Na początku chciałbym się przywitać (a więc witam wszystkich!), jestem tutaj nowy i nosiłem się z zarejestrowaniem od dawna, aż w końcu sie przełamałem i od razu mam pytanie.
Zanosi się u mnie na kupno auta, zaraz po nowym roku, czekać niestety nie mogę, bo jest mi pilnie potrzebne. Wybór marki jest prosty - oczywiście, że Mercedes! Dlaczego nie inna marka? W domu mamy dwa W201 2.0 diesel, ojeździł się nimi mój ojciec, mój brat i ja, są mega wygodne, niezawodne, pięknie wyglądają... i mają to coś! Jeździłem międzyczasie polonezem.... ale nie chcę o tym mówić.
Przechodząc do rzeczy, mianowicie operuje niezbyt dużą gotówką, powiedzmy, że 8000 zł +/-, widzę, że w tej cenie da się już coś kupić, jednak... czy nie będzie za tą kwote szrot? Kasa może duża nie jest, ale dla mnie jako zarabiającego niezbyt dużą forse i na dodatek studenta zaocznego, to mega spory wydatek, jednak potrzebuje sprawdzonego auta bo bardzo dużo jeżdze. Zastanawiam się nad E-klasą.
Dlaczego E? Duża, wygodna i czuje, że jadę
Mam potworny dylemat czy kupić W124 czy W210...
- W124 - okropnie mi się podobają, mają stare, sprawdzone silniki i wiele rzeczy można naprawić samemu, do tego diesle są oszczędne.
- W210 równiez mi się bardzo podobają, słysze o nich dobre i złe opinie, jak to naprawde z nimi jest? Wiem, że temat korozji nie jest niestety im obcy...
Zastanawiałem się jeszcze nad W201, bardzo sobie cenie to auto, jest ładne, niezawodne (zawsze mnie dowiózł do domu całego i zdrowego, gdzie bym nie pojechał!), jednak tyle się nim ojeździłem, że chciałbym coś zmienić Jest jeszcze klasa C - W202, podoba mi się, jednak też przeraża mnie delikatnie ta rdza i niektóre wersje w środku wyglądają troche tandetnie jak dla mnie... cenie sobie bardziej klasyczne wersje jeśli chodzi o wnętrze, wersje esprit jakoś mi nie podchodzą, ale 'da radę', może to kwestia przyzwyczajenia?
Z silników preferowałbym diesla - benzyna jednak tak czy owak wychodzi za drogo, jaka pojemność? Najlepiej jakiś kompromis pomiędzy spalaniem a wydajnością a także niezawodnością. Dużo nasłyszałem się złego o pompach w modelu W210 i to tez mnie troche odstrasza.
Wiem, że troche słabo się sprecyzowałem, ale spiesze się do pracy, postaram się później rozjaśnić nieco swoją sytuacje czego dokładnie oczekuje, jednak chciałbym wiedzieć co możecie mi polecić... bo naprawde nie wiem co wybrać, nie wiem, czy w ogóle za tą kwote dostane coś dobrego.
1
W124 czy W210? A może W202? Co kupić?
Rozpoczęty przez rzeznia22, gru 21 2012 20:48
72 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 grudnia 2012 - 20:48
#2
Napisano 21 grudnia 2012 - 22:19
moim skromnym zdaniem to za tę kwotę 8000zł to chyba W201, będzie tańszy niż W124 ,tylko ,że W201 już znasz ale W210 to odradzam ,wiem ,że jest nowszy inna sylwetka itd,ale rdza jest najgorsza dla auta ,teść miał W210 obejrzałem go dokładnie belka przednia spruchniała,nadkola ,bagażnik ręce opadaja ,W202 też teść miał to samo też rdzewieje silnik benzyna ,bez zastrzeżeń w sumie bez awaryjny przez dwa lata wymienił końcówkę drążka nic złego się nie działo tylko rdza ,i chyba rdza to jest to czego nie lubiumy(NAJ BARDZIEJ) ,naj gorsza zmora dla auta ,chyba nie ma innego wyjścia jak W201 lub W124 I WITAMY W KLUBIE
#3
Napisano 22 grudnia 2012 - 09:32
Za 8tyś W124 z drugiej serii z dieslem spokojnie można wyrwać
#4
Napisano 22 grudnia 2012 - 10:36
Cześć,
Temat nie nowy,
pytanie 124, W201, 202 czy 210 przewija się chyba przez wszystkie fora, motoryzacyjne i nie tylko,
Dyskusji i opinii jest w brud.
