugnięć
pin 30- 0 mrugnięć
pin 31- 1 mrugnięcie
pin 34 i 36- 0 mrugnięć.

tylko nie mam pojęcia co one oznaczają!!! rozszyfruje ktoś??? :D :D :D

#3 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 31 lipca 2013 - 18:02

pin 4 - 27 - wtryskiwacze
pin 6 - brak komunikacji z CAN
Powiem szczerze ze nie che mi sie reszty sprawdzac bo juz po tych dwoch pierwszych widac ze wiazka do wymiany :)
Tu masz calosc jak chcesz
http://www.w-124.inf...t_W124_M119.pdf

dodatkowo 0 blysniec oznacza ze nic na tym module nie ma, 1 blysniecie ze wszystko ok. Jesli wymieniales wiazke to skasuj wszystkei bledy pojezdzij troche i zobacz ktore wroca.

Użytkownik m00n edytował ten post 31 lipca 2013 - 18:04


#4 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 31 lipca 2013 - 18:15

no właśnie wiązka silnika i przepustnicy wymieniona. Ok skasuje błędy i zobaczymy!!!

#5 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 01 sierpnia 2013 - 13:35

Właśnie skasowałem błędy ale poprawy nie ma i dodatkowo na pin 16 nie da się skasować błędów to coś z klimą wspólnego podczas badania na chwilę załącza się wentylator klimy, wentylator nawiewu i na panelu zaczyna miga czerwona lampka. Ale może to tak ma być bo klima działa. Ale jest gorszy problem, bo pin 17 [EZL (System zapłonu Digital)] po wykasowaniu i odpaleniu silnika błędy wracają!!! Co to może oznaczać??? Jakie kroki podejmować dalej????

#6 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 01 sierpnia 2013 - 13:43

Przeciez podalem ci linka do pdfa gdzie masz wyjasnione co oznacza dana ilosc mrugniec na danym module 5 blysniec na pinie 17 to uszkodzony czujnik polozeniwa walka rozrzadu l5/1

#7 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 01 sierpnia 2013 - 13:45

tak ale nie bardzo mogę tam się połapać. Teraz na 17 pinie mruga 18 razy.

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpnia 2013 - 13:50

Na każdym pinie masz po jednym błędzie ? Czy robisz tylko jeden "odczyt" ?

#9 Offline   Biały-W140


  • Postów: 154
  • Na forum od: 28 maj 2012
  • Miejscowość: Hrubieszów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W 140 S500

Napisano 01 sierpnia 2013 - 13:54

no włąsnie z tego co widzę to na jednym pinie może być dużo błędów. Muszę jeszcze raz sprawdzić ile jest błędów na tym pinie, tak??? Reszta pinów czysta!!!!

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 sierpnia 2013 - 14:14

Nie szukaj błędów na oślep na każdym pinie, bo zewrzesz plus z minusem i zrobisz problem. Rozpiska w dłoń, sprawdź co "gada" na którym pinie. Zwierasz odpowiednie piny na 3 sekundy, liczysz błyski, jak przestanie migać, zapisujesz liczbę. Zwierasz ponownie, liczysz, zapisujesz. Do momentu, aż zacznie wybłyskiwać ponownie tą samą ilość - zacznie od nowa dawać te same kody błędów. Wtedy kasujesz całość do momentu, aż przy każdej próbie odczytu będzie błyskać raz - brak błedów. Wtedy lecisz na następny pin i robisz to samo. Jak wyczyścisz już wszystkie moduły, robisz 20 km różnym stylem jazdy i odczytujesz wszystko od nowa. Wtedy rozszfrowujesz, co się kryje pod każdym z kodów, jak sobie nie poradzisz, wklej tu, co na którym pinie wybłyskałeś

Rozpiska "co gdzie"

1 - masa
2 - 12V po zapłonie
3 - 12V stałe
4 - wtrysk LH
6 - ABS/ASR
7 - przepustnica - ASR/tempomat
8 - Base Module
9 - ASD
10 - HGS (sterownik skrzyni 722,5)
11 - ADS (zawieszenie)
12 - wspomaganie kierownicy zależne od prędkości
13 - sygnał obrotów silnika TN
16 - Klimatyzacja automatyczna
17 - zapłon EZL
20 - centralny zamek, dociąganie drzwi
19 - moduł diagnostyczny (o ile jest)
30 - SRS








Podobne tematy Zwiń