Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Elektryczny szyberdach - ustawienie


18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   ascorp


  • Postów: 22
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp.

Napisano 31 stycznia 2008 - 23:48

Witam! Mam problem z szyberdachem elektrycznym. Mam MB 124 z 87r. 2.5D, szyber jest chowany oraz uchylany...no i wlasnie nie chce sie zatrzymac w pozycji zamkniętej. Na tym forum nie znalazlem nic na temat takiego ustawienia, na innym forum znalazlem krótki opis regulacji białym pokretełkiem. Ale to tez nie pomogło.
Czy ktoś wie jak to zrobić? Przy urzadzeniu popychajacym badz ciagnacym linke jest jedno pokrętło na klucz 16mm do recznego chowania dachu, oraz drugie białe pokretełko na którym sa dwie strzałki w lewo "senken-opuszczac" oraz w prawo "heben-podnosic", czy jakos tak. Przycisk sterujący znajduje sie w podsufitce - ma 4 opcje. Jednak co nie nacisnę to albo sie dach uchyla na max. do góry, albo sie chowa bez zatrzymania w pozycji zamknietej (płaskiej).

Jeżeli ktos to robil i wie jak to sie ustawia prosze o pomoc!

p.s.Sliniczek, prowadnice, przycisk sterujacy, linka, przekaznik - OK.


MOD: W dziale FAQ jest recepta na Twój problem. Przeczytaj to uważnie i postępuj wg wskazówek tam zawartych.
Każde nawet niewielkie przekręcenie kółka może zmienić krańcowe pozycje dachu.
Z mojej strony prośba o staranniejsze pisanie :roll:




#2 Offline   ascorp


  • Postów: 22
  • Na forum od: 18 sty 2008
  • Miejscowość: Ostrów Wlkp.

Napisano 02 lutego 2008 - 10:48

Zastosowalem sie do tego przepisu ""1.Dach trzeba otworzyć na maxa do góry.
2.Pociągamy do siebie białe kółeczko na silniku który jest w bagażniku pod wykladziną po lewej stronie błotnika, a następnie trzeba je cofnąć o ok. 2 mm i wcisnąć i będzie się luźno kręciło.
3.W otworek znajdujący się nad osią białego kółeczka trzeba włożyć jakiś drut o średnicy tego otworku i drugą ręką pokręcamy kółeczkiem.W momencie gdy pojawi się otworek drut wejdzie dalej. Być może trzeba będzie wykonać kilka lub kilkanaście obrotów tym pokrętłem nim otworki się nałożą.
4. Gdy oba otworki się nałożą należy białe kółeczko ustawić wycięciem w stronę drutu tj. do gory a następnie wcisnąć pokrętło i to powinien być koniec ustawiania.
Dodam,że ta procedura dotyczy MB 124,126 i 201."

lecz to nic nie pomoglo,pisalem wyzej,ze wlasnie ten opis znalazlem na innym forum,czy to jedyna istniejaca recepta na to?

EDIT: Wysłany: Wczoraj 22:03


dzieki wszyskim za wysiłek i pomoc...juz jest po problemie,pobawiłem sie troszke tym białym kółeczkiem,lecz bez pomocy zadnych drucików i jest wszystko tak jak nalezy!

temat zamkniety mozna skasowac :mrgreen:

MOD: Scalono posty.


#3 Offline   Hrehor


  • Postów: 2
  • Na forum od: 09 cze 2017
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C123 230ce 1980

Napisano 19 czerwca 2017 - 17:54

Cześć, wiem że nagroda złotej łopaty czeka właśnie na mnie ale mam podobny problem. Przekopałem forum w poszukiwaniu identycznego problemu, ale nie znalazłem (słabo szukałem?). Generalnie u mnie działają dwie pozycje guzika, to jest odchylanie (naciśnięcie w górę) oraz chowanie (do siebie). Guzik nie reaguje na pociągnięcie żeby schować szyber po uchyleniu, ani na popchniecie żeby zamknąć dach po otwarciu. Da się np. zamknąć szyberdach poprzez manewrowanie tymi dwoma pozycjami, ale aby zamknąć szczelnie to jest tylko wyczucie, ewentualnie po jeździe wyjść z samochodu i patrzeć jak to idzie. Przycisk nie reaguje żadnymi dziwnymi dźwiękami, wszystko w sumie działa ładnie, ale brak jest zamknięcia z przyciski. Czy to też jest kwestia programowania w kufrze, czy czegoś innego? Pozdrawiam!