Za tą kwotę kupisz każde z tych aut i każde może być w różnym stanie. Nie mniej najsłabiej tu wypada Oko, gdyż za tą kwotę dostaniesz jedynie przedliftowy model, którego ruda lubi wcinać jak dzieciak chrupki. Jeżeli masz garaż i trafisz bez większej korozji to pojeździsz.
...na W202 mówię... Astra, bo też oglądałem parę i nawet chciałem kupić. Tu już masz motory CDI i na Lucasie (zapraszam do lektury). Jest też plus - czyli OM601 jak u Ciebie i jeżeli nie zależy Ci na osiągach to bym w to poszedł.
...W201 już znasz i kupisz spokojnie za tą kwotę, 124 też, tylko trzeba szukać, szukać, nie napalać się i nie "kupować oczami".
Jest u nas taki dział Zakup Kontrolowany gdzie możesz zapodać link do ogłoszenia a na pewno ktoś Ci pomoże w ocenie i wyborze auta.
I tam zapraszam.
Temat nie nowy,
pytanie 124, W201, 202 czy 210 przewija się chyba przez wszystkie fora, motoryzacyjne i nie tylko,
Dyskusji i opinii jest w brud.
Za tą kwotę kupisz każde z tych aut i każde może być w różnym stanie. Nie mniej najsłabiej tu wypada Oko, gdyż za tą kwotę dostaniesz jedynie przedliftowy model, którego ruda lubi wcinać jak dzieciak chrupki. Jeżeli masz garaż i trafisz bez większej korozji to pojeździsz.
...na W202 mówię... Astra, bo też oglądałem parę i nawet chciałem kupić. Tu już masz motory CDI i na Lucasie (zapraszam do lektury). Jest też plus - czyli OM601 jak u Ciebie i jeżeli nie zależy Ci na osiągach to bym w to poszedł.
...W201 już znasz i kupisz spokojnie za tą kwotę, 124 też, tylko trzeba szukać, szukać, nie napalać się i nie "kupować oczami".
Jest u nas taki dział Zakup Kontrolowany gdzie możesz zapodać link do ogłoszenia a na pewno ktoś Ci pomoże w ocenie i wyborze auta.
I tam zapraszam.
#5
Napisano 22 grudnia 2012 - 12:05
Za 8 tys okulara nie moa co szukać moim zdaniem. Oglądam te ogłoszenia i w tej cenie to jeszcze są kapcie, mimo, że auto ma swoje lata. Za +/- 12tys przedlifta W210 mógłbyś szukać. Jeśli wygląda porządnie, rdza powierzchowna to nie ma co się martwić. Polifty niby lepiej wypadają, rdza tylko na powierzchni, podłoga w zdrowym egzemplarzu bez zastrzeżeń. Jednak tutaj bez min 20 tys nie ma co jeszcze wchodzić. Ale już tanieją, i ostatnio dość szybko.
#6
Napisano 22 grudnia 2012 - 12:59
myślę że dobrym wyborem byłby w124 sam posiadam takie autko:P autko jest duże wygodne tylko trzeba znaleźć ładny egzemplarz proponowałbym coś z za zachodniej granicy coś na pewno znajdziesz
#7
Napisano 22 grudnia 2012 - 20:02
Więc chyba szarpne sie na W124 z tego co widzę. Jak skończe nocne zmiany to wypatrze pare ciekawszych ogłoszeń z bliższego terenu i zrobie sobie może małą wycieczke, a może coś trafie!
