Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Zegary - demontaż


39 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   CEZARY


  • Postów: 175
  • Na forum od: 23 paź 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 stycznia 2008 - 22:49

Witam tak jak w temacie mam zamiar wymienić sobie żarówki w desce rozdzielczej ale nie wiem od czego sie zabrać aby je wymontować i interesuje mnie jakie żarówki tam idą gdyż jutro mam zamiar to zrobić.Prosze o pomoc

Proszę o wpisywanie tytułów zgodnie z regulaminem



#2 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 26 stycznia 2008 - 23:01

Kolego o tym bylo juz sporo na forum wystarczy uzyc opcji SZUKAJ, KLIKAJ oraz warto przejrzeć FAQ, TUTAJ np ;-)

#3 Offline   Grabus


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2007
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 27 stycznia 2008 - 15:05

Niemniej jednak wskazane tematy nie wyjaśniają tematu wyjmowania zegarów.

Przeczytałem już o tym wyjmowaniu całkiem sporo i dalej nie potrafię tego zrobić. Przede wszystkim czy aby wyciągnąć zegary trzeba coś odhaczyć podważyć czy coś takiego? Czy wystarczy jest porządnie pociągnąć do siebie? Poza tym kwestia linki prędkościomierza; czytałem, że aby ją odkręcić w 190-ce trzeba dostać się do niej spod kierownicy. Próbowałem i albo ktoś ma bardzo małe ręce albo tak się nie da zrobić w 124, bo za nic nie mogłem przebić się nawet w okolice linki. Ktoś inny pisał, że dostał się do linki prędkościomierza przez środkowe nawiewy... też próbowałem, skończyło się na pęknięciu nawiewu oraz wypadnięciu jednego "żeberka" pionowego. Podniosłem zatrzaski z lewej, odkręciłem imbus, ale dalej coś trzymało nawiew z prawej strony. Kiedy pękł podczas moim prób wyjęcia go :pad: zobaczyłem, że tam chyba jest jeszcze śrubka z prawej strony tak jakby od schowka pasażera. Tyle, że ja tam mam poduszkę powietrzną i niestety nie potrafiłem jej wydobyć :zeby:

Byłbym więc wdzięczny za jak najdokładniejsze informacje o wyjmowaniu zegarów w mercedesie 124 :ok:

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2008 - 15:20

Grabus, ciągniesz mocno zegary do siebie. Jak juz bedziesz mial je troche wyjete to wkladasz bokiem lape i odkrecasz linke.

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 27 stycznia 2008 - 15:24

Moja metoda to wyciągnąć głośnik lewy i wtedy ręką wypchnąć zegary od tyłu. Nie ma tam żadnych zatrzasków, ale jeżeli nie były nigdy wyciągane to dużo siły trzeba włożyć. Ten sposób opisywałem już na forum.

Sposobu z wyciąganiem środkowego nawiewu jeszcze nie znałem i wydaje się być kiepski, chyba że ma się ręce dziecka.

#6 Offline   Grabus


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2007
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 27 stycznia 2008 - 16:27

Dzięki koledzy, teraz kiedy wiedziałem już, że muszę ciągnąć i nic nie urwę, to się udało. Zegary wyjąłem, wieczorem będę zakładał nowe tarcze :zeby:

Może jeszcze dodam, że pomocne okazały się grube szydełka do złapania zegarów :cool:

#7 Offline   CEZARY


  • Postów: 175
  • Na forum od: 23 paź 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 stycznia 2008 - 22:11

Panowie zegary wyjete podswietlenie zrobione ale teraz mam problem gdyż nie zapala sie zaróweczka od świec zarowych :sad:

#8 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 stycznia 2008 - 22:34

no to zegary jeszcze raz na zewnątrz i trzeba popatrzeć czy żarówka jest sprawna.
Tylko nie próbuj sie dostawać przez środkowy nawiew, bo to jakaś dziwna metoda.
Poduszkę powietrzną wyciągasz w 5 minut, więc nie jest to problem. Potrzeba do tego długiego klucza z nasadką 10.

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2008 - 00:42

Fotorelacje z wyjmowania zegarow wrzucilem do FAQ. Rowniez w FAQ mozna znalezc dane dotyczace zarowek TUTAJ

#10 Offline   Grabus


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2007
  • Miejscowość: Tczew

Napisano 28 stycznia 2008 - 02:41

Teraz opis jest elegancki.

Po wyjęciu zegarów zauważyłem, że ktoś miał wstawione jedną żarówkę 5W. Stopił się światłowód konkretnie (ten pokazany jako przykład spalonego w fotorelacji, to nic w porównaniu do mojego). W jaki sposób demontuje się te światłowody? Nie widziałem żadnych śrubek, a urwać można łatwo, więc wole zapytać.








Podobne tematy Zwiń