Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] M102 - Nie dziala na obu paliwach


70 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 luty 2008 - 19:30

Nie sledze dokladnie zakladki LPG, wiec wybaczcie jesli sie powtarzam. Nie przypominam siebie jednak zeby taki problem byl opisywany tzn. ze na obu paliwach silnik nie pracuje. Ale od poczatku...

Problem dotyczy mojego przyjaciela. Ma W201 1.8 z LPG. Caly czas mial problemy (standardowe) z obrotami, gasnieciem przy dojezdzaniu do swiatel itd. Jednak dzisiaj padlo na dobre. W trakcie jazdy na LPG zaczelo rzucac silnikiem i szarpac. Przelaczyl na benzyne i jakos dojechal pod dom. Potem juz nie odpalil. Podejrzewalem brak paliwa. Dolalismy benzyne - niestety niewiele pomoglo. Sprawdzilismy iskre - jest. Wszystkie kable przepatrzone - nie widac uszkodzen (iskry nigdzie nie przeskakuja).
Postanowilem zmusic "dziada" i zapielismy na hol. Pociagnalem go kilkadziesiat metrow i zapalil. Chodzil normalnie przez ok 3min. Nastepnie "zatelepalo" i zgasl. Juz rozrusznikiem nie dalo sie zapalic. Ponowne ciagniecie i zaskoczyl na chwile poczem zgasl i tak jeszcze dwa razy.
Przy kreceniu rozrusznikiem raz na jakis czas strzelil cicho w tlumik.

Poniewaz ja na cyklonie nie znam sie wcale - prosze Was o porade. Ja przypuszczam, ze nie dochodzi paliwo. Podejrzewam, ze moze jakis zawor sie zacial (odcinajacy benzyne przy jezdzie na gazie). Moze jakas srubka sie wykrecila i mieszanka jest zbyt uboga :jump:. Sam nie chce nic grzebac zeby nie spaprac bardziej. Macie jakies sugestie?

Dodam, ze po wykreceniu swieca byla sucha, ale dosc okopcona - wydawalo mi sie, ze na gazie powinna byc czysta :jump:. Aha, na LPG tez nie chce zastartowac.

#2 Offline   majkel


  • Postów: 1297
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 10 luty 2008 - 20:03

Ale na PB powinien pracować.
Może, niech wymieni świce, koszt niewielki, a może pomoć.
Upatrywałbym tu problem z WN, bo przecież gdyby problem był tylko z LPG, to pwinien pracować na benzynie, nawet przy falujących obrotach itp.
Ja w tym tygodniu wymieniałem świece, i też były suche, ale okopcone. Po wymianie, poprawiła się kultura pracy silnika na LPG, dodam że stare świece miały przejechane gdzieś ponad 10tkm, wymiana zalecana jest co 20tkm (na PB)

#3 Offline   piotrek_124D


  • Postów: 448
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega 2,5v6 98 rok pb/lpg

Napisano 10 luty 2008 - 20:36

Jeżeli na benzynie i gazie nie działa po padła (wypadła rurka pod filtrem powietrza :hooray:, załóż ja i powinien odpalić. Moje pytanie jest czy był wystrzał na gazie?? podejrzewam ze tak

#4 Offline   Młody


  • Postów: 111
  • Na forum od: 11 lut 2007

Napisano 10 luty 2008 - 22:18

piotrek_190E napisał:

Jeżeli na benzynie i gazie nie działa po padła (wypadła rurka pod filtrem powietrza :hooray:, załóż ja i powinien odpalić.
Gdyby to była ta rurka to by nawet na chwilę nie odpalili auta, a Charlie9 napisał, że przez 3 min. chodził normalnie. Poza tym kolega dojechał nim do domu... Już prędzej klapka spiętrzająca (waga) się zacięła, ale nie wiemy nawet czy był strzał gazu, bo jak nie to to też odpada...

#5 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2008 - 00:10

Ta rurke 2x90' zakupil tydzien temu nowa w ASO. Wymienil, bo podczas serwisu i prob ustawienia obrotow mechanik wyczail, ze jest lekko sparciala. Po wymianie nie bylo wiekszych zmian. Nic o strzale gazu (w kolektor) mi nie mowil. Przy mnie tez nic takiego nie mialo miejsca. Jedynie, jak pisalem wczesniej, strzelil w tlumik, ale "delikatnie" (ze tak to okresle) podczas krecenia rozrusznikiem.

Wymyslilem, choc nie wiem czy to dobry trop, zeby obadac palec w aparacie zaplonowym. Tam nie zagladalismy :hooray:.

#6 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2008 - 09:33

Tak polecam sprawdzenie palca i kopułki. Ostatnio miałem z tym problem, zaczęło się jakiś tydzień temu, odpalałem go po nocy i załapał dopiero za czwartym razem. Potem delikatne jakby strzały podczas jazdy i szarpanie przy ruszaniu, jeździłem tak jakieś trzy dni, aż w końcy po kolejnym nocnym postoju nie odezwał się wcale. Co ciekawe przy sprawdzaniu iskra była na wszystkich świecach a odpalić nie chciał. Po wymianie kopułki rozdzielacza i przy okazji palucha, problem zniknął. Oczywiście to wszystko działo się tylko na benzynie bo LPG nie posiadam.

