Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Przekażnik w124 200 D


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 27 stycznia 2008 - 10:43

Posiadam MB 200 D rok prod.1993. Od samego początku, kiedy go nabyłem silnik pracował dziwnie, tzn. podczas dodawania gazu silnikiem trzęsło. Poza tym wszystko ok. Mało pali, w zimie zapala bez problemu. Doszedłem w końcu do przyczyny nierównomiernej pracy silnika. Okazało się, że to przekaznik za akumulatorem o symbolu 013 545 49 32 KARA jest winowajcą złej pracy silnika. Wymontowałem go i auto chodzi rewelacyjnie.
Pytanie mam następujące; od czego ten przekaźnik :hmm:



#2 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 27 stycznia 2008 - 17:45

Jest to sterownik sterujący nastawnikiem elektromagnetycznym na pompie wtryskowej przy regulatorze pompy, ma za zadnie przy wahaniach prekości obrotowej chwilowo zmniejszać dawkę wtryskiwanego paliwa, po to by wyrównać obroty.
Poszukaj ( sprawnego )używanego i zabuduj z powrotem.
http://moto.allegro.pl/item298696810_pr ... s_124.html
http://moto.allegro.pl/item303645752_me ... zniki.html

#3 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 27 stycznia 2008 - 19:13

witaj ROMEK
rozpisuje się dlatego,bo wymieniłem sterownik i nie jest rewelacyjnie.Przy nowym sterowniku te same objawy co przy starym.Jeżdżę narazie bez. Jak myślisz czy
przyczyna złej pracy silnika tkwi w pompie ?
Pozdrawiam ADAM

#4 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 27 stycznia 2008 - 20:38

Sprawdź nastawnik elektromagnetyczny na pompie, ten którym steruje moduł KARA.
Nastawnik działa na krótkie impulsy. Oporność cewki 24 ohm.

#5 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 27 stycznia 2008 - 21:09

pytanie:sprawdzić oporność cewki miernikiem.

#6 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 stycznia 2008 - 22:02

tak, oporność cewki sprawdzisz omomierzem, lub miernikiem mającym opcje pomiaru oporności.

#7 Offline   adam 70


  • Postów: 41
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 31 stycznia 2008 - 16:30

opornośc cewki nastawnika elektromagnetycznego wynosi u mnie 3,4 oma
czy muszę wymienic nastawnik? :/ :pig: :pig: :) :jem:

#8 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 31 stycznia 2008 - 18:35

Jeżeli jesteś pewny, że mierzysz własciwy nastawnik, to jest on uszkodzony. Niestety trzeba go wymienić








Podobne tematy Zwiń