Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Napinacz paska wieloklinowego


63 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 09 lutego 2008 - 17:52

Witam

No to mam problem :mrgreen:. Był sobie słabo naciągnięty pasek w m102, postanowiłem zluzować śrubę zaciskową napinacza, przesunąć wskaźnik regulacji naciągu oraz dociągnąć śrubę regulacji naciągu napinacza, dociągam, dociągam i nagle wyszła cała śruba wraz prętem. Pasek oczywiście ślizga jak cholera, obawiam się, że to ustrojstwo się urwało, jak to ugryźć? Pomocy! :slinka: zamieszczam zdjęcie urwanego? elementu.

Dołączona grafika



#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2008 - 17:56

Zerwales sam naciag (oczko przy dzwigience). Niestety trzeba wszystko wyjac i wymienic. Na aledrogo sa po 30PLN+ przesylka

KLIKEN

P.S. Zanim zacznie sie naciagac pasek, nalzey poluzowac glowna srube (klucz 19).

P.S. II prosze zmienic zdjecie na miniaturke :mrgreen:

#3 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 09 lutego 2008 - 18:15

Dziękuje Ci bardzo za szybką pomoc. Zdjęcie zmienione.
Jak się do tego dobrać? Wszystko wyjąć tzn? Ciężko to zrobić?, jestem uziemiony, poza domem, w poniedziałek rano miałem wracać :mrgreen:. Może w ASO to kupię rano w poniedziałek.... ale czy sam wymienię?

#4 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 lutego 2008 - 23:46

Musisz wyjąć cały napinacz tzn odkręcić centralną śrubę oraz te śruby trzymające taką pogiętą blachę przy napinaczu. Całość wyciągasz, wkładasz potem nowy naciąg i modlisz się, żeby nie wyszła cała kiwaczka do wymiany... Wiem co mówię, miałem taki myk w W201.

#5 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2008 - 23:52

Nie ma problemu z wymiana. --> FAQ

Dołączona grafika

MOD: Opis przeniesiono do FAQ.

#6 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2008 - 00:22

Znalazłem jeszcze zdjęcie bambetli, jak zmieniałem w W201:
Dołączona grafika

#7 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 10 lutego 2008 - 10:12

Słuchajcie WIELKIE DZIĘKI jeszcze raz, jest szansa - z tego co widzę, że to zrobię jednak na czas z takim opisem ;), zabieram się jutro skoro świt i mam tylko nadzieję, że to dokupię. W najgorszym razie może uda się to jakoś połączyć w jedną całość, jak oglądam na zdjęciach to pewnie urwała się ta blaszka, może by jakoś dorobić.... :spokoj:

#8 Offline   Mor


  • Postów: 267
  • Na forum od: 11 wrz 2007
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 lutego 2008 - 19:59

Raczej to małe uszko od tego "okrągłego" elementu. Podejrzewam, bo u mnie stało się podobnie.

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2008 - 20:15

dokladnie tak jak pisze Mor. Najczesciej peka ucho "dzwigienki". Ta blaszka to tylko zawleczka zabezpieczajaca. Moze sie zdarzyc, ze ona zeskoczy, ale to bardzo rzadki przypadek.

#10 Offline   marr


  • Postów: 43
  • Na forum od: 24 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 11 lutego 2008 - 15:15

Oczywiście mieliście rację, pękło "ucho dźwigienki", napinacz udało mi się kupić za 21.50zł MEYLE :D, wszystko już złożone, pasek naciągnięty, auto śmiga :grin:. Fajkowy klucz jak, pisałeś Charlie, jest niezbędny - w moim przypadku 13stka, ręce i tak trochę obolałe ale jakoś poszło, dzięki tak dokładnemu opisowi. :D

PS może by do FAQ przerzucić?








Podobne tematy Zwiń