Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wstawienie turbiny od VW 1.6TD do MB W201 2.0D


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   picia_r


  • Postów: 6
  • Na forum od: 24 sty 2008
  • Miejscowość: Sejny

Napisano 27 stycznia 2008 - 16:16

Witam mam w planach wstawienie turbiny z Golfa 1.6TD do silnika z MB 2.0D. Mała turbinka nie powinna zaszkodzić takiemu silnikowi bez żadnych przeróbek, ewentualnie doprowadzić smarowanie turbiny,połączyć turbinę z rurą wydechową i wyspawac Przejściówkę do kolektora ssącego. Koszty nie powinny być spore ponieważ tyle co dostać taką sprawną i sprawdzoną turbinę, problemu z kolektorem wydechowym nie powinienem mieć bo sam go se wyprofiluje i wyspawam mając własny warsztat i zdolności :zeby: Ale i tak muszę jeszcze nad tym pomyśleć jeżeli jestem tylko taki jeden to mam :ok: w tej głowie :pad:

I zastanawia mnie czy kogoś z was nie dręczy takie rozwiązanie i jezeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub coś takiego próbował i może cos do tego pomysłu dorzucić, jakies rozwiazanie, pomysł to proszę pisać



PS: ewentualnie jak silnik padnie po tej przeróbce mam gdzieś 2 zapasowy ;-)


Poprawiono błędy. Cieszy za to bardzo dobrze zatytułowany wątek :ok: Oby tak dalej drogi kolego ;)



#2 Offline   Radosław


  • Postów: 926
  • Na forum od: 08 maj 2007
  • Drugi Mercedes:W201 om601

Napisano 27 stycznia 2008 - 16:35

swap na om602, zmiana na Mercedesa z mocniejszym dieslem jesli chcesz przy dieslach zostac,zreszta poszukaj na forum bylo juz cos o podnoszeniu mocy om601 :zeby:

#3 Offline   kubek


  • Postów: 425
  • Na forum od: 19 maj 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 27 stycznia 2008 - 17:57

no właśnie ciekawe czy daloby to rezultat i czy lepiej by chodzil i przede wszystkim czy nic dla silnika sie nie stanie. Byly modele mercedesa W124 z silnikiem 2.0 Turbo i byly chyba w limuzynach. Kiedys widzialem lime na czesci i miala taki wlasnie motor.

#4 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 stycznia 2008 - 18:39

amg albo brabus dokładało turbinę do om601. wg mnie to nie sprowadza sie tylko do dołożenia samej turbiny patrząc chociażby na różnice w om602 i om602 turbo :zeby:

#5 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2008 - 00:16

A moge zapytac w jakim celu taka modyfikacja :hmm:. Przy 2.0D turbina (i to do tego taka mala) piorunujacego efektu raczej nie da. No chyba, ze ten zabieg ma byc poligonem doswiadczalnym to - GO AHEAD! Moim zdaniem samo wsadzenie turbiny to za malo. Modyfikacje powinny byc troche szersze.

#6 Offline   MEN


  • Postów: 728
  • Na forum od: 11 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2,3k

Napisano 28 stycznia 2008 - 08:02

Charlie9 napisał:

ten zabieg ma byc poligonem doswiadczalnym
jeśli taki jest zamiar to bardzo mnie to interesuje... sam miałem "podobne zapędy"
ale jeśli chcesz poprawić osiągi autka to polecił bym porostu zmianę (sam przez to przeszedłem) z 2,0D przesiadłem się na 2,0 + LPG i generalnie z poprawy osiągów jestem zadowolony, koszty utrzymania znacznie nie wzrosły choć jeśli mam być do końca szczery to tęsknie do klekotka pod maską :hmm:
lepszą opcją było by chyba zmiana na 2,5 D... z uturbionego 2,0D i tak nie sądzę żebyś 94km wycisną...

#7 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 28 stycznia 2008 - 09:14

picia_r, dobrze wszystko przelicz, poszukaj na necie sposobów doboru turbiny do silnika wolnossącego, jest sporo materiałów na ten temat. Potem sie jeszcze zastanów nad montazem apratury pomiarowej na pokład Twojego bolidu i przede wszystkim jak dolac paliwa kiedy bedzie wiecej powietrza :hmm: Jak bedziesz miał odpowiedzi przynajmnije na te pytania i sie nie zniechęcisz do tego czasu to działaj smiało :hmm: Twoj silnik, Twoja kasa :hmm:








Podobne tematy Zwiń