Witam mam w planach wstawienie turbiny z Golfa 1.6TD do silnika z MB 2.0D. Mała turbinka nie powinna zaszkodzić takiemu silnikowi bez żadnych przeróbek, ewentualnie doprowadzić smarowanie turbiny,połączyć turbinę z rurą wydechową i wyspawac Przejściówkę do kolektora ssącego. Koszty nie powinny być spore ponieważ tyle co dostać taką sprawną i sprawdzoną turbinę, problemu z kolektorem wydechowym nie powinienem mieć bo sam go se wyprofiluje i wyspawam mając własny warsztat i zdolności Ale i tak muszę jeszcze nad tym pomyśleć jeżeli jestem tylko taki jeden to mam w tej głowie
I zastanawia mnie czy kogoś z was nie dręczy takie rozwiązanie i jezeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub coś takiego próbował i może cos do tego pomysłu dorzucić, jakies rozwiazanie, pomysł to proszę pisać
PS: ewentualnie jak silnik padnie po tej przeróbce mam gdzieś 2 zapasowy ;-)
Poprawiono błędy. Cieszy za to bardzo dobrze zatytułowany wątek Oby tak dalej drogi kolego
0
[w201] Wstawienie turbiny od VW 1.6TD do MB W201 2.0D
Rozpoczęty przez picia_r, sty 27 2008 16:16
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 27 stycznia 2008 - 16:16
#2
Napisano 27 stycznia 2008 - 16:35
swap na om602, zmiana na Mercedesa z mocniejszym dieslem jesli chcesz przy dieslach zostac,zreszta poszukaj na forum bylo juz cos o podnoszeniu mocy om601
#3
Napisano 27 stycznia 2008 - 17:57
no właśnie ciekawe czy daloby to rezultat i czy lepiej by chodzil i przede wszystkim czy nic dla silnika sie nie stanie. Byly modele mercedesa W124 z silnikiem 2.0 Turbo i byly chyba w limuzynach. Kiedys widzialem lime na czesci i miala taki wlasnie motor.
#4
Napisano 27 stycznia 2008 - 18:39
amg albo brabus dokładało turbinę do om601. wg mnie to nie sprowadza sie tylko do dołożenia samej turbiny patrząc chociażby na różnice w om602 i om602 turbo
#5
Napisano 28 stycznia 2008 - 00:16
A moge zapytac w jakim celu taka modyfikacja . Przy 2.0D turbina (i to do tego taka mala) piorunujacego efektu raczej nie da. No chyba, ze ten zabieg ma byc poligonem doswiadczalnym to - GO AHEAD! Moim zdaniem samo wsadzenie turbiny to za malo. Modyfikacje powinny byc troche szersze.
#6
Napisano 28 stycznia 2008 - 08:02
Charlie9 napisał:
ten zabieg ma byc poligonem doswiadczalnym
ale jeśli chcesz poprawić osiągi autka to polecił bym porostu zmianę (sam przez to przeszedłem) z 2,0D przesiadłem się na 2,0 + LPG i generalnie z poprawy osiągów jestem zadowolony, koszty utrzymania znacznie nie wzrosły choć jeśli mam być do końca szczery to tęsknie do klekotka pod maską
lepszą opcją było by chyba zmiana na 2,5 D... z uturbionego 2,0D i tak nie sądzę żebyś 94km wycisną...
#7
Napisano 28 stycznia 2008 - 09:14
picia_r, dobrze wszystko przelicz, poszukaj na necie sposobów doboru turbiny do silnika wolnossącego, jest sporo materiałów na ten temat. Potem sie jeszcze zastanów nad montazem apratury pomiarowej na pokład Twojego bolidu i przede wszystkim jak dolac paliwa kiedy bedzie wiecej powietrza Jak bedziesz miał odpowiedzi przynajmnije na te pytania i sie nie zniechęcisz do tego czasu to działaj smiało Twoj silnik, Twoja kasa
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] OM605 2.5D - jak podnieść moc od dołu bez turbiny? |
Modyfikacje,Tuning | Fah |
|
||
BMW E60 520d |
Prezentacje - Galeria innych aut użytkowników forum | Rybba |
|
|
|
(w202) swap z 220d na 250d z w124 |
Mercedes C, E i CLK | adamo1222 |
|
||
[W124] Regulacja turbiny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Auradin |
|
||
[W210] 2.2 CDI 125KM Problem z podciśnieniem turbiny |
Mercedes C, E i CLK | marcin9561 |
|