Użytkownik Dziąbek edytował ten post 24 października 2012 - 17:22
0
[W140] remont/wymiana 3.2 m104
Rozpoczęty przez Dziąbek, paź 24 2012 17:22
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 24 października 2012 - 17:22
Witam. Mam problem z silnikiem. Płyn chłodniczy ze zbiorniczka ucieka przez uszczelke badz głowice do oleju. Proszę o rzeczową porade, mechanik twierdzi że sama wymiana uszczelki nie pomoże, podczas rozbiórki może wyjść ze uszkodzona jest głowica itd. Doradzcie co jest najlepszą opcją, wymiana silnika czy remont tego, jakie wiążą się z tym koszta. Gdzie ewentualnie szukac drugi słupek, może szukac w niemczech badz anglii?
#2
Napisano 24 października 2012 - 19:03
Niech nie pierniczy i robi uszczelkę. W 95% winę ponosi właśnie ona. Czy ktoś słyszał o pękaniu głowic w M104? W OM603 turbo owszem ale nie w tym motorze. W 1500PLN powinieneś się zamknąć. Pomijając tą usterkę to w jakim stanie jest ten silnik? Moż nie warto go robić...?
P.S. Nie wiem czy nię bedę musiał zamknąć tego tematu bo coś mi się wydaje ze taki juz był...
P.S. Nie wiem czy nię bedę musiał zamknąć tego tematu bo coś mi się wydaje ze taki juz był...
#3
Napisano 24 października 2012 - 19:58
Silnik jest suchy, zero wycieków, ale nie mam pojecia o jego przeszłości, przez rok był przepalany i jezdzony na krótkie trasy. Mechanik mówił też że różnie może być z rozrządem i kołami, ślizgami, może to gadka na wyrost ale auto ma juz 20 lat i wszystko może zdarzyć. Więc pytam bardziej doświadczonyc, bo wg mnie to porządny silnik a wyciek chlodziwa do oleju to nie tragedia i nie pierwszy taki problem. Auto na gazie chodzi 6 lat. Więc może jednak nie pchać się w reanimacje, doradzcie konkret.
#4
Napisano 24 października 2012 - 20:01
Wszystko jest z fusów wróżeniem.
Do momentu jak głowicy nie zrzuci i nie zobaczy jak jest, wszystko będzie wielką niewiadomą.
Ale na pocieszenie Ci napiszę, że u mnie po zrzuceniu głowicy w 20-to letnim silniku wszystko inne okazało się być jak najbardziej ok
Do momentu jak głowicy nie zrzuci i nie zobaczy jak jest, wszystko będzie wielką niewiadomą.
Ale na pocieszenie Ci napiszę, że u mnie po zrzuceniu głowicy w 20-to letnim silniku wszystko inne okazało się być jak najbardziej ok
#5
Napisano 24 października 2012 - 20:09
Gdzieś na forum znalazłem że powodem uciekania oleju do wody albo odwrotnie może być uszkodzenie chłodnicy oleju. Najlepiej niech się wypowie ktos z kolegów benzyniarzy co maja/mieli M104
#6
Napisano 24 października 2012 - 20:20
To ciekawe bo chłodnica oleju jest delikatnie biała. ale w oleju robi się masło i stan rośnie. Mechnik troche na wyrost podchodzi do tematu, drugi silnik muszę tak czy inaczej mieć nagrany w razie jak cos wyjdzie po zdjęciu głowicy.
#7
Napisano 25 października 2012 - 06:19
Jak podejrzewasz chłodnicę oleju to sprawdź poziom oleju w skrzyni.
Najlepiej wymień uszczelkę. Mnie, co prawda w 2.2, za kompleksowe "zrobienie" głowicy (planowanie, docieranie zaworów, uszczelniacze, itd.) wraz z wymianą uszczelki wyniosło 750zł (części z robocizną) co prawda robiłem razem z kuzynem.
O łańcuch, ślizgi, rozrząd, nie martwiłbym się, bo to jest Mercedes! W mojej byłej , przy oryginalnym przebiegu 280.000km nie widać było żadnego zużycia tych elementów. W Mercedesie prędzej silnik się skończy niż rozrząd.
Najlepiej wymień uszczelkę. Mnie, co prawda w 2.2, za kompleksowe "zrobienie" głowicy (planowanie, docieranie zaworów, uszczelniacze, itd.) wraz z wymianą uszczelki wyniosło 750zł (części z robocizną) co prawda robiłem razem z kuzynem.
O łańcuch, ślizgi, rozrząd, nie martwiłbym się, bo to jest Mercedes! W mojej byłej , przy oryginalnym przebiegu 280.000km nie widać było żadnego zużycia tych elementów. W Mercedesie prędzej silnik się skończy niż rozrząd.
Użytkownik mr_simon edytował ten post 25 października 2012 - 06:20
#9
Napisano 25 października 2012 - 08:51
Nowe na pewno.
#10
Napisano 25 października 2012 - 09:44
Sprawa wygląda tak, że nic nie wiem o tym silniku, ile czasu stał jaki faktyczny przebieg (260 tys. na liczniku), 6 lat na gazie. Może najrozsądniej będzie wrzucić drugi silnik.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|