Skocz do zawartości




- - - - -

Kaczka - jak wyciszyć?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   crazy_russian


  • Postów: 14
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Ursus
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:"Kaczka" 310D

Napisano 19 października 2012 - 10:05

Witam
Mam fajna Kaczuche (dawna karetka) i chciałbym ja wyciszyc.
W aucie przy 80 km/h jest juz glosno, a przy 90 robi sie nieprzyjemnie.

Jest to wersja 310D ze skrzynią 5-ką i wolniejszym mostem.

Piaty bieg jest bardzo elastyczny, w zasadzie od 40-50 km/h da rade juz nim jechac (kaczka wozi tylko lekki motocykl). Czy jest jakis prosty (czytaj: niedrogi) sposob na przerobienie tej 5-ki na cos w stylu nadbiegu? A może jakiś pomysł z mostem?

Jesli znalibyście jakiegos fachowca od "Kaczek" to tez bylbym wdzieczny (woj. Mazowieckie

Ewentualnie jakieś rady odnośnie wygłuszenia kabiny? Czytałem o tasmie tapicerskiej podgrzewanej opalarką.

Będę wdzięczny za odpowiedzi, bo widziałęm że jest tu co najmniej jeden spec od Kaczek :)



#2 Offline   Chang


  • Postów: 1 019
  • Na forum od: 11 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 października 2012 - 11:33

dwa koce na osłonę silnika w kabinie :D poważnie :]

#3 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 19 października 2012 - 21:15

Ewentualnie możesz poszukać innego mostu z mniejszym przełożeniem. Bardzo dawno temu miałem 308D, na pusto lub prawie na pusto zazwyczaj ruszałem z dwójki, a w porywach chodziła do 140 km/h ( z tym że wiadomo, jak ją załadujesz to będzie słabsza). Odnośnie wyciszenia, to to co powiedział Roxa. Na podłogę, pod wykładzinę gumową filcowe wyciszenie, a na pokrywę silnika wewnątrz kabiny filc +alu.

#4 Offline   crazy_russian


  • Postów: 14
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Ursus
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:"Kaczka" 310D

Napisano 20 października 2012 - 17:33

Pokrywa od wewnątrz (od strony silnika) jest wyciszona, przynajmniej tak to wyglada.
Koc polozylem na próbe, co prawda jeden. Zadnego efektu nie zauwazylem, poza tym ze mi spadal pod pedały :)
Rozumiem że mówicie o wygłuszeniu pokrywy z zewnątrz, czyli od strony kabiny. Nie utrudniało to korzystania z busa, w koncu te maty nie są cienkie?

#5 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 20 października 2012 - 20:41

Zależy jak okleisz tą pokrywę, maty tłumiące mają 1-1,5 cm grubości. Ponadto dużo zyskasz jak dasz wytłumienie na podłogę w kabinie, pod wykładzinę gumową.

#6 Offline   crazy_russian


  • Postów: 14
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Ursus
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:"Kaczka" 310D

Napisano 20 października 2012 - 20:53

Dzieki.
Tak zrobie. Podloga plus oslona silnika. Czytalem, ze tasma tapicerska kladziona na goraco (np. przy uzyciu opalarki) plus mata daje dobry efekt.

#7 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 23 października 2012 - 08:10

chyba tasma dekarska

#8 Offline   crazy_russian


  • Postów: 14
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Ursus
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:"Kaczka" 310D

Napisano 23 października 2012 - 16:19

Wyświetl postUżytkownik szafa dnia 23 października 2012 - 08:10 napisał

chyba tasma dekarska
Oczywiscie. Dokladnie to mialem na mysli.

#9 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 24 października 2012 - 14:04

nie zdziałasz za wiele, wyklejenie i zmiana mostu. Wyciszenie układu wydechowego.
To jest konstrukcja z lat 70 pozostaje się przyzwyczaić.

#10 Offline   crazy_russian


  • Postów: 14
  • Na forum od: 15 sie 2008
  • Miejscowość: Ursus
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:"Kaczka" 310D

Napisano 23 stycznia 2013 - 19:56

Wykleiłem taśmą dekarską blachę pod nogami, zarówno kierowcy i pasażera. Nie zauważyłem poprawy. Natomiast zakupiłem matę (grubości 20mm) dedykowaną m.in. do wygłuszeń aut. Droga sprawa bo 100zł za m2. Nakleiłem ją na pokrywę silnika i widać poprawę. Rewelacji nie ma, ale widać różnicę.
Może taka informacja komuś się przyda.








Podobne tematy Zwiń