Witam!
Od dłuższego czasu mam następujący problem.
Kiedy silnik jest zimny zapala(od strzała) i od razu utrzymuje obroty(na luzie) ok. 600rpm - czyli takie jakie powinien mieć normalnie rozgrzany... :?
Po rozgrzaniu silnika obroty biegu jałowego wzrastają do ponad 800rpm. Bez obrotomierza by się szło kapnąć na słuch, że slinik szybciej chodzi, bo wyraźnie słychać
Mechanik od razu zauważył, że ma wysokie obroty. Próbował regulować obroty na pompie, ale stwierdził, że ten niby "regulator obrotów"(jakoś to nazwał ale nie pamiętam) działa na odwrót... :slaby:
Jutro zostawiam u niego auto, bo twierdzi, że trzeba wyciągnąć pompę i sprawdzić co to może być... :?
Macie jakieś pomysły co to może być i na jakie koszty się nastawić??
Dodam, że silnik pali zimny i ciepły "od strzała". Jedyne co to trochę dużo pali tzn. nie mogę zejść poniżej 11l w mieście...
Pozdrawiam :wink:
1
Regulator wolnych obrotów działa "na odwrót"...
Rozpoczęty przez Pepton, sty 30 2008 20:58
25 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 stycznia 2008 - 20:58
#2
Napisano 30 stycznia 2008 - 21:02
Pepton napisał:
Próbował regulować obroty na pompie, ale stwierdził, że ten niby "regulator obrotów"(jakoś to nazwał ale nie pamiętam) działa na odwrót... :slaby:
Jutro zostawiam u niego auto, bo twierdzi, że trzeba wyciągnąć pompę i sprawdzić co to może być... :? :
Jutro zostawiam u niego auto, bo twierdzi, że trzeba wyciągnąć pompę i sprawdzić co to może być... :? :
Nie wie/nie umie regulować obrotów i jak sprawdzić układ biegu jałowego a chce pompę wyciągać?
#3
Napisano 30 stycznia 2008 - 21:16
Zna się i to dobrze :cool: . Gość siedzi w Próbował regulować, ale wtedy zapalał na obrotach 400. Jest ponoć ewidentnie zepsuty ten jakiś regulator.
Pytam tylko czy to napewno to...??
No i na ile się mam nastawić kasy??
Pozdrawiam
Pytam tylko czy to napewno to...??
No i na ile się mam nastawić kasy??
Pozdrawiam
#4
Napisano 31 stycznia 2008 - 19:00
Pepton napisał:
Pytam tylko czy to napewno to...??
Odłączyć od pompy złącza nastawnika wolnych obrotów i nastawnika korygującego chwilowe wahania prędkości obrotowej. Na ciepłym silniku obroty powinny wynosić wtedy 620 obr/min z tolerancją +/- 40 obr. Przy uruchomieniu zimnego silnika obroty będą odpowiednio niższe.
Jak sprawdzić układ ELR ( elektroniczny układ regulacji biegu jałowego)
Podstawowym elementem pomiarowym obrotów jest czujnik halotronowy zabudowany przy kołnierzu skrzynki biegów powyżej rozrusznika. Kabelek od czujnika jest zakończony na podstawce sterownika ELR na tulejkach nr 10 i 12. Parametry do pomiaru to rezystancja cewki czujnika która przy wyłączonym silniku wynosi ok 1,9 kOhm, i drugi parametr to napięcie impulsowania, po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach ok 3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika napięcie powinno liniowo rosnąć.
Drugim czujnikiem jest czujnik temperatury silnika. Jest to czujnik o charakterystyce nieliniowej. Dla temp 0 stopni rezystancja ok 6 kOhm, dla 20 stopni rezystancja ok 2 kOhm, dla temp 80 stopni rezystancja ok 300 ohm.
Trzecim elementem są nastawniki na pompie szt 2 oporność cewek 24 ohm
Sterownik ELR zasilany napięciem + 12 V z przekaźnika przepięciowego. Po podłączeniu układu ELR obroty biegu jałowego powinny wzrosnąć do wartości 680 obr/min z tolerancja +/- 20 obrotów i być stabilne w tym zakresie bez względu na temperaturę pracy silnika.
To na razie tyle co możesz sam sprawdzić.
#5
Napisano 31 stycznia 2008 - 23:18
romek napisał:
To na razie tyle co możesz sam sprawdzić.
Uważam że ten gość o którym pisał kolega że siedzi w MB sprawdził i wysunął wnioski. Więc chyba nie ma sensu nabijać postów, skoro pompa do wyjęcia
#6
Napisano 09 lutego 2008 - 16:05
Witam!!
Zaczynam wątpić w tego mojego mechanika
Odebrałem dzisiaj auto od mechanika i dalej to samo(a nawet gorzej)... :chory:
Była oddana cała pompa do naprawy, bo ponoć w środku było wszystko tak rozwalone, że nie dało się dawkowania ustawić...
Koszt całej regeneracji wyniósł 650 zł
Ponoć teraz ma mniej palić :?
