Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] M102 - Nie dziala na obu paliwach


72 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   tomek4matic


  • Postów: 8
  • Na forum od: 28 gru 2015
  • Miejscowość: Śrem
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudnia 2016 - 10:21

Panowie a Ja nie zgodze się z każdym kto uważa, że LPG nie jest dla MB. Mam drugiego mercedesa na gazie i nie ma żadnych problemów. Chodzi o to aby nie było fuszerki przy montażu instalacji a kluczem do poprawnej pracy na gazie jest według mnie montaż blosa. Przerabiałem ten temat kilkakrotnie w MB nie tylko w W124, które praktycznie nie jeździły ale po prawidłowym montażu blosa i wyregulowaniu Pb auta dostały drugie życie. Szczególnie ważne jest aby instalacja LPG była możliwie najprostrza bez zbędnych sterowników, silniczków krokowych czy emulatorów. Naprawde moge z czystym sumieniem polecić montaż blosa każdemu kto chcę zapomnieć o problemach z gazem. Oczywiście instalacja WN musi być sprawna na 100%



#52 Offline   krzysiekp85


  • Postów: 26
  • Na forum od: 22 wrz 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudnia 2016 - 12:24

Dzisiaj w Rzeszowie wreszcie temperatura na plusie, więc akumulator naładowałem do pełna i poszedłem próbować zapalać Mercedesa. Teraz objawy są takie, że przy każdym zakręceniu łapie na ułamek sekundy na benzynie, czy gazie, bez różnicy, ale zaraz gaśnie pomimo wciskania pedału i nawet kręcenia rozrusznikiem. Czemu tak się może dziać ? Mam już umówioną lawetę i warsztat, który się tego podejmie we wtorek, ale koszty będą dość spore, patrząc na wartość mojego egzemplarza. Poza tym nie uśmiecha mi się być dalej ponad tydzień bez samochodu. Zamówiłem tę odmę w lokalnym sklepie za 25 PLN (febi), chociaż moja wcale tak źle nie wygląda, ale to niewielki koszt, a wiem że jest to istotne przy odpalaniu. Jak pogoda się nie popsuje i będę miał czas, to zdejmę filtr i obejrzę resztę.

#53 Offline   krzysiekp85


  • Postów: 26
  • Na forum od: 22 wrz 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 stycznia 2017 - 14:28

Wymieniłem odmę, ale nic to nie pomogło. Kręciłem wiele razy. W końcu udało się odpalić i z biedą dojechać do warsztatu. Panowie przejrzeli wszystko, łącznie z elektryką, podmianą części i stwierdzili, że uszkodzony jest wtrysk. Koszt używanego 1200 zł. Bez tego podobno nie będzie jeździć nawet na gazie. Dzwoniłem do jednego zakładu LPG i uzyskałem taką samą informację. Jest jakaś nadzieja, żeby jednak doprowadzić to auto choćby do tymczasowej sprawności niskim kosztem ?

#54 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2017 - 14:45

Wyświetl postUżytkownik krzysiekp85 dnia 04 stycznia 2017 - 14:28 napisał

Panowie przejrzeli wszystko, łącznie z elektryką, podmianą części i stwierdzili, że uszkodzony jest wtrysk.
Ale jeden czy wszystkie 4? Jeden nowy kosztuje ~108 zł
Dokładnie to: https://aparts.pl/pa...0437502047.aspx

Natomiast rozdzielacz/dystrybutor paliwa możesz kupić używany, najlepiej z auta bez LPG i liczyć na szczęście, że jest sprawny. Oczywiście jeżeli jest to faktycznie rozdzielacz uszkodzony.


Edit.
Możesz sam też sprawdzić jak działa rozdzielacz. Możesz wykonać próbę z wtryskiwaczami oraz bez wtryskiwaczy - wtedy zweryfikujesz wydajność rozdzielacza, tylko potrzebne będą 4 identyczne pojemniki.

http://mb201-124.eu/...post__p__314975

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 04 stycznia 2017 - 14:50


#55 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 04 stycznia 2017 - 14:48

Ile przepraszam? 1200 zł??? Za tyle dostaniesz dwa kompletne i jeszcze zostanie na tankowanie. A wymiana kompletu to kwestia 25 minut.
Uszkodzony jest pewnie rozdzielacz paliwa albo ewentualnie klapa przepływomierza. Klapę przetestujesz w 4 sekundy- naciśnij ją palcem i spójrz czy chodzi bez zacięć i lekko. Jeżeli tak jest to sprawdź sobie sam wtryskiwacze i rozdzielacz.
http://mb201-124.eu/...ku-ke-jetronic/

#56 Offline   krzysiekp85


  • Postów: 26
  • Na forum od: 22 wrz 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 stycznia 2017 - 15:43

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Dzisiaj jeszcze składają wszystko i będę odbierał jutro, więc dopytam o szczegóły. Zrozumiałem, że uszkodzony jest raczej rozdzielacz.

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 04 stycznia 2017 - 14:48 napisał

Ile przepraszam? 1200 zł??? Za tyle dostaniesz dwa kompletne i jeszcze zostanie na tankowanie. A wymiana kompletu to kwestia 25 minut.
Uszkodzony jest pewnie rozdzielacz paliwa albo ewentualnie klapa przepływomierza. Klapę przetestujesz w 4 sekundy- naciśnij ją palcem i spójrz czy chodzi bez zacięć i lekko. Jeżeli tak jest to sprawdź sobie sam wtryskiwacze i rozdzielacz.
http://mb201-124.eu/...ku-ke-jetronic/

Chodzi o klapę spiętrzającą, tą nad przepustnicą ? Nie zacina się. Wydaje mi się, że chodzi tak samo lekko jak kiedyś. Sprawdzałem to przed oddaniem do warsztatu. Nie mam warunków, żeby samemu za wiele zrobić. Będę musiał znaleźć mechanika, który będzie chciał przeglądać forum i pogrzebać, ale wątpię żeby się ktoś jeszcze podjął w Rzeszowie.Wydaje mi się, że wiele rzeczy z linków ma znaczenie przy benzynie, a ja chcę żeby działał chociaż na gazie. Dzwoniłem przed chwilą do dwóch warsztatów LPG, które chcą dotykać wtrysku mechanicznego i stwierdzili, że nie da się tego zrobić bez sprawnego rozdzielacza. Jaka jest prawda ? Da się coś z tym zrobić ?

Rozmawiałem przed chwilą ponownie z warsztatem, gdzie obecnie auto stoi i stwierdzili, że nie rozbierali tego, bo może się całkiem rozsypać, z tym jest dużo roboty i nie mają czasu. Poza tym instalacja elektryczna pęka i też nie ma pewności, że jest dobra na 100 %. Poradzili nie pchać się w koszty, czyli zrozumiałem w domyśle, że jednak złom nie jest złym pomysłem tutaj.

Użytkownik krzysiekp85 edytował ten post 04 stycznia 2017 - 15:44


#57 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 04 stycznia 2017 - 15:54

Znaczy nie wiedzą jak i im się nie chce. Rzucili czymś mądrze brzmiącym a nic nie sprawdzili. Test wtryskiwaczy i rozdzielacza musowo. Jak to ogarniesz to rób gaz. Nie wiem tylko czy chcesz inwestować pieniądze w części i mechanika skoro to na chwilę.

#58 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2017 - 16:31

Jak na prowizorkę to do gazu w zasadzie poza szczelnym dolotem nic nie potrzebujesz. Klapę spiętrzającą odkręcić, ZPD odpiąć, ewentualnie wstawić register żeby doregulować wolne obroty. Tylko jest zima i mogą być problemy z odpalaniem i nagrzewaniem...
Sprawa się delikatnie komplikuje bo to automat, za niskie obroty mogą dławić/gasić silnik przy wrzuceniu biegu, a za wysokie będą chłostać skrzynie.

A po diagnozie mechaników to wszystko jest "uszkodzone", bo nie znają tego systemu dobrze...


Ps. byłoby bliżej to wziąłbym od Ciebie słupek 2.3 z kolektorem wydechowym ;)

#59 Offline   krzysiekp85


  • Postów: 26
  • Na forum od: 22 wrz 2016
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 04 stycznia 2017 - 17:58

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 04 stycznia 2017 - 15:54 napisał

Znaczy nie wiedzą jak i im się nie chce. Rzucili czymś mądrze brzmiącym a nic nie sprawdzili. Test wtryskiwaczy i rozdzielacza musowo. Jak to ogarniesz to rób gaz. Nie wiem tylko czy chcesz inwestować pieniądze w części i mechanika skoro to na chwilę.

Bez wtryskiwaczy i rozdzielacza nie będzie chodzić ?
Auto niejeżdżące jest warte na złomie 400 pln, lub mniej, w całości na części może drugie tyle. Jeśli będzie zapalał, to myślę że 2000 jeszcze mógłbym wziąć. Poza tym żeby coś kupić trzeba mieć czym jeździć, żeby oglądać :)

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 04 stycznia 2017 - 16:31 napisał

Jak na prowizorkę to do gazu w zasadzie poza szczelnym dolotem nic nie potrzebujesz. Klapę spiętrzającą odkręcić, ZPD odpiąć, ewentualnie wstawić register żeby doregulować wolne obroty. Tylko jest zima i mogą być problemy z odpalaniem i nagrzewaniem...
Sprawa się delikatnie komplikuje bo to automat, za niskie obroty mogą dławić/gasić silnik przy wrzuceniu biegu, a za wysokie będą chłostać skrzynie.

A po diagnozie mechaników to wszystko jest "uszkodzone", bo nie znają tego systemu dobrze...


Ps. byłoby bliżej to wziąłbym od Ciebie słupek 2.3 z kolektorem wydechowym ;)


Spec od gazu, który mi wymieniał reduktor też twierdził, że poza szczelnym dolotem i sprawnym reduktorem nic nie trzeba. A co z elektryką ? Bo jak faktycznie wiązka jest skopana ?
Wystarczy odkręcić sam talerz klapy i zostawić łapę ? Mam register. Krokowy chyba jest odłączony. Po tych modyfikacjach będzie lepiej palił na gazie ?
No właśnie, na ile to będzie się sprawdzało zimą ? Słyszałem, że przy sprawnym reduktorze nie powinno być wielkich problemów, ale zeszłej zimy jeszcze odpalał na benzynie. Zaraz potem przełączałem na gaz.
Jakbym rozbierał na części, to chętnie bym Ci sprzedał, wszystko co być potrzebował ;)

Użytkownik krzysiekp85 edytował ten post 04 stycznia 2017 - 18:25


#60 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 04 stycznia 2017 - 19:23

Będzie chodził bez wtrysku na samym gazie :D Nie jestem pewien, czy przy normalnej zimie będzie bezproblemowo- a jeszcze jak rozwiążesz to po kosztach to kto wie ile podziała. Raczej odpali i pojedzie jakoś, ale przy sprzedaży może się okazać że lepiej się opłaci na części :E








Podobne tematy Zwiń