Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Napinacz paska wieloklinowego


63 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   aarmir


  • Postów: 682
  • Na forum od: 12 kwi 2013
  • Miejscowość: Trójmiasto
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 E-Klasse 250 TD - OM605 1994

Napisano 08 marca 2014 - 18:53

http://allegro.pl/lo...4021375032.html

Bardzo dobra cena.Oryginał.FAG-Ina.Pochodzi dłuuugo.Taniej chyba,być nie może ;)
Pzdr.



#42 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 08 marca 2014 - 20:05

Dzięki wielkie.... punkcik poleciał :hooray: jak dla mnie to temat zamknięty

#43 Offline   plaster


  • Postów: 65
  • Na forum od: 04 kwi 2011
  • Miejscowość: Rumia
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W220 S500 M113 306KM

Napisano 16 kwietnia 2014 - 09:20

Odgrzeje kotleta wymienial moze ktos napinacz w m104.990 ?
Nie mam pojecia jak go wyciągnąć sruba centralna wyciągnieta sruba wyżej na 13 odkręcona amorek też
a naciąg niechce wyjść mi na tyle żebym mógł dostać sie do tkz kiwaczki

#44 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2014 - 18:35

Od przodu jest taka śmieszna trójramienna blacha - trzeba ją odkręcić.

#45 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 maja 2014 - 19:54

No własnie, i ja teraz odgrzeje temat. Chciałem podciągnąć pasek, i dziś sie za to wziąłem z obawa oczyiście czy ktoś kiedyś nie "naprawił" tego elementu. Oczywiście silnik M104 942. No i zonk. Luzuję śrubę na klucz ampulowy nr 10 (tak na ampul od przodu pomiędzy kołami pasowymi , no i zaczynam pokrecać nakrętka na szpilce koło zbiornika oleju pompy wspomagania na klucz 13 i nic. ani nie pyka, ani żadnej reakcji. Więc wszysto obejrzałem na ile mogłem i prób różnych wiele i nie ma reakcji. I teraz problem, pasek luźny a samochód potrzebny. Nie piszczy narazie, ale muszę - z tego wynika- zabrać sie no własnie za co i jak to urzadzenie wyjąc, może uda się ta szpilkę naprawić i ta nakrętke. Jak nie bedzie potrzeba czegoś więcej to może tylko tokarz-ślusarz pomorzei da sie to wskrzesić. Bo z moich dzisiejszych oględzin wynika, że poprostu nakretka na klucz 13 została odkręcona na maxa i teraz nie łapie gwintu. Prosze o pomoc, a i pytanie czy tam jest gwint lewy czy prawy. Chociaż to nie ma znaczenia w tym przypadku bo i tak musi odpychać kolo pasowe i napinać pasek a tu nic się nie dzieje. Proszę o informacje.

Użytkownik Sid edytował ten post 05 maja 2014 - 19:54


#46 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 maja 2014 - 20:15

Do wyciągnięcia napinacza i pręta napinacza trzeba odkręcić pompę wspomagania. Nie trzeba rozłączać przewodów ciśnieniowych, wystarczy odsunąć na bok. Z przodu jest jeszcze taka trójramienna blacha - też do odkręcenia.

Ta "nakrętka" na pręcie napinacza ma lewy gwint. Pasek napina się, kręcąc w prawo

Jak naciąg nie działa, to luzuje się z przodu ampula, zdejmuje pasek, odciąga ręcznie cały mechanizm z rolką (tak jak porusza się on przy normalnym napinaniu), skręca ampula i nawija pasek na koła pasowe. Pasek jest wtedy wystarczająco napięty. Jedno ale - jeśli w napinaczu uszkodzona jest gumowa "wkładka" (rozwulkanizowana, sparciała, naderwana), to tym sposobem można zerwać tą gumę w środku i wtedy oprócz pręta napinacza mamy do wymiany cały napinacz.