#8
Napisano 23 grudnia 2012 - 13:18
w124e 2.5D 1994 automat jest w mej rodzinie od 12 lat. nic przy nim nie bylo robione procz blacharki. mechanicznie nie do zdarcia. w202 mial moj brat 2.2 diesel szału nie robił jesli chodzi o dynamike ale za to mało palił i tez był nie zawodny. rdzy mial dosc sporo i dlatego poszedl do żyda. W210 posiadam obecnie z silnikiem 2.2D. i ci powiem ze w mrozy na sednim akumulatorze nie zakreci. potrzebuja duzego kopa i to jest taka małą wada gdyz moj 124 na tym samym aku pali perfekcyjnie. Jesli chodzi o blacharke to rdzewieje. Komfortem przewyższa 124 gdyż jest w srodku wiekszy, jest wiecej miejsca i wyposazenie jest sporo bogatsze. Jednak jak mialbym ci polecac to chyba jednak w124e. Szukaj w E-klasie gdyz to kocur.
#9
Napisano 23 grudnia 2012 - 13:30
Siema radził bym ci kupić W124 bo W210 ma sąsiad i ciągle się mu psuje.
#10
Napisano 24 grudnia 2012 - 08:36
Jesli zastanawiasz sie nad w202 to moge polecic 2 motory (posiadam to auto ok. 6 lat wiec moge cos powiedziec)
Rdza - hmmm u siebie nie obserwuje, delikatnie wokół zamka bagaznika cos tam widac, moze cos sie zmienilo na gorsze po lifcie, ja mam 94r i rdzy nie widac.
Jesli chodzi o silniki to dobrym wyborem jest 250TD, naprawde ladnie to jezdzi w tej budzie, 220D ma problemy z pompą lucasa.
Z benzynowych tam juz siedza silniki m111 wiec jesli ci to nie przeszkadza ladnie mozna zagazowac. Polecam 2.2 benzyna 150KM
Zawieszenia - Mam wersje esprit, ktora jest fabrycznie obinzona o 50mm w stosunku do wesji classic/elegance, do tego amorki koni o zmniejsoznym skoku i jest stabilnie w zakretach, jednak przy dziurach jest dobry masaz kregoslupa, takze poelcam raczej wersje elegance z jakims ladnym srodkiem.
Przez 6 lat najpowazniejsza usterka byla wymiana stacyjki (jakies 350 zl w ASO)
Takze w tych pienaidzach suzkaj zadbanej wersji przed liftem.
Rdza - hmmm u siebie nie obserwuje, delikatnie wokół zamka bagaznika cos tam widac, moze cos sie zmienilo na gorsze po lifcie, ja mam 94r i rdzy nie widac.
Jesli chodzi o silniki to dobrym wyborem jest 250TD, naprawde ladnie to jezdzi w tej budzie, 220D ma problemy z pompą lucasa.
Z benzynowych tam juz siedza silniki m111 wiec jesli ci to nie przeszkadza ladnie mozna zagazowac. Polecam 2.2 benzyna 150KM
Zawieszenia - Mam wersje esprit, ktora jest fabrycznie obinzona o 50mm w stosunku do wesji classic/elegance, do tego amorki koni o zmniejsoznym skoku i jest stabilnie w zakretach, jednak przy dziurach jest dobry masaz kregoslupa, takze poelcam raczej wersje elegance z jakims ladnym srodkiem.
Przez 6 lat najpowazniejsza usterka byla wymiana stacyjki (jakies 350 zl w ASO)
Takze w tych pienaidzach suzkaj zadbanej wersji przed liftem.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Czkanie, dławienie, żabkowanie - co może być przyczyną? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | igorro |
|
||
[W124]wolny kabel od czego może on byc m102 ?? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rogra |
|
||
Warsztat KE-Jetronic Warszawa okolice może Radom |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ERDOL |
|
||
Zakup W140 czy może inny ? |
HydePark | jakubbudz |
|
||
Poduszki tylnego wózka Jakiej firmy warto kupić? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | wkliw |
|