Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Zegary - demontaż


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   CEZARY


  • Postów: 175
  • Na forum od: 23 paź 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 styczeń 2008 - 22:49

Witam tak jak w temacie mam zamiar wymienić sobie żarówki w desce rozdzielczej ale nie wiem od czego sie zabrać aby je wymontować i interesuje mnie jakie żarówki tam idą gdyż jutro mam zamiar to zrobić.Prosze o pomoc

Proszę o wpisywanie tytułów zgodnie z regulaminem

#2 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 26 styczeń 2008 - 23:01

Kolego o tym bylo juz sporo na forum wystarczy uzyc opcji SZUKAJ, KLIKAJ oraz warto przejrzeć FAQ, TUTAJ np ;-)

#3 Offline   Grabus


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2007
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 27 styczeń 2008 - 15:05

Niemniej jednak wskazane tematy nie wyjaśniają tematu wyjmowania zegarów.

Przeczytałem już o tym wyjmowaniu całkiem sporo i dalej nie potrafię tego zrobić. Przede wszystkim czy aby wyciągnąć zegary trzeba coś odhaczyć podważyć czy coś takiego? Czy wystarczy jest porządnie pociągnąć do siebie? Poza tym kwestia linki prędkościomierza; czytałem, że aby ją odkręcić w 190-ce trzeba dostać się do niej spod kierownicy. Próbowałem i albo ktoś ma bardzo małe ręce albo tak się nie da zrobić w 124, bo za nic nie mogłem przebić się nawet w okolice linki. Ktoś inny pisał, że dostał się do linki prędkościomierza przez środkowe nawiewy... też próbowałem, skończyło się na pęknięciu nawiewu oraz wypadnięciu jednego "żeberka" pionowego. Podniosłem zatrzaski z lewej, odkręciłem imbus, ale dalej coś trzymało nawiew z prawej strony. Kiedy pękł podczas moim prób wyjęcia go :pad: zobaczyłem, że tam chyba jest jeszcze śrubka z prawej strony tak jakby od schowka pasażera. Tyle, że ja tam mam poduszkę powietrzną i niestety nie potrafiłem jej wydobyć :zeby:

Byłbym więc wdzięczny za jak najdokładniejsze informacje o wyjmowaniu zegarów w mercedesie 124 :ok:

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 styczeń 2008 - 15:20

Grabus, ciągniesz mocno zegary do siebie. Jak juz bedziesz mial je troche wyjete to wkladasz bokiem lape i odkrecasz linke.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5433
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500

Napisano 27 styczeń 2008 - 15:24

Moja metoda to wyciągnąć głośnik lewy i wtedy ręką wypchnąć zegary od tyłu. Nie ma tam żadnych zatrzasków, ale jeżeli nie były nigdy wyciągane to dużo siły trzeba włożyć. Ten sposób opisywałem już na forum.

Sposobu z wyciąganiem środkowego nawiewu jeszcze nie znałem i wydaje się być kiepski, chyba że ma się ręce dziecka.

#6 Offline   Grabus


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2007
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 27 styczeń 2008 - 16:27

Dzięki koledzy, teraz kiedy wiedziałem już, że muszę ciągnąć i nic nie urwę, to się udało. Zegary wyjąłem, wieczorem będę zakładał nowe tarcze :zeby:

Może jeszcze dodam, że pomocne okazały się grube szydełka do złapania zegarów :cool:

#7 Offline   CEZARY


  • Postów: 175
  • Na forum od: 23 paź 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 styczeń 2008 - 22:11

Panowie zegary wyjete podswietlenie zrobione ale teraz mam problem gdyż nie zapala sie zaróweczka od świec zarowych :sad:

#8 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 styczeń 2008 - 22:34

no to zegary jeszcze raz na zewnątrz i trzeba popatrzeć czy żarówka jest sprawna.
Tylko nie próbuj sie dostawać przez środkowy nawiew, bo to jakaś dziwna metoda.
Poduszkę powietrzną wyciągasz w 5 minut, więc nie jest to problem. Potrzeba do tego długiego klucza z nasadką 10.

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 styczeń 2008 - 00:42

Fotorelacje z wyjmowania zegarow wrzucilem do FAQ. Rowniez w FAQ mozna znalezc dane dotyczace zarowek TUTAJ

#10 Offline   Grabus


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2007
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 28 styczeń 2008 - 02:41

Teraz opis jest elegancki.

Po wyjęciu zegarów zauważyłem, że ktoś miał wstawione jedną żarówkę 5W. Stopił się światłowód konkretnie (ten pokazany jako przykład spalonego w fotorelacji, to nic w porównaniu do mojego). W jaki sposób demontuje się te światłowody? Nie widziałem żadnych śrubek, a urwać można łatwo, więc wole zapytać.

#11 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 styczeń 2008 - 03:25

Nie wiem jak jest w W124, ale w W201 sa niesety wklejane. Trzeba oderwac oslone z czarnego plastiku i wtedy lekko podwazajac odkleic swiatlowod.