#47 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 maja 2014 - 21:40

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 05 maja 2014 - 20:15 napisał

Do wyciągnięcia napinacza i pręta napinacza trzeba odkręcić pompę wspomagania. Nie trzeba rozłączać przewodów ciśnieniowych, wystarczy odsunąć na bok. Z przodu jest jeszcze taka trójramienna blacha - też do odkręcenia.

Ta "nakrętka" na pręcie napinacza ma lewy gwint. Pasek napina się, kręcąc w prawo

Jak naciąg nie działa, to luzuje się z przodu ampula, zdejmuje pasek, odciąga ręcznie cały mechanizm z rolką (tak jak porusza się on przy normalnym napinaniu), skręca ampula i nawija pasek na koła pasowe. Pasek jest wtedy wystarczająco napięty. Jedno ale - jeśli w napinaczu uszkodzona jest gumowa "wkładka" (rozwulkanizowana, sparciała, naderwana), to tym sposobem można zerwać tą gumę w środku i wtedy oprócz pręta napinacza mamy do wymiany cały napinacz.

Dzięki M104, a gdzie dokładnie ta "blacha trójramienna" jest z przodu czyli pod kołami pasowymi czy jakoś tak?? Bo nie pamietam, żeby ja tam było widać albo nie widziałem. Czy masz może numery albo namiary na sam pręt, a i ewentualnie może napinacz. Pewnie znajde ale zawsze jakaś wskazówka jest pomocna.

#48 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 maja 2014 - 18:15

Tu ją ładnie widać, przechodzi przez nią ten ampul 10.

Dołączona grafika

Napinacz ("kiwaczka") A1032000870
Naciąg ("pręt") A1032000236
Nakrętka na naciągu A1032020172

#49 Offline   Sid


  • Postów: 426
  • Na forum od: 28 lip 2013
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 maja 2014 - 19:46

Wyświetl postUżytkownik m104 dnia 06 maja 2014 - 18:15 napisał

Tu ją ładnie widać, przechodzi przez nią ten ampul 10.

Dołączona grafika

Napinacz ("kiwaczka") A1032000870
Naciąg ("pręt") A1032000236
Nakrętka na naciągu A1032020172

Widać, co prawda chyba tu są ciut inaczej ułożone koła albo u mnie jest coś jeszcze, ale widać. Dzięki za to i za numery. Muszę narazie coś zrobić bo co prawda pasek nie piszczy ale po stronie "gładkiej' robi się delikatnie "białawy" czyli dostaje poślizgu pewnie. Muszę jakoś "doraźnie" może go podciągnąc delikatnie, ale nie za mocno bo na kole pompy wodnej wyczuwalny luz poprzeczny czyli przy mocniejszym naciągnięciu pewnie pompa "poleci". Kurde, kasy teraz niet a tu wszystko po kolei ... juz czasami mam dość tego samochodu. Kurcze, jak doraźnie zaradzić - napiąć pasek lekko aby nie miał aż takiego luzu, bo teraz to bym go mógł ściągnąć z kóła pompy wody. Co radzisz M104 ??

#50 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 maja 2014 - 20:10

Na zdjęciu nie ma sprężarki klimatyzacji, koła pompy wody i podstawy wentylatora - brakuje 4 "kółek".

Tak jak Ci pisałem, możesz zrzucić pasek, zluzować ampula, po czym pchnąć rolkę tak jak pokazane strzałką.

Dołączona grafika

Następnie skręcasz ampula, zakładasz pasek na wszystko koła, poza pompą wspomagania, zakładasz na koło pasowe klucz 27 i "nawijasz" pasek na pompę. Jak za mocno pchniesz rolkę, to nie nawleczesz paska. Jak za lekko, pasek będzie luźny. Robi się to na wyczucie albo metodą prób i błędów. To trochę taka druciarska metoda, ale jedyna, aby napiąć pasek przy uszkodzonym naciągu. Ale jak pisałem, przy zużytej "kiwaczce" - rozwulkanizowanej lub sparciałej gumie "wewnętrznej", grozi to zerwaniem "wnętrzności" i wtedy w ogóle nie napniesz paska.

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń