Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 2.8/3.2 LPG falowanie obrotów, dławienie, przygasanie



43 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bandit1300


  • Postów: 460
  • Na forum od: 13 wrz 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 listopada 2009 - 20:57

Problem wygląda następująco: Na zimnym silniku pod odpaleniu w pozycji "P" wolne obroty falują(jakby się któryś cylinder rozłączał) potrafi nawet zgasnąć. Po rozgrzaniu silnika w czasie jazdy (80-90st.) problem nie zanika, tzn. np jak stoję na światłach poz. "D" i noga na hamulcu, to samo na "R". Czego to jest objaw? Jakiej usterki. Wątpię, że ma to związek z wymianą pomp paliwa, którą zrobiłem w tym tygodniu. Poza tym problem pojawił się wcześniej ale szybko po nagrzaniu silnika wszystko się uspokajało, także byłem pewien iż to po prostu wilgoć i tyle.
Co myślicie?

[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 20:57 ]
Kolega poradził mi, żeby odpiąć komputer i odpalić, albo przekaźnik obok komputera. Podobno wtedy możliwe jest zdiagnozowanie czy to usterka elektryczna czy mechaniczna. Może ktoś coś poradzić w tej kwestii?



#2 Offline   przemek


  • Postów: 242
  • Na forum od: 01 lis 2007
  • Miejscowość: Jaworzno

Napisano 22 listopada 2009 - 12:13

powodów falowania może być kilka ; podjedź do Jetronika, namiary znajdziesz na forum albo w google, na pewno usuną usterkę

#3 Offline   Albert_OS


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 21 stycznia 2010 - 22:02

Podłączę się. Więc tak zacznę od początku, wymieniając uszczelkę pod głowicą, mechanik stwierdził, ze na duch trzeba wymienić wiązkę przewodów ponieważ jak to standardowo w tych autkach była już w stanie opłakanym, no i niestety zaczęło się :sad: , po wymianie auto straciło wolne obroty tzn. cały czas faluje w przedziale 500-2000 obr. Auto posiadam od 1,5 miesiąca, w tym czasie wymieniłem już, przewody wysokiego napięcia, cewki, świece zapłonowe, cała wiązka przewodów, oczywiście wszystkie filtry(powietrze,paliwo,olej). Po podłączeniu do komputera nie dało się wykasować 2 błędów, przepustnicy i przepływomierza, więc podejrzewałem przepustnicę, kąt otwarcia na biegu jałowy bez dodawania gazy cały czas 15 stopni, lecz niestety po wymianie nie pomogło, próbowałem również z przepływomierzem, podstawiłem nowy to samo, nie jestem specem dopiero zaczynam przygodę z gwiazdą, jakieś pomysły? dodam że po wymianie uszczelki a przed wyminą wiązki było ok, proszę o pomoc!

#4 Offline   Bob


  • Postów: 674
  • Na forum od: 08 sie 2007
  • Miejscowość: Pisz
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2010 - 13:55

Albert_OS napisał:

przed wyminą wiązki było ok,
I myślę, że na tym powinieneś się skupić. Zapewne ten "spec" coś skopał. Wiązka była nowa, czy używka :?:

#5 Offline   Albert_OS


  • Postów: 4
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 24 stycznia 2010 - 22:18

Wiązke sam się podjął że przeplecie i robił to osobiście, od tego momętu jest jak jest, zastanawiem się gdzie mógłbym z autem podjechać.

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 22:18 ]
Problem zlokalizowany, było zwarcie w przewodach idących do przepustnicy i przepływomierza, po zlokalizowaniu auto w końcu zaczęło cykać:D

p.s. Nowa kompletna instalacja za 800PLN to chyba nie drogo?

#6 Offline   patrykzuch


  • Postów: 145
  • Na forum od: 01 gru 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 25 stycznia 2010 - 22:28

Nowa kompletna instalacja kosztuje ~3000PLN.

#7 Offline   wieczor30


  • Postów: 9
  • Na forum od: 25 sty 2011
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 30 stycznia 2011 - 12:54

Witam.

Od sierpnia stałem sie użytkownikiem E320 1994 M104 + gaz sekwencja.

Od poczatku miałem problemy z falującymi obrotami, przepływomierz mam juz kupiony tylko czeka na wymiane bo wiem ze od niego duzo zależy, teraz podczas falowania obrotów szumi w radiu zgodnie z częstotliwością falowanie obrotów i gdy zgasnie radio sie resetuje i muszę ustawiać je od początku, od 2 dni zaobserwowałem przy odpaleniu przy przygazowaniu zakopci 2-3 razy na powiedzmy średnio czarno siwo i ustaje. Wiązka pod pokrywka cewek zapnowych jak na moje oko pokleił jakis laik izolacją. Jest st sprawa uciążliwa bo przy skręcani zawracaniu potrafi zgasnać jest to troche niebezpieczne więc jakby ktoś wiedział co w trawie piszczy prosze o pomoc. Jestem na tym forum tu od 3-4 dni i nie za bardzo sie orientuje wiec dla ewentyalnych pomocnych merc maniaków podam numer GG: 2786039.
pozdrawiam

#8 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2011 - 13:14

Masz uszkodzoną wiązkę. Nie podpinaj nowej przepływki, bo jeśli masz zwarcie na kablach, to ją spalisz.

Jeśli przy cewkach jest tragedia, nie czekaj dłużej, bo jak tam pójdzie zwarcie, to zacznie ci pracować na 4 gary - upali sterowanie cewką w sterowniku silnika. A dostać taki sterownik to jak trafić w lotto. Nie wspominając, ile taki sterownik kosztuje....

#9 Offline   kuboxxx


  • Postów: 660
  • Na forum od: 14 mar 2008
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S210 420 TE 1996

Napisano 30 stycznia 2011 - 13:42

Devcrk napisał:

bo jak tam pójdzie zwarcie

To nie wiadomo w którym momencie skończy się fajczyć. Mi jak poszło zwarcie w wiązce to poszedł siwy dym przez nawiewy a instalacja się sfajczyła od przepływomierza do samego połączenia przy grodzi. . Masakra. Jak się zdiagnozuje kruszejącą izolacje to nie jeździć tylko od razu nowej wiązki szukać albo machera co ją zaplecie na wzór!

#10 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2011 - 14:16

Naprawiam te wiązki, gdyby komuś było trzeba.

Może obrazkowo:

Tak wyglądała u mnie oryginalna wiązka (foto zaraz po zakupie samochodu):

Dołączona grafika

Po wyciągnięciu i po rozcięciu wiązki, tu jeszcze tragedii nie było, ale przy wtryskach i cewkach było słabo:

Dołączona grafika Dołączona grafika


Po wymianie wszystkich kabli. tak to "leży" ("świeże" foto):

Dołączona grafika








Podobne tematy Zwiń