Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] M102 - Nie dziala na obu paliwach


72 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 lutego 2008 - 11:47

Jest to sterownik silnika krokowego tego od gazu steruje dawką gazu w zależności od wskazań sondy lambda. To tak z grubsza. Wiec jednak może mieć wpływ na prace na lpg :-P

A co do palca i kopulki to nie ma takiej możliwości, że kończy sie wczesniej na lpg. Przeciez pracuje tak samo. Ale uklad zaplonowy to podstawa juz nie raz widzialem ze przez niesprawny uklad zaplonowy auta nie zapalały na lpg a na benzynie chodzily jak złoto.

Pozdrawiam



#12 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 lutego 2008 - 14:54

[b]Charlie9[/b] napisał:


Teraz mam kolejny namacalny dowod, ze cylkon nie jest przyjacielem silnika... :pop:

Charlie9 to że cyklon nie jest przyjacielem silnika każdy wie, ale to co pokazujesz na foto nie jest akurat dowodem na powyższą teorię. Kopułka i palec tak samo się kręci na LPG jak i paliwie i spełnia taką samą rolę. Po prostu się wypracowało i tyle ;-)

#13 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2008 - 18:00

Panowie, problem zlikwidowany. Nowe kable BERU, kopulka EPS, palec BERU, swiece BERU do gazu 4-elektrodowe i silnik chodzi jak zegarek. Tzn. dalej trzeba jechac na ustawienie obrotow bo sa troche za niskie, na beznynie troche muli, ale zapalil po "dotknieciu" mimo slabego aku.

Co do moich spostrzezen - powtorze jeszcze raz: Takich uszkodzen jak na zdjeciach pokazalem NIGDY nie widzialem przy silnikach jezdzacych na benzynie. Nie wiem w jaki sposob, ale jestem przekonany, ze to walsnie LPG powoduje takie zuzycie. Zadajcie tez sobie pytanie: dlaczego sami zalecacie wymiene kabli WN, kopulki, palca po jakimśtam przebiegu? Dlaczego to pomaga? Ile razy wymienia sie je w aucie bez LPG?

Zastanawialem sie na tym i moze chodzi tutaj spsob spalania cyklonu. Moze wytwarza sie jakies pole elektromagnetyczne przy eksplozji mieszanki? A moze wystepuje jakis skok napiecia "inny" niz podczas pracy na beznynie? Trudno mi powiedziec. Wiem jedno - ja LPG do M102 nigdy nie zamontuje i bede to odradzal jesli ktos mnie spyta :jump:

#14 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 lutego 2008 - 19:34

Chyba chodzi Ci o M102 na wtrysku bo ja mam gaznik i zero obslugi. Jak jezdzilem na benie to co chwile cos sie w nim dzialo znaczy sie w gazniku (regulator obrotow itp) Taka zaleta fakt ze mocy troszke mniej ale za to mam swiety spokoj.

Co do tego ze wymienia sie przewody, kopolke i swiece wczesniej to nie przez to ze sie szybciej zuzywaja tylko gaz potrzebuje o wiele lepszej iskry zeby sie zapalic jest paliwem mniej energetycznym. Nie jest możliwe aby te rzeczy sie szybciej kończyły przy jezdzie na gazie.

Pozdrawiam

Zapomnialem jeszcze napisac ze 4 elektrodowe swiece fakt maja dluzsza zywotnosc ale ja do gazu jednak polecam z jedna elektroda.

#15 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2008 - 20:19

jak najbardziej - chodzi mi o wtrysk mechaniczny. Zapomnialem jeszcze dodac a'propos tego sterownika. Dochodzi do niego wiazka. Ze sterownika wypuszczona jest ta wtyczka (zaznaczona na zdjeciu). Czy to jest jakies zlacze diagnostyczne? Nie udalo mi sie "wymacac" niczego gdzie mozna by bylo ja wpiac :jump:

#16 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 lutego 2008 - 20:31

Tak raczej to jest zlacze diagnostyczne i nie tylko bo mozna kompem zmieniac napiecie na jakim lambda oscyluje a tym samym sklad mieszanki. Wlasnie czekalem czy zapytasz jak zobaczysz ze sterownik jest podlaczony :jump: w zaleznosci od modelu tego sterownika mikroprocesorowego mozna wiecej lub mniej roznych opcji zmieniac. Ale tego konkretnego modelu nie znam nie mialem z nim stycznosci to nie bede gdybał.