#4 Offline   MaBa


  • Postów: 20
  • Na forum od: 08 wrz 2015
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Transporter T3 '82

Napisano 22 czerwca 2017 - 19:01

Też się dołączę , z uchylonego lub otwartego zamykam na wyczucie a czasem z auta musze wyjsc zeby zobaczyc czy jest na płasko

#5 Offline   Gawelmerc124


  • Postów: 5
  • Na forum od: 11 gru 2017
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudnia 2017 - 09:43

A u mnie Panowie, nie działa przycisk do góry.. Nie mogę go w ogóle wcisnąć żeby szyberdach podniósł się do góry? :s
Dodam że w każda inną pozycję działa i szyberdach chodzi...
Pomożecie ?

#6 Offline   spokoemil


  • Postów: 356
  • Na forum od: 09 kwi 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Passat B4, Skoda Octavia III

Napisano 18 grudnia 2017 - 10:30

Wyświetl postUżytkownik Gawelmerc124 dnia 18 grudnia 2017 - 09:43 napisał

A u mnie Panowie, nie działa przycisk do góry.. Nie mogę go w ogóle wcisnąć żeby szyberdach podniósł się do góry? :s
Skoro nie możesz wcisnąć przycisku do góry, to wymień przycisk, bo najwidoczniej jest uszkodzony

a co do ustawienia, serio nie mogliście tego znaleźć?

http://mb201-124.eu/...ustawianie-faz/

http://mb201-124.eu/..._hl__szyberdach

Użytkownik spokoemil edytował ten post 18 grudnia 2017 - 10:35


#7 Offline   mar33k


  • Postów: 47
  • Na forum od: 06 lis 2014
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 października 2019 - 13:21

Cześć.

Po długim czasie odgrzeję kotleta. Mam idento problem jak Hrehor. Czyli - szyber otwieram pociągnięciem przycisku w stronę tyłu samochodu, ale popchnięcie go do przodu nic nie daje. By zamknąć dach muszę przycisk skierować ku górze tak jakbym chciał go uchylić. Analogicznie zamknięcie dachu z pozycji uchylonej tylko poprzez pociągnięcie przycisku w stronę tyłu samochodu (tak jakbym chciał go otworzyć).

Fazy ustawiłem, przycisk zdemontowałem, ale przynajmniej organoleptycznie ciężko stwierdzić, żeby był połamany/przypalony/zdefragmentowany. Czy ma ktoś doświadczenie z tym co konkretnie w samym przełączniku mogło paść i jak to ogarnąć? Objawy dość ewidentne.

Dzięki z góry.

#8 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 15 października 2019 - 13:30

Może ulpalony/zabrudzony styk? Najlepiej byłoby podmienić przełącznik

#9 Offline   mar33k


  • Postów: 47
  • Na forum od: 06 lis 2014
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 października 2019 - 17:09

Póki co go rozmontowałem i powyskakiwały sprężynki, na szczęście niczego nie zgubiłem więc najpierw to poskładam, przeczyszczę a jak nic nie da to chyba faktycznie tylko wymiana przełącznika. Chyba, że ktoś jeszcze rzuci jakąś złotą myśl. Dzięki za zainteresowanie w każdym razie :)

#10 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 16 października 2019 - 15:01

Prawdopodobnie coś blokuje i dach i dla tego są taki cyrki,jak jest wszystko sprawne ustawione fazy itd.to chodzi cacy ,u mnie też tak było z rok ,ustawiałem fazy i po paru otwarciach znowu się przestawiały,(to nie jest wina przyciski )aż któregoś dnia pękła prowadnica,ale jak by co ,to nie ma co się bać rozbierania szybra,prosta robota.








Podobne tematy Zwiń