#12 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 28 styczeń 2008 - 10:25

W W124 jest podobnie.

#13 Offline   Maniek94


  • Postów: 2
  • Na forum od: 04 lis 2012
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 listopad 2012 - 13:36

Wyświetl postUżytkownik Charlie9 dnia 28 styczeń 2008 - 00:42 napisał

Fotorelacje z wyjmowania zegarow wrzucilem do FAQ. Rowniez w FAQ mozna znalezc dane dotyczace zarowek TUTAJ

Nie chcialem zaczynac nowego tematu bo znalazlem odpowiedni wlasnie tu. Jednak problem polega na tym ze podane linki juz nie dzialaja. Mozna prosic o odswiezenie ?

#14 Offline   Michi


  • Postów: 5
  • Na forum od: 24 cze 2013
  • Miejscowość: Knurów
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lipiec 2013 - 21:53

Zgadzam się z przedmówcą i również proszę o odświeżenie.

#15 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2057
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 lipiec 2013 - 22:21

To chyba to

#16 Offline   Gregg_MR


  • Postów: 189
  • Na forum od: 13 kwi 2013
  • Miejscowość: Płońsk
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1987r 2.0 gaźnik
  • Trzeci Mercedes:w202 1996r C200 elegance
  • Inny samochód:Lexus is200

Napisano 11 listopad 2013 - 15:46

Wszyscy karcą i każą szukać. Że niby wszystko już było. Tym czasem nowi sympatycy forum nie zawsze mogą się odnaleźć w gąszczu tematów, szukanie nie zawsze daje rezultaty, a problemy na ogół są nagłe i pilne.

#17 Offline   markslew


  • Postów: 1183
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 11 listopad 2013 - 18:07

Wyświetl postUżytkownik Gregg_MR dnia 11 listopad 2013 - 15:46 napisał

Wszyscy karcą i każą szukać. Że niby wszystko już było. Tym czasem nowi sympatycy forum nie zawsze mogą się odnaleźć w gąszczu tematów, szukanie nie zawsze daje rezultaty, a problemy na ogół są nagłe i pilne.

Nie chcę się narażać Moderatorom ale się zgadzam.
Z tego podłączania pod istniejące tematy czasem wychodzą za długie ciągi. :E

#18 Offline   XM


  • Postów: 2642
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 listopad 2013 - 20:40

Wyświetl postUżytkownik Gregg_MR dnia 11 listopad 2013 - 15:46 napisał

Tym czasem nowi sympatycy forum nie zawsze mogą się odnaleźć w gąszczu tematów, szukanie nie zawsze daje rezultaty, a problemy na ogół są nagłe i pilne.
To jeszcze zmuś starych sympatyków żeby im się chciało odpowiedzieć któryś-tam-nasty raz :E . Oczywiście zawsze możesz liczyć na odpowiedź świeżego szczypiorka, ale jeśli wyprowadzi Cię w pole (nieświadomie bo przez brak doświadczenia), to chyba szczęśliwy nie będziesz.
Ja tam zawsze wolałem szukać. Takie czasy, umiejętność szukania informacji baaardzo ułatwia życie. Fakt, że wyszukiwarka idealna nie jest, wymaga nauczenia i poznania jej osobliwości, ale takie pozorne "zmarnowanie swojego czasu, później bardzo procentuje.

#19 Offline   markslew


  • Postów: 1183
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 listopad 2013 - 17:35

Tylko że w niektórych istniejących tematach jest już czasem po 8 i więcej stron, a połowa postów na nic a na końcu brak rozwiązania :E Na elektrodzie.pl np. tematy się powielają a ludzie radzą chętnie. A ochrzan od Moda jest właśnie jak ktoś odgrzebie starego kotleta ;)

#20 Offline   XM


  • Postów: 2642
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopad 2013 - 19:42

A bo na Elektrodzie są punkty. Założenie nowego tematu albo ściąganie niektórych załączników "kosztuje". Oczywiście każdy ma jakąś pulę na start, a jak się mocno udziela (w tematach innych), to automatycznie je łapie. W dodatku kiedyś można było je kupić za SMS.
Także wymyślili, że osoby, które tylko czerpią wiedzę, nic samemu nie wnosząc - będą męczone. Czemu? Nie wiem. Trochę to takie kiszenie się w swoim arcy fachowym sosie - tylko na czyje pytania miałaby wtedy odpowiadać taka grupa super fachowców, to ja nie wiem. Albo o kasę z SMSów chodziło, bo dopisując się do cudzego, dostałbyś punkt, zamiast stracić. Teraz i tak jest trochę luźniej.

Fakt, że czasem nie ma rozwiązania. Mnie najbardziej irytuje, jeśli mieszane są niby podobne zagadnienia w dieslach i w benzynach. Np. tytułowe zegary są wspólne dla każdego W124. Ale np. temat [W124] Dziwnie odpala rano - po mojemu powinien mieć na początku np. OM606, zamiast W124, bo tak to prędzej czy później dopisze się ktoś z M102.