Pozdrawiam

#17 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 lutego 2008 - 20:47

Charlie9 napisał:

Moze wytwarza sie jakies pole elektromagnetyczne przy eksplozji mieszanki?

Pole elektromagnetyczne wytwarza sie na kazdym urzadzeniu elektrycznym, a wiec kable, swiece itd. Od wybuchu to sie nic nie wytworzy :jump:
Uklad zaplonowy i uklad wtryskowy to zupelnie inne uklady i watpie aby zostosowanie innego paliwa mialo wplyw na ich prace (pomijajac świece). Do gazu caly uklad musi byc sprawny być moze dlatego, ze mieszanka gazowa jest gorszym przewodnikiem niz mieszanka paliwowa, stad iskra musi byc mocniejsza.

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 13 lutego 2008 - 20:52

Charlie9 napisał:

Zadajcie tez sobie pytanie: dlaczego sami zalecacie wymiene kabli WN, kopulki, palca po jakimśtam przebiegu?

Żebyś w powietrze nie wyleciał jak LPG ulegnie rozszczelnieniu :jump:

#19 Offline   majkel


  • Postów: 1 298
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:VW Passat 2.8 2002

Napisano 13 lutego 2008 - 21:34

ZiomTom, czy LPG napewno jest paliwem mniej energetycznym :jump: :ok: Chyba że ja myle pojęcia, jak coś to mnie poprawcie. Z tego co gdzieś czytałem liczba oktanowa LPG jest wyża niż PB.
Co do tych komponentów, które uległy uszkodzeniu, może wyższa temp spalania LPG ma wpływ na ich zużycie, na świece napewno, może na pozostałe także.
Jeszcze jedno: w fordzie wymiana przewodów raz od kupienia auta (zrobione około 100tkm), świece może co 30tkm i wszystko ładnie pracuje na lpg.
Tak więć reasumując, MB z silnikiem M102, a chyba także i M103 (wtrysk mechaniczny) nie jest stwozone do jazdy na paliwie alternatywnym, jakim jest LPG. Sam jeżdze na LPG, ale nie polecam nikomu, i tu z Charlie9 mamy wpólne zdanie.
W przyszłości, jak będe zmieniał na nowszy model MB, jeżeli będzie w benzynie, zostanie w instalacje LPG doposażone ;-)

#20 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 13 lutego 2008 - 23:01

Tak paliwo LPG daje mniej energii przez to gazu auto pali wiecej niz benzyny :jump:

Co do montazu lpg w m102 itp to ja jestem zdania ze wszystko sie da. Po pierwsze auto musi idealnie pracowac na benzynie. Po drugie kazde auto jest inne. Jak dajesz gazowac auto do jakiegos Pana to on instaluje wszystko na jedno kopyto, nie twierdze ze to zle bo nie ma duzo typów instalek do tego typu silnikow i złotego środka. W eksploatacji wychodza rozne kwiatki po pewnym czasie jak masz pojecie o tym to da rade wszystko ustawic. Nikt nie zna auta lepiej jak jego wlasciciel :ok: Moj tata jezdzi wlasnie audi z tego typu wtryskiem i już (dopiero) jest ok (po 3 latch od założenia instalki). Dlatego tez nie polecam montazu gazu w aucie z tym typem wtrysku bo wiem ze jesli samemu sie sprawa nie zajmie to raczej bedzie drozej jak taniej :sad:

Ja jak bede zmienial auto to bedzie to w124 sedan albo coupe 2,2. Silnik najwazniejszy bo juz takich cyrkow z gazem nie ma a na diesla jeszcze chyba za mlody jestem :ok:








Podobne tematy Zwiń