Nie znam się na tym kompletnie, także podejrzewam, że mnie chyba naciągnął co...
Niestety problem wyższych obrotów po nagrzaniu pozostał a nawet się pogorszył... :slaby:
Mechanik twierdzi, że jest zepsuty regulator podciśnienia, który całym podciśnieniem w aucie steruje (ten po lewej stronie między filtrem powietrza a silnikiem) i stąd te obroty tak szaleją... Sam już nie wiem.... :?
Niestety nowy kosztuje 900zł a na używany za 150zł będzie za tydzień
Obecnie jest tak, że po nagrzaniu auta obroty na D lub R są ok 750, natomiast po przełączeniu na P lub N wskakują na 1000 :pukpuk:
Oglądałem dzisiaj pompę ale oprócz wchodzących do niej podciśnień nie znalazłem żadnego kabla do sprawdzenia oporności tak jak to kolega napisał
Dodatkowo zauważyłem, że z pompy vacum wychodzi taki cienki wężyk podciśnienia i idzie do kolanka. Kiedy go rozepnę z tym kolankiem, to obroty automatycznie spadają z 1000 na 800 :shock:
Ręce mi już opadają, bo wydałem 800zł a tu gorzej niż było
Macie jakieś pomysły , albo jest ktoś chętny to zobaczyć u mnie...?
Pozdrawiam
Zaczynam wątpić w tego mojego mechanika
Odebrałem dzisiaj auto od mechanika i dalej to samo(a nawet gorzej)... :chory:
Była oddana cała pompa do naprawy, bo ponoć w środku było wszystko tak rozwalone, że nie dało się dawkowania ustawić...
Koszt całej regeneracji wyniósł 650 zł
Ponoć teraz ma mniej palić :?
Nie znam się na tym kompletnie, także podejrzewam, że mnie chyba naciągnął co...
Niestety problem wyższych obrotów po nagrzaniu pozostał a nawet się pogorszył... :slaby:
Mechanik twierdzi, że jest zepsuty regulator podciśnienia, który całym podciśnieniem w aucie steruje (ten po lewej stronie między filtrem powietrza a silnikiem) i stąd te obroty tak szaleją... Sam już nie wiem.... :?
Niestety nowy kosztuje 900zł a na używany za 150zł będzie za tydzień
Obecnie jest tak, że po nagrzaniu auta obroty na D lub R są ok 750, natomiast po przełączeniu na P lub N wskakują na 1000 :pukpuk:
Oglądałem dzisiaj pompę ale oprócz wchodzących do niej podciśnień nie znalazłem żadnego kabla do sprawdzenia oporności tak jak to kolega napisał
Dodatkowo zauważyłem, że z pompy vacum wychodzi taki cienki wężyk podciśnienia i idzie do kolanka. Kiedy go rozepnę z tym kolankiem, to obroty automatycznie spadają z 1000 na 800 :shock:
Ręce mi już opadają, bo wydałem 800zł a tu gorzej niż było
Macie jakieś pomysły , albo jest ktoś chętny to zobaczyć u mnie...?
Pozdrawiam
#7
Napisano 09 lutego 2008 - 17:11
Pepton napisał:
Witam!!
Zaczynam wątpić w tego mojego mechanika
Zaczynam wątpić w tego mojego mechanika
Ja zwątpiłem jak napisałeś, że powiedział iż regulator obrotów działa odwrotnie
Masz w aucie klimę?
#8
Napisano 09 lutego 2008 - 22:27
Witam!
Nie mam klimy!!
Z tego co czytam to jesteś najbardzieh obcykany w temacie...
Proszę o pomoc !! :grin:
Pozdrawian
Nie mam klimy!!
Z tego co czytam to jesteś najbardzieh obcykany w temacie...
Proszę o pomoc !! :grin:
Pozdrawian
#9
Napisano 09 lutego 2008 - 22:47
Pepton napisał:
Z tego co czytam to jesteś najbardzieh obcykany w temacie...
Niestety muszę Cię rozczarować...
Tak dla pewności: Twoje auto to E klasa z 1994 roku, silnik 2500 Diesel 4 zawory na gar?
#10
Napisano 09 lutego 2008 - 22:59
Witam Cię!
Jest dokładnie tak jak piszesz - 4 zawory na gar
Pozdrawiam PS. W dalszym szciągu czekam na pomoc... ....
Pozdrawiam
Jest dokładnie tak jak piszesz - 4 zawory na gar
Pozdrawiam PS. W dalszym szciągu czekam na pomoc... ....
Pozdrawiam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Cls 219 nie działają szyby i lusterka |
Mercedes C, E i CLK | bobecek |
|
||
[w124] el. szyby działają przy otwartych drzwiach :/ |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Irek |
|
||
[w124] nie działa obrotomierz |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
w124 nie działają wycieraczki :( |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gnihsrep |
|
|
|
[124] Niedziałający silnik dmuchawy w EKlasse z automatem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hhaalloo |
|