#7 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2008 - 22:24

Zdjalem kopulke i oto co ujrzalem :shock: - chyba strzal w dziesiatke.

Dołączona grafika Dołączona grafika

Teraz mam kolejny namacalny dowod, ze cylkon nie jest przyjacielem silnika... :czerwona:
Nowa kopulka, palec, kable WN i swiece - zamowione. Bede pojutrze, wiec wtedy okaze sie czy to tylko to bylo przyczyna niedomagan.

Aha, znalazlem jeszcze takie cos - wtyczka wisiala sobie. Czy to moze miec wplyw na falowanie obrotow, gasniecie itd.
Dołączona grafika

#8 Offline   majkel


  • Postów: 1297
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 11 luty 2008 - 22:45

Charlie9, przecież cylkon nie spowodował zużycia tych komponentów, których zdjęcie pokazałeś. (no chyba że sie myle, jak wiesz w jaki sposób mógł doprowadzić do takiego stanu to proszę o info ;-) ) Ale nie o tym mowa.
Jak już wielokorotnie zostało to omawiane LPG w silniku M102 nie jest za dobrym rozwiązaniem, niesety jest bardzo czułe na niedomagania układu WN, gdy podczas jazdy na PB nie było by to zauważalne.

Odnośnie zdjęcie na dole- może mieć to wpływ na falowanie obrotów na LPG, ale do końca nie wiem. A nie jest to przypadkiem "sterownik" gazu :( :czerwona:

#9 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 luty 2008 - 23:20

majkel, nie potrafie wyjasnic w jaki sposob powstaly te "wzery" zarowno w elektrodach kopulki jak i palca.
Wymienialem tez kiedys palec u kumpla w SEATcie, w ktorym tez mial LPG. Podobne objawy byly z obrotami. Okazalo sie, ze palec mial wypalona dziure (!). Jak znajde fotke to wrzuce.

Nigdy nie widzialem takich objawow przy silniku pracujacym na benzynie.

Co do tego kontrolera - nie wiem co on robi. Jak wspomnialem na LPG sie nie znam :czerwona:

#10 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 luty 2008 - 00:33

Prosze o scalnie.

Znalazlem fotke. Palec z SEAT'a z LPG :shock:
Dołączona grafika

#11 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 luty 2008 - 11:47

Jest to sterownik silnika krokowego tego od gazu steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda. To tak z grubsza. Wiec jednak może mieć wpływ na prace na lpg :-P

A co do palca i kopulki to nie ma takiej możliwości, że kończy sie wczesniej na lpg. Przeciez pracuje tak samo. Ale uklad zaplonowy to podstawa juz nie raz widzialem ze przez niesprawny uklad zaplonowy auta nie zapalały na lpg a na benzynie chodzily jak złoto.

Pozdrawiam

#12 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 luty 2008 - 14:54

[b]Charlie9[/b] napisał:


Teraz mam kolejny namacalny dowod, ze cylkon nie jest przyjacielem silnika... :pop:

Charlie9 to że cyklon nie jest przyjacielem silnika każdy wie, ale to co pokazujesz na foto nie jest akurat dowodem na powyższą teorię. Kopułka i palec tak samo się kręci na LPG jak i paliwie i spełnia taką samą rolę. Po prostu się wypracowało i tyle ;-)

#13 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 luty 2008 - 18:00

Panowie, problem zlikwidowany. Nowe kable BERU, kopulka EPS, palec BERU, swiece BERU do gazu 4-elektrodowe i silnik chodzi jak zegarek. Tzn. dalej trzeba jechac na ustawienie obrotow bo sa troche za niskie, na beznynie troche muli, ale zapalil po "dotknieciu" mimo slabego aku.

Co do moich spostrzezen - powtorze jeszcze raz: Takich uszkodzen jak na zdjeciach pokazalem NIGDY nie widzialem przy silnikach jezdzacych na benzynie. Nie wiem w jaki sposob, ale jestem przekonany, ze to walsnie LPG powoduje takie zuzycie. Zadajcie tez sobie pytanie: dlaczego sami zalecacie wymiene kabli WN, kopulki, palca po jakimśtam przebiegu? Dlaczego to pomaga? Ile razy wymienia sie je w aucie bez LPG?

Zastanawialem sie na tym i moze chodzi tutaj spsob spalania cyklonu. Moze wytwarza sie jakies pole elektromagnetyczne przy eksplozji mieszanki? A moze wystepuje jakis skok napiecia "inny" niz podczas pracy na beznynie? Trudno mi powiedziec. Wiem jedno - ja LPG do M102 nigdy nie zamontuje i bede to odradzal jesli ktos mnie spyta :jump:

#14 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 luty 2008 - 19:34

Chyba chodzi Ci o M102 na wtrysku bo ja mam gaznik i zero obslugi. Jak jezdzilem na benie to co chwile cos sie w nim dzialo znaczy sie w gazniku (regulator obrotow itp) Taka zaleta fakt ze mocy troszke mniej ale za to mam swiety spokoj.

