Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 2.8/3.2 LPG falowanie obrotów, dławienie, przygasanie



43 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   wieczor30


  • Postów: 9
  • Na forum od: 25 sty 2011
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 30 stycznia 2011 - 18:26

U mnie obroty faluja szczególnie jak sie przelece na sporcie i przy dojechaniu do skrzyżowania obroty wariują i występuje podczas ruszania wrażenie zadławiania sie silnika i rusza.



#22 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 stycznia 2011 - 18:28

Jeśli pod pokrywą cewek przewody nie idą w takim oryginalnym gumowym korytku, znaczy, że ktoś już tam dłubał.

#23 Offline   wieczor30


  • Postów: 9
  • Na forum od: 25 sty 2011
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 30 stycznia 2011 - 18:31

Dłubał, dłubał i owinięte są czerwoną izolacją.

#24 Offline   bons4life


  • Postów: 24
  • Na forum od: 25 paź 2010
  • Inne auto:audi b4

Napisano 27 lutego 2011 - 17:41

mi dzisiaj zaczęły falować wsiadłem do mb przekręcam kluczyk i strzał :D myślałem ze tylko m103 strzelają ... odpaliłem i sie zaczęło ale u mnie jak wrzucę D albo R wszystko jest w porządku dopiero N albo P z tym ze na P potrafi zgasnąć a na N faluje do 1300 400

#25 Offline   barteczek


  • Postