Skocz do zawartości




- - - - -

W124 czy W210? A może W202? Co kupić?


72 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   mercfan


  • Postów: 89
  • Na forum od: 21 lut 2010
  • Miejscowość: Rzgów/Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S320 CDI 2004
  • Trzeci Mercedes:W140 S320 1996

Napisano 17 listopada 2014 - 21:26

Passatem nie zszedłem jeżdząc w trybie mieszanym niżej niz 8,5 litra. Norma to 9l/100, po mieście gdybym używał więcej gazu 10 wciągnie.
Dla porównania 320 CDI w moim W220 pali 10l/100 jeżdżąc po łodzi. Gdzie passat do takiej krowy, która ma 2 gary więcej i prawie jeszcze raz taką pojemność.
2,2CDI ludzie chwalą za oszczedność. Okulary palą 7-9l/100 a też są cięższe od paska i mają większa pojemność.
W trasie okiem można zejść ponizej 6l/100, ba, W220 spala 6,5/100 (oczywiście mowa o normalnej jeździe, nie wariactwie)
Passat w tym czasie robi 6,5, to dobry wynik jak na tego klekota.



#62 Offline   Rybba


  • Postów: 742
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S211 E320 CDI 2004

Napisano 17 listopada 2014 - 21:58

to w sumie masz dziwne wyniki, może coś nie tak jest z silnikiem? miałem golfa 1,9 TDI z 4MOTION (180 KM) i palił w mieście 7 na trasie 5.5. w tym samym czasie mój kumpel passatem 130 KM mial bardzo podobne spalanie.

#63 Offline   mercfan


  • Postów: 89
  • Na forum od: 21 lut 2010
  • Miejscowość: Rzgów/Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S320 CDI 2004
  • Trzeci Mercedes:W140 S320 1996

Napisano 17 listopada 2014 - 22:43

Ja mam dość prymitywny automat 4 biegi PRND321, on daje co najmniej litr do przodu...

#64 Offline   Rybba


  • Postów: 742
  • Na forum od: 02 cze 2013
  • Miejscowość: Poznan
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S211 E320 CDI 2004

Napisano 17 listopada 2014 - 22:48

no tak :)

#65 Offline   bondw124


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 lis 2014
  • Miejscowość: internet
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 listopada 2014 - 23:37

golf 4 1.9tdi 90KM w mojej rodzinie pali srednio 6 litrow, a osiagniecie 5 wcale nie jest wyczynem, do setki ma ok 13s. takze nie wiem skad ty bierzesz takie wyniki w spalaniu w passacie...
jezeli passat Ci wciaga 10 to W220 320cdi połknie Ci 15
a jezeli chodzi o rdze to niestety ale mercedes to najgorsza marka niemiecka pod tym wzgledem

#66 Offline   mercfan


  • Postów: 89
  • Na forum od: 21 lut 2010
  • Miejscowość: Rzgów/Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S320 CDI 2004
  • Trzeci Mercedes:W140 S320 1996

Napisano 18 listopada 2014 - 21:01

Wyświetl postUżytkownik bondw124 dnia 17 listopada 2014 - 23:37 napisał

golf 4 1.9tdi 90KM w mojej rodzinie pali srednio 6 litrow, a osiagniecie 5 wcale nie jest wyczynem, do setki ma ok 13s.
Sądząc po wpisie masz tam starego dobrego klekota jeszcze na pompie i wszystko się zgadza.
PD palą więcej do tego w prymitywnym automacie, który jest u mnie. Silnik stale pracuje w przedziale 2-3tys obrotów, automat ma "duże luzy", wciskasz mocniej gaz, auto idzie ale obroty przekraczają 3tyś. Efektem jest wyższe spalanie.

Wracając do tematu W202 z pierwszych lat produkcji sie jeszcze trzymają, ale po co kupowac stare W202 jak w tym roczniku chodzi W124 :mrgreen:
Więc podsumowując nasze wypociny merol konczy sie na W124/W140/W201, później jest piiii........................ i reanimacja z modelem W211, W203 po lift oraz W220 po lift
Aczkolwiek jak czytam perypetie ludzi z autami BMW czy grupe VW-audi to wole wypełniac rude zmarszczki botoksem w :star:

#67 Offline   bondw124


  • Postów: 24
  • Na forum od: 16 lis 2014
  • Miejscowość: internet
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 listopada 2014 - 21:43

dokładnie mercedes skonczył sie na W124/140/201, wszystko co było po tym jest szmelcem, albo korozja, albo skomplikowana budowa samochodu ze bez ASO nie podchodz, komputery, czujniki, z gory zaprogramowana zywotnosc czesci itd
jeden wielki ulep problemów w ładnym i luksusowym opakowaniu, poprostu nowe mercedesy, bmw czy audi to sa samochody na 10 lat eksploatacji oczywiscie pod nadzorem serwisu a potem albo na złom albo na wschod europy, bo koszty reanimacji sa wyzsze od wartosci samochodu w warunkach niemieckich
nastepnie kupuje to biedny wschod i płacze, płacze i płaci

#68 Offline   zieloczek100


  • Postów: 23
  • Na forum od: 28 mar 2014
  • Miejscowość: Mazowieckie
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9D

Napisano 23 listopada 2014 - 22:54

Ostatnim dobrym silnikiem od VW był/jest 1.9TDI 110KM spalanie 5L trasa 6L miasto średoni 5,5 przy dobrym przyśpieszeniu, małej awaryjności. Wszystkie "nowocześniejsze" diesle nawet te "eco" mają problem z zejściem do takiego spalania. Mówimy tu o Passacie B5 który małym autem nie jest.
Mamy w domu W203 (prowadzimy kupno sprzedaż), przejechał u nas 2tyś km, z początku było wszystko ok, a teraz trzeba zrobić to, to, to i to... wolę swojego W124, zrobić w nim to co muszę zrobić i wiem, że potem mam spokój. Inna sprawa, to wygoda. Ciężko jest o wygodniejsze auto, o ładniejszy środek (nie mówimy oczywiście o klasie premium), a nawet nowoczesny środek w nowych mercedesach z czasem pokazuje swoją "jakość"...
Wiadając do W124 wiesz, że nie zapali Ci się check, że nie nawali komputer, że żaden moduł nie padnie, że wsiądziesz odpalisz, zapniesz pasy i dojedziesz tam gdzie masz dojechać. W aucie "nowoczesnym" nie jest to już takie pewne.

#69 Offline   MariuszB


  • Postów: 87
  • Na forum od: 19 lip 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ML 270 CDI Final Edition
  • Inne auto:Nie MB

Napisano 24 listopada 2014 - 10:52

Wyświetl postUżytkownik mercfan dnia 18 listopada 2014 - 21:01 napisał

PD palą więcej do tego w prymitywnym automacie, który jest u mnie.

PD wcale nie palą dużo. Problemem jest w tym modelu automat, który baardzo podwyższa spalanie (zakres obrotów motoru bezsensownie wysoki).
O ile Passat B5 TDI w manualu spali w mieście średnio 7-8 ON o tyle ten sam z automatem wciągnie 10- 11... sprawdzone kiedyś tam osobiście :)
W trasie, jeśli jedziemy płynnie różnica się zaciera.

...a wracając do tematu... automaty w W124 czy W210 nie powodują aż takich różnic w spalaniu vs manual. Do tego obsługa manuala jest dla mnie mało komfortowa w tych modelach... dlatego jeśli stary 124/201/210 to tylko z automatem... oczywiście 100% sprawnym.

#70 Offline   mercfan


  • Postów: 89
  • Na forum od: 21 lut 2010
  • Miejscowość: Rzgów/Łódź
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S320 CDI 2004
  • Trzeci Mercedes:W140 S320 1996

Napisano 27 listopada 2014 - 23:03

Masz rację, też zauważyłem, że ogólnie w mercedesie jest taka pozycja za kierownicą, że obsługa manualnej skrzyni jest jakas taka... Nie pasuje mi to zwyczajnie. Miałem W124 w manualu oraz W203 manual. Obydwa mimo różnicy wieku maja długi drażek zmiany biegów i długą drogę pomiedzy kolejnymi biegami. W cieżarówce mam podobny klimat ;)








Podobne tematy Zwiń