Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] m111 - podwyższone obroty jałowe



43 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 13 grudnia 2012 - 14:47

Witam, kupiłem niedawno w124 coupe z silnikiem m111 2.0, rocznik 93, przebieg 193000km oryginał. Auto z włoch, stało około 8 miesięcy. Jak kupowałem to jeździłem jakieś 10km i wszystko było ok, auto lekko falowało na ciepłym silniku. Więc w trakcie rejestracji zabrałem się za świece (beru), kable (beru), nowa wiązka robiona przez forumowicza, nowa wiązka przepustnicy. Jak auto odpalam bez dodania gazu to się dusi i ma 500obr, jakby chodziły 2 czy 3 gary. Po dodaniu gazu łapie 800 i trzyma. Jak odpalam z lekkim dodaniem gazu to ok. Jak się troche zagrzeje około 50 stopni, to czasem ok a czasem faluje między 1000 a 1100, przed samym 80 stopni dzieje się cyrk- obroty rosną same, równomiernie najpierw do 2.5 tys, potem jak się zatrzymam to do 3.5tys, nie da się tego zbić, ani przymulając na sprzęglę ani gazem, dopiero po kilku zgaszeniach i odpaleniu wraca do normy. Ogólnie obroty moim zdaniem wolno spadają. Przepustnica? przed robieniem wiązki tego nie było (wzrastania obrotów). Czytałem inne tematy ale nie znalazłem takiego, w którym nie można zbić obrotów.



#2 Offline   mr_simon


  • Postów: 353
  • Na forum od: 13 sty 2008
  • Miejscowość: Dębno (gorzowskie)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Honda VT 600 Shadow

Napisano 13 grudnia 2012 - 14:51

Na początek zrób diagnostykę, chociażby diodą. Napisz nr błędów w temacie i będziemy myśleć.

#3 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 14 grudnia 2012 - 08:46

poczytałem wieczorem chyba wszystkie tematy podobne do mojego, wybłyskałem - 1 błysk, brak błedów, wyciągamy przepustnicę i zobaczymy...

Użytkownik Naspin edytował ten post 14 grudnia 2012 - 08:52


#4 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 14 grudnia 2012 - 10:51

jako, że nie mogę edytować to piszę nowy post. Przepustnica wyczyszczona, przesmarowana i teraz jest trochę lepiej, auto tylko raz mi samo zaczęło podnosić obroty do 3tys. Ale ogólnie trzyma obroty na zimnym 1100 a na ciepłym 1400, szarpania nie ma żadnego, nie muli się ani nic tylko ma takie obroty. Zobaczyłem, że po wypięciu podciśnienia z komputera obroty spadają do około 300 i szarpie i już prawie gasnie ale chodzi, po częsciowym zatkaniu węzyka palcem obroty są ok około 800, a po wtyknięciu znowu 1400. Ciekawa sytuacja jest z podcisnieniem do przepustnicy - nic nie dmucha/ciągnie...

#5 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 grudnia 2012 - 19:28

"Podciśnienie do przepustnicy" to tak naprawdę wężyk z filtra z węglem i on w M111 2.0 wchodzi PRZED przepustnicą, co oznacza, że nie będziesz czuł, że zasysa stamtąd powietrze jakoś intensywnie.

Co do Twoich problemów -- kolejne tropy:
1) Wiązka to nie tylko główna wiązka, ale też którka wiązka od +12V obok ECU do cewek - czy ona także została zregenerowana? (mam też M111 2.0 z Włoch i była w tragicznym stanie)
2) Warto sprawdzić cewki jesli masz okazję na podmianę - albo chociaż je umyć i dosuszyć
3) Warto sprawdzić czujnik ciśnienia w ECU - zbiera się tam syf i woda i można go spokojnie wypłukać i wysuszyć. Zimą syf zamarza i też miałem z tym problemy. Zerknij sobie do mojego poradnika o diagnostyce PMS na forum coupe.

Co do diagnostyki ogółem to polecam budowę interfejsu jeśli masz zacięcie elektronika lub ktoś z Twoich znajomych.

#6 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 14 grudnia 2012 - 20:54

Tą instalacje do cewek sprawdzę jutro i dam znać ale wydaje mi się, że nie ma to znaczenia bo auto nie ma wypadania zapłonów czy tego typu sytuacji. Pojeździłem dzisiaj troche i następujące wnioski: test przepustnicy jest za każdym razem, wydaje mi sie, ze jest za duży luz na tym wodziku z przodu przepustnicy tzn nie za kazdym razem załacza mikrostyk, ale jak dopchne ręcznie to nic nie zmienia. Jak odpalam bez gazu (na ciepłym silniku) to albo złapie ok.850 obr i popracuje tak chwilę po czym wzrośnie do 1000-1100 i tyle będzie trzymał, albo obroty będą rosły do 3-3.5tys i nie będzie można ich zbić aż do zgaszenia, albo odpali na 2 gary i będzie miał 400 obr aż do przygazowania po ktorym będzie miał 1400 obr, bez możliwości zbicia. Jestem wstepnie umówiony z elektrykiem który jeździ 2.2 m111 od 15 lat może on coś poradzi jak ja nie podołam przez weekend.

#7 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 14 grudnia 2012 - 21:35

Z tego co pamietam jesli silnik pracuje tylko na dwoch cylindrach (ktorych ?) to moze byc juz konczacy sie modul PMS.

#8 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 grudnia 2012 - 00:05

Wyświetl postUżytkownik mdymczyk dnia 14 grudnia 2012 - 19:28 napisał

3) Warto sprawdzić czujnik ciśnienia w ECU - zbiera się tam syf i woda i można go spokojnie wypłukać i wysuszyć. Zimą syf zamarza i też miałem z tym problemy. Zerknij sobie do mojego poradnika o diagnostyce PMS na forum coupe.


Juz mam 3 lata M111 i odkąd miałem jazde z silnikiem "jeszcze delikatnie cos go boli" to nie miałem w wężyku do PMS-a zadnego tego typu wody,syfu itd.

Przeciez od PMS-a tym werzykiem zasysane jest powietrze do kolekotra ssacego!!
Wiec skad w PMS sie biora takie rzeczy u was???

mr_simon Napisał wyraznie .
Rób diode i z czytaj błedy ..

Użytkownik wnusio87 edytował ten post 15 grudnia 2012 - 00:05


#9 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 15 grudnia 2012 - 00:20

nie, no zapytaj roxa on na pewno będzie wiedział...przecież dla niego Mercedes to proste auto....
ja nie wiem, nie przerabiałem tego jeszcze, wiec nie pomogę, ale daję wskazówkę. do znawcy. :)
takie drobne OT.....w końcu nie jest ekspertem...uczę się młotkiem i przecinakiem... :P


sprawdź wszystkie połaczenia styków, i czy sterownik jest wpięty poprawnie w gniazdo.

Użytkownik majsterus edytował ten post 15 grudnia 2012 - 00:24


#10 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 15 grudnia 2012 - 08:53

dioda została wczoraj zrobiona, za każdym razem, a prób było wiele nie ma błedów - 1 błysk. Dziwi mnie, że najniższe wolne obroty to około 800- 850, a czytam, że większość ma 700.








Podobne tematy Zwiń