[w201] M102 - Nie dziala na obu paliwach
#31
Napisano 11 sierpnia 2009 - 09:34
#32 Gość__
Napisano 11 sierpnia 2009 - 11:03
#33
Napisano 30 września 2016 - 18:16
#34
Napisano 01 października 2016 - 09:56
1. Zdejmij filtr i zobacz czy wszystkie wtyczki są podłączone, różne kombinacje ludzie robią.
2. Sprawdź czujnik temperatury, zrobisz to miernikiem. Na zimno będzie miał około 10kohm na ciepło około 100ohm. Nie pamiętam dokładnie wartości, ale tu chodzi o rząd wielkości, a nie konkretną wartość.
3. Sprawdź czy nie przywieszają się wtryskiwacze. Zdejmij filtr powietrza wyjmij wtryski z kolektora (niech będą podłączone pod przewody paliwowe). Włącz zapłon parę razy żeby nabić układ benzyną. Podłóż jakieś kubeczki pod wtryskiwacze i wciskaj powoli klapę przepływomierza. Zobacz czy wszystkie się otwierają mniej więcej w tym samym momencie. Jak któryś będzie się przecinał znacząco to wymień na używany w lepszym stanie.
4. Jeżeli to nie pomoże możesz pobawić się śrubką regulacyjną składu mieszanki (pozycja klapy). W filtrze powietrza masz otwór, potrzebujesz dłuugiego ampula chyba 3ki. Kręcenie tą śrubą jest o tyle skomplikowane że ampul wkładasz w przejściówkę która trafia dopiero w śrubkę. Przejściówka jest na sprężynce więc musisz delikatnie wciskać ampula jednocześnie obracając żeby trafić w śrubkę. Jak wciśniesz za mocno to popchniesz klapę dlatego trzeba trochę wyczucia. Zapewne potrzebujesz wkręcić śrubę (wzbogać mieszankę). Licz obroty żebyś mógł cofnąć modyfikacje. Śrubka może być trochę zastana ale jak po ruszeniu zacznie Ci rosnąć opór to znaczy że skończył się zakres regulacji.
5. Jeżeli to nic nie pomoże, a chcesz po prostu uruchamiać samochód to zostaje druciarstwo. Jak silnik jest ciepły to nie pracuje wtryskiwacz rozruchowy. Zrób sobie przełącznik, którym będziesz go włączał ręcznie na potrzeby rozruchu. Możesz to zrobić przez proste podawanie mu napięcia, albo przez symulowanie zimnego silnika (wpięcie w trakcie rozruchu rezystora 10k zamiast czujnika). Jeżeli umiesz lutować i ogarniasz trochę elektrykę to są to groszowe sprawy, a powinno rozwiązać problem.
Z gazem na razie bym nie kombinował. Gaz jest przystosowany do pracy na ciepłym silniku, jak będziesz go regulował tak żeby odpalał to będzie gorzej pracował jak się nagrzeje.
Użytkownik PanzerIV edytował ten post 01 października 2016 - 09:58
#35
Napisano 01 października 2016 - 11:10
Użytkownik krzysiekp85 edytował ten post 01 października 2016 - 11:14
#36
Napisano 01 października 2016 - 12:06
Przez jakiś czas dobrze palił i jeździł na gazie, ale pewnie reduktor się zużył lub to wina jeszcze czegoś innego ? Jak zmienię i będę palił na gazie to wytrzyma przez zimę ? Najpóźniej na wiosnę będę szukał innego auta.
Chciałem dodać, że ten egzemplarz nie jest na pewno kolekcjonerski, ani warty inwestowania. Blachy już są słabe, drobne usterki częste, ogólne wyeksploatowanie mocne. I tak kupiłem na tymczasowo od kolegi, a zainwestowałem już znacznie więcej niż było warto.
Dzisiaj po żmudnych kręceniach śrubą odpaliłem na gazie, a benzyna odezwała się dopiero po pewnym nagrzaniu, co jest dość dziwne. Do tej pory jeśli działała to od razu, albo wcale.
Użytkownik krzysiekp85 edytował ten post 01 października 2016 - 12:09
#37
Napisano 01 października 2016 - 18:20
#38
Napisano 01 października 2016 - 18:52
#39
Napisano 02 października 2016 - 21:49
#40
Napisano 03 października 2016 - 09:40
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Shizzle188 |
|
|
|
[W201]190E M102 2.0 otwór na pokrywie filtra powietrza. Odma? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|