Skocz do zawartości




- - - - -

Do czego słuzy czujnik położenia wałka rozrzadu m104 3.2


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   rogra


  • Postów: 232
  • Na forum od: 11 cze 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W140 3.2E-M104

Napisano 19 listopada 2012 - 22:01

przy wałku mam dwa czujniki jedne jest z przodu taki duży okragły na dwa piny a drugi z boku na jeden pin przy pierwszym cylindrzem jaką one pełnią funkcję??



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2012 - 22:06

To duże okrągłe to elektromagnes zmiennych faz rozrządu wałka ssącego. To drugie to czujnik położenia wałka rozrządu. I ma od dwa piny - "po środku" i "po obwodzie"

#3 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 22 września 2014 - 22:23

Odgrzeje troche kotleta:
Pacjent
s124 280te m104
Wiazka silnika i przepustnicy zrobiona. Nowe swiece, fajki i kable.
Autem jezdze od ok tygodnia. Wczesniej stalo ok 8 m-cy ze wzgledu na bolaczki m104. Tydztemu sterownik byl czysty (zero bledow)
Auto od 2 dni zaczelo mi okrutnie falowac.
Problem pojawia sie szczegolnie na D i R. Obroty faluja sinusoidalnie w zakresie ~300 do 800 RPM. Czasami nawet silnik przygasa, zapalaja sie kontrolki (doslownie na ulamek sekundy).
Jesli wrzuce na P badz N auto powoli sie uspokaja i trzyma obroty ok 700 RPM ale tez faluje.
Odczyt bledow pokazal 4 i 25. Przeplywomierz podmienilem drugi, sprawny, choc ten co byl na pewno byl dobry.

Czy uszkodzenie czujnika polozenia walka rozrzadu pozwoli na uruchomienie silnika?

Dodam ze wczoraj przy probie odpalenia (gdzie zazwyczaj jest na dotyk) po kreceniu rozrusznikiem ok 5 sekund dalo sie slyszec jakis dziwny stuk ze silnika (ciezko powiedziec jaki mial charakter - bardziej dzwieczny, metaliczny).

Czy przestawienie rozrzadu od krecenia rozrusznikiem jest mozliwe?

Postaram sie jutro podmienic czujnik polozenia walka.

Ktos cos podpowie?

#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 23 września 2014 - 06:22

tRawski, Mozesz odpalic silnik bez czujnika wałka. Będzie chodził jak kupa co prawda. Co to za bledy dokladnie są ?

#5 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 23 września 2014 - 08:03

Zapomnialem dodac ze autem da sie jezdzic lecz po dojechaniu do swiatel trzeba wrzucic P badz N zeby nie zgasl.
Blad 4 to przeplywomierz.
Blad 25 to czujnik polozenia walka rozrzadu.

#6 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 23 września 2014 - 11:11

tRawski, wis mówi że w przypadku wystąpienia błędu nr 4 należy sprawdzić napięcie we wtyczce od przepływomierza między pinami 2 i 4. Na załączonym zapłonie powinno być 11-14V.

Tu jest lista DTC i procedury jakie należy wykonać. Ta dla MAFu jest na stronie 49, krok 5.0. Sprawdzenie CMPS krok 8.0.

#7 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 23 września 2014 - 11:56

Przepraszam was chlopaki,Ciebie Kuba szczegolnie.
To nie jest blad nr 4 tylko 13.
Czyli:
13 - sonda lambda (zbyt uboga/bogata mieszanka)
25 - czujnik polozenia walka
Sorry raz jeszcze.
Za duzo m104 i jeszcze wiecej problemow.

#8 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 23 września 2014 - 12:44

Zatem jeżeli 13 to winą jest lewe powietrze dostające się do kolektora. To by tłumaczyło również niestabilne obroty silnika, gaśnięcie silnika na postoju.W dokumencie, do którego zamieściłem link, jako powód występowania tego błędu jest wpisane:


Intake air leak - lewe powietrze dostające się do kolektora dolotowego
fuel injectors - coś nie tak z wtryskiwaczami
diaphragm pressure regulator - regulator ciśnienia paliwa

#9 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 23 września 2014 - 12:49

Hmmm.... ok. Sprawdze to.
Najdziwniejsze ze tydz czasu wszystko bylo dobrze az tu nagle...

#10 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2014 - 17:36

Przy uwalonym czujniku (błedny odczyt) położenia wałka będzie problem z zapłonem - jak wtrysk poda paliwo w złym momencie, to w zasadzie niewiele się stanie - i tak pyli przed zawór ssący. Za to, jak iskra wypadnie w złym momencie, to już gorzej - przy odpalaniu może "kopać" w drugą stronę. Jest wtedy wrażenie, że silnika mało nie zerwie z poduszek.

Bez czujnika wałka odpali i będzie chodził w miarę normalnie, można nie dostrzec różnicy.

Rozrząd nie przestawi się sam z siebie przy prawidłowo naciągniętym łańcuchu. Jednak przy przestawieniu na wałku ssącym będzie gorzej palił, sypał błędem czujnika wałka i miał problemy z jałowymi obrotami. Będzie też czuć znaczną zmianę mocy silnika po przekroczeniu 2000 i 4500 obrotów (sprawdzone). Może też zgłosić błąd 13 - zły skład mieszanki.








Podobne tematy Zwiń