Co do tego ze wymienia sie przewody, kopolke i swiece wczesniej to nie przez to ze sie szybciej zuzywaja tylko gaz potrzebuje o wiele lepszej iskry zeby sie zapalic jest paliwem mniej energetycznym. Nie jest możliwe aby te rzeczy sie szybciej kończyły przy jezdzie na gazie.

Pozdrawiam

Zapomnialem jeszcze napisac ze 4 elektrodowe swiece fakt maja dluzsza zywotnosc ale ja do gazu jednak polecam z jedna elektroda.

#15 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 luty 2008 - 20:19

jak najbardziej - chodzi mi o wtrysk mechaniczny. Zapomnialem jeszcze dodac a'propos tego sterownika. Dochodzi do niego wiazka. Ze sterownika wypuszczona jest ta wtyczka (zaznaczona na zdjeciu). Czy to jest jakies zlacze diagnostyczne? Nie udalo mi sie "wymacac" niczego gdzie mozna by bylo ja wpiac :jump:

#16 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 luty 2008 - 20:31

Tak raczej to jest zlacze diagnostyczne i nie tylko bo mozna kompem zmieniac napiecie na jakim lambda oscyluje a tym samym sklad mieszanki. Wlasnie czekalem czy zapytasz jak zobaczysz ze sterownik jest podlaczony :jump: w zaleznosci od modelu tego sterownika mikroprocesorowego mozna wiecej lub mniej roznych opcji zmieniac. Ale tego konkretnego modelu nie znam nie mialem z nim stycznosci to nie bede gdybał.

Pozdrawiam

#17 Offline   Borat


  • Postów: 2907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 luty 2008 - 20:47

Charlie9 napisał:

Moze wytwarza sie jakies pole elektromagnetyczne przy eksplozji mieszanki?

Pole elektromagnetyczne wytwarza sie na kazdym urzadzeniu elektrycznym, a wiec kable, swiece itd. Od wybuchu to sie nic nie wytworzy :jump:
Uklad zaplonowy i uklad wtryskowy to zupelnie inne uklady i watpie aby zostosowanie innego paliwa mialo wplyw na ich prace (pomijajac świece). Do gazu caly uklad musi byc sprawny być moze dlatego, ze mieszanka gazowa jest gorszym przewodnikiem niz mieszanka paliwowa, stad iskra musi byc mocniejsza.

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 luty 2008 - 20:52

Charlie9 napisał:

Zadajcie tez sobie pytanie: dlaczego sami zalecacie wymiene kabli WN, kopulki, palca po jakimśtam przebiegu?

Żebyś w powietrze nie wyleciał jak LPG ulegnie rozszczelnieniu :jump:

#19 Offline   majkel


  • Postów: 1297
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 13 luty 2008 - 21:34

ZiomTom, czy LPG napewno jest paliwem mniej energetycznym :jump: :ok: Chyba że ja myle pojęcia, jak coś to mnie poprawcie. Z tego co gdzieś czytałem liczba oktanowa LPG jest wyża niż PB.
Co do tych komponentów, które uległy uszkodzeniu, może wyższa temp spalania LPG ma wpływ na ich zużycie, na świece napewno, może na pozostałe także.
Jeszcze jedno: w fordzie wymiana przewodów raz od kupienia auta (zrobione około 100tkm), świece może co 30tkm i wszystko ładnie pracuje na lpg.
Tak więć reasumując, MB z silnikiem M102, a chyba także i M103 (wtrysk mechaniczny) nie jest stwozone do jazdy na paliwie alternatywnym, jakim jest LPG. Sam jeżdze na LPG, ale nie polecam nikomu, i tu z Charlie9 mamy wpólne zdanie.
W przyszłości, jak będe zmieniał na nowszy model MB, jeżeli będzie w benzynie, zostanie w instalacje LPG doposażone ;-)

#20 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 luty 2008 - 23:01

Tak paliwo LPG daje mniej energii przez to gazu auto pali wiecej niz benzyny :jump:

Co do montazu lpg w m102 itp to ja jestem zdania ze wszystko sie da. Po pierwsze auto musi idealnie pracowac na benzynie. Po drugie kazde auto jest inne. Jak dajesz gazowac auto do jakiegos Pana to on instaluje wszystko na jedno kopyto, nie twierdze ze to zle bo nie ma duzo typów instalek do tego typu silnikow i złotego środka. W eksploatacji wychodza rozne kwiatki po pewnym czasie jak masz pojecie o tym to da rade wszystko ustawic. Nikt nie zna auta lepiej jak jego wlasciciel :ok: Moj tata jezdzi wlasnie audi z tego typu wtryskiem i już (dopiero) jest ok (po 3 latch od założenia instalki). Dlatego tez nie polecam montazu gazu w aucie z tym typem wtrysku bo wiem ze jesli samemu sie sprawa nie zajmie to raczej bedzie drozej jak taniej :sad:

Ja jak bede zmienial auto to bedzie to w124 sedan albo coupe 2,2. Silnik najwazniejszy bo juz takich cyrkow z gazem nie ma a na diesla jeszcze chyba za mlody jestem :ok: