Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] podgrzewane fotele - nie grzeje siedziska


69 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 12 kwietnia 2014 - 13:31

https://www.youtube....eature=youtu.be
Ja mam taki problem, czy ktoś jest w stanie powiedzieć co jest nie tak? Może ma ktoś zdjęcia kabli we wtyczkach? Grzanie nie działa, najpierw miałem zalany sterownik który nadawał się do wyrzucenia, a teraz mimo podłączenia dobrego, grzanie w dalszym ciągu nie działa i zastanawia mnie ten dźwięk jak by zwarcie było. Styki we wtyczce są pośniedziałe trochę, ale je oczyściłem ile się dało.



#62 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 13:40

"Ten film jest prywatny." ;)

#63 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 12 kwietnia 2014 - 13:42

Już jest ok, pomyliłem opcje. Tutaj jeszcze zdjęcie mat i kabelków wychodzących z nich które mnie zastanawiają:
Dołączona grafika

#64 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:45

Podpiąłem też maty na krótko pod zasilacz i tak samo nie grzeją. Czy to znaczy, że już się nie nadają? Mam też jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałem prąd we wtyczkach i po podłączeniu na pierwszy stopień, prąd jest tylko na jedną matę (czyli plecy, lub tyłek), a po włączeniu na drugi stopień, prąd płynie w dwóch pinach (czyli plecy i tyłek), czy tak to ma być, czy na pierwszej pozycji powinno grzać plecy, tyłek i tak samo na drugim stopniu grzania?

#65 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 22:37

1) Raczej się już nie nadają, bo gdzieś przerwał się drut oporowy, który się w tych matach rozgrzewa. Być może jesteś w stanie zlokalizować miejsce braku ciągłości - jeśli nie to nic z tym nie zrobisz.

2) Z Twojego opisu wynika, że tak ma mniej więcej być:
  • w trybie szybkim maty są połączone równolegle, tzn. obie bezpośrednio podłączone do zasilania (jest na nich napięcie 12V). W tym trybie jeśli jedna z mat jest uszkodzona to druga powinna grzać.
  • w trybie wolnym maty połączone są szeregowo, tzn. +12V - mata1 - mata2 - masa. To tak jak lampki choinkowe. W tym trybie jeśli jedna z nich jest uszkodzona to żadna nie będzie grzać.


#66 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 13 kwietnia 2014 - 08:48

Dobrze tylko w jaki sposób one są podłączone szeregowo przy pierwszym stopniu grzania? Na zdjęciu które podałem nad Twoim postem, wystają z nich kabelki które mnie zastanawiają. Czy one powinny być połączone w jakiś sposób ze sobą (plecy i siedzisko)? Może słaby ze mnie elektryk, ale innej możliwości połączenia szeregowego nie widzę.

A co do mrugania diód i przygasania wszystkiego, to podobno jest to tryb awaryjny przy zbyt małej mocy zasilania, aby nie wykończyć źródła prądu. Dzisiaj ide spróbować podpiąć w aucie i zobaczyć co będzie się działo. W domu podpinałem to pod uniwersalny zasilacz 12V.

Użytkownik Goku edytował ten post 13 kwietnia 2014 - 08:50


#67 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 kwietnia 2014 - 12:17

Dołączona grafika
Tutaj masz mniej więcej informację, jak powinno to wyglądać na złączu:
  • W trybie wolnym na pinach 2 i 3 masz odpowiednio +12V i masę, a na 1 i 4 powinny być zwarte
  • W trybie szybkim, jak na rysunku - obie maty dostają +12V i masę
Co do wystających kabelków - nie, maty nie są ze sobą połączone przewodami, obie mają niezależne piny w złączu fotela, jak na rysunku. Wydaje się, że są to po prostu fabryczne połączenia przewodów grzejnych albo jakaś przeróbka. Nie miałem nigdy takiego typu maty w rękach.

Co do migania - maty biorą naprawdę sporo prądu, po 89 r. moc jednej maty wynosi 60Wm, czyli 120W na fotel. To przy 12V daje 10A na fotel. To bardzo dużo i nie jestem przekonany, czy Twój zasilacz jest w stanie dostarczyć taki prąd. Mógłbyś to sprawdzić?

Mógłbyś zrobić też zdjęcia wszystkich przewodów/złącz, które wychodzą z maty?

Czyli podsumowując - jeśli podłączasz jedną matę na krótko to ona się grzeje i pobiera prąd czy też nie? Może właśnie brakuje Ci mocy zasilacza?

#68 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 13 kwietnia 2014 - 22:44

Tak wyglądają kable we wtyczkach:
http://www.fotosik.p...06ac231fa2.html
http://www.fotosik.p...d2cabdbaa2.html
Tak wygląda pojedyńcza mata:
http://www.fotosik.p...7b8884d917.html

Podpiąłem dzisiaj to podgrzewanie w aucie na próbę i wszystko działa tak jak powinno, oprócz jednej maty. Próbowałem zamieniać wtyczki, ale jeden komplet na fotel grzeje, a w jednym nie grzeje mata siedziska (akurat jej zdjęcie wstawiłem wyżej). Tak więc podsumowując, teoretycznie temat ogarnąłem i wiem już wszystko. Dwukrotnie próbowałem znaleźć przerwany obwód pod światło i "na macanego", ale nic z tego nie wyszło.

Odnośnie zasilacza to na pewno musiał być zbyt słaby, po załączaniu podgrzewania przygasały nawet diody od podświetlenia klawiszy... To jakiś stary uniwersalny zasilacz, więc nie ma co się dziwić, jak tam pobiera do 120W na jeden fotel.

Użytkownik Goku edytował ten post 13 kwietnia 2014 - 22:46


#69 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 kwietnia 2014 - 17:26

Czyli ta jedna mata nie ma przejścia. Jakby się ją dało jakoś rozpruć to możnaby się pokusić o jakieś sztukowanie (lutowanie drutu oporowego może być trudne lub niemożliwe). Dla pewności możesz zmierzyć oporność mat omomierzem - ta uszkodzona nie powinna mieć przejścia.

Czasem na allegro pojawiają się komplety mat, może coś Ci się uda trafić.

#70 Offline   habana50


  • Postów: 118
  • Na forum od: 12 sie 2015
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CITROEN C4 GRAND PICASSO

Napisano 10 maja 2018 - 11:06

Koledzy potrzebuje dowiedzieć się jaki moduł mam kupić do grzanych foteli w coupe 124?
Na alledrogo jest o numerze 000 820 62 26 czy będzie pasować?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk








Podobne tematy Zwiń