Skocz do zawartości




- - - - -

sterowanie zamkiem centralnym przez zamek tylniej klapy


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bartekpcp


  • Postów: 30
  • Na forum od: 14 lis 2012
  • Miejscowość: łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2012 - 20:27

witam serdecznie... mam takie pytanie, otóż moja gwiazda MB E124 94r posiada zamek centralny na pilota i jedynym zamkiem w aucie(na klucz) jest ten w tylnej klapie... problem polega na tym że jak np. padną mi baterie w pilocie to mam problem z otworzeniem auta gdyż ten zamek w bagażniku nie steruje centralą... kiedy go rozebrałem zobaczyłem że nie wychodzą od niego żadne kable sterujące (a wiem że powinny) ... chciałem zapytać skąd wyprowadzić( jak podpiąć kable sterujące) od tego zamka żeby przekręcając kluczyk w bagażniku poszedł sygnał do pompki do otwarcia całego auta.... pozdrawiam...

Użytkownik bartekpcp edytował ten post 14 listopada 2012 - 20:29




#2 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 14 listopada 2012 - 20:48

Witam - od tego jest osobny dział ;)
Według mnie to jest to sterowane podciśnieniowo, sprawdź czy wszystkie rurki są szczelne na początek. ;)
edit: Na pewno jest to sterowane podciśnieniem, szukaj żółtych rurek o średnicy 6mm po stronie prawej w bagażniku. JA bym obstawiał zamek klapki wlewu paliwa. A poza tym to taki temat był już chyba na forum.

Użytkownik maryusz123456 edytował ten post 14 listopada 2012 - 20:54


#3 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 listopada 2012 - 21:38

Kup zamki do drzwi. Chyba, że lubisz mieć niespodzianki typu padnięty akumulator, zamknięty samochód.

Wyświetl postUżytkownik bartekpcp dnia 14 listopada 2012 - 20:27 napisał

gdyż ten zamek w bagażniku nie steruje centralą...

Z kablami jest różnie, w zależności od wersji. Ale może być tak, że siłownik w bagażniku nie aktywuje pompki, bo ma zbyt płytko włożone cięgno - miałem taką sytuację u siebie. Sprawdź go dokładnie, może się okaże że jednak wszystko działa.

#4 Offline   bartekpcp


  • Postów: 30
  • Na forum od: 14 lis 2012
  • Miejscowość: łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2012 - 13:19

panowie a powiedzcie mi za co odpowiadają te kable od zamka z wtyczką (wszystkie zamki na allegro je mają) w moim zamki właśnie ich nie ma... czy to nie nimi właśnie idzie impuls od silownika do pompki? FOTKI. Zdjęcia, darmowy hosting zdjęć, album, fotka, wrzuć zdjęcie -2746348948.jpg

Użytkownik bartekpcp edytował ten post 15 listopada 2012 - 13:20


#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 listopada 2012 - 14:13

To kabel do funkcji "komfort"

#6 Offline   bartekpcp


  • Postów: 30
  • Na forum od: 14 lis 2012
  • Miejscowość: łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopada 2012 - 14:51

przepraszam Gerri ale nie za bardzo rozumiem..... ;) po co w bagażniku funkcja komfort? myślałem że funkcja komfort odpowiada za domykanie szyb i szyberdachu....

czyli mam rozumieć że to nie jest problem elektryczny tylko trzeba sprawdzić siłownik i szczelność całego układu...?

Użytkownik wojtek81 edytował ten post 15 listopada 2012 - 22:43


#7 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 15 listopada 2012 - 20:52

Wyświetl postUżytkownik bartekpcp dnia 15 listopada 2012 - 15:05 napisał

trzeba sprawdzić siłownik i szczelność całego układu
Dokłądnie, nie pisz posta pod postem masz taką opcję jak edytuj ;)

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 listopada 2012 - 08:20

Wyświetl postUżytkownik bartekpcp dnia 14 listopada 2012 - 20:27 napisał

jak np. padną mi baterie w pilocie to mam problem z otworzeniem auta
To kup komplet zapasowych baterii i wsadź do bagażnika ! :E

Wyświetl postUżytkownik DanielB dnia 14 listopada 2012 - 21:38 napisał

Kup zamki do drzwi
To chyba najlepsze wyjście - brak wkładek jest większym utrudnieniem dla właściciela niż dla złodzieja :spokoj:

Wyświetl postUżytkownik bartekpcp dnia 15 listopada 2012 - 14:51 napisał

po co w bagażniku funkcja komfort? myślałem że funkcja komfort odpowiada za domykanie szyb i szyberdachu....
Zgadza się - z wkładki bagażnika masz możliwość domknąć szyby i dach. Jeżeli myślałeś, że chodzi o domykanie bagażnika - to zbłądziłeś :D

Wyświetl postUżytkownik roxa dnia 14 listopada 2012 - 21:59 napisał

Sprawdź gniazdo siłownika podciśnieniowego centr. zamka klapy. Tam jest sterowanie
W końcowych latach produkcji 124 wkładki drzwi i bagażnika nie miały elektrycznego połączenia z centralką które umożliwia uruchamianie centralnego zamka poprzez obrót kluczyka. Wkładki są traktowane jako możliwość awaryjnego wejścia do samochodu/otworzenia bagażnika w przypadku awarii baterii w pilocie. Czyli otwieramy samochód ręcznie, wyciągamy ze schowka zapasowy komplet baterii, zmieniamy je, otwieramy centralny pilotem (żeby rozblokować immobilizer) i możemy jechać. Tak więc samo wejście do auta nie jest równoznaczne z tym, że na pewno pojedziemy.

#9 Offline   bartekpcp


  • Postów: 30
  • Na forum od: 14 lis 2012
  • Miejscowość: łódź
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2012 - 13:48

dzięki wielkie Gerri za pojaśnienie;) widocznie u mnie jest tak jak piszesz bo faktycznie wkładka nie ma elektrycznego połączenia z centralą (jedynie metalowy drut-cyngiel do siłownika)...
a czy prawdą jest w takim razie to co pisze maryusz123456 ... że takie połączenie(elektryczne) wcale nie jest konieczne aby zamek(bagażnika) otwierał centrale i problem leży w szczelności układu bądź w samym siłowniku...?
powiem szczerze że wolałbym osiągnąć taki efekt niż zakładać wkładki do drzwi....
immobilizera nie mam więc problem z odpaleniem w tym przypadku u mnie nie występuje....

Użytkownik bartekpcp edytował ten post 16 listopada 2012 - 13:54


#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 listopada 2012 - 20:30

Wyświetl postUżytkownik bartekpcp dnia 16 listopada 2012 - 13:48 napisał

wkładka nie ma elektrycznego połączenia z centralą (jedynie metalowy drut-cyngiel do siłownika)...
W dowolnym przypadku kabel idzie od siłownika - a nie od wkładki.

Wyświetl postUżytkownik bartekpcp dnia 16 listopada 2012 - 13:48 napisał

połączenie(elektryczne) wcale nie jest konieczne aby zamek(bagażnika) otwierał centrale i problem leży w szczelności układu bądź w samym siłowniku
Teoria dosyć ciekawa - ale podejrzewam, że byłoby to dosyć wrażliwe na jakiekolwiek nieszczelności w układzie. Tak czy siak układ który jest w W-124 nie działa na takiej zasadzie.








Podobne tematy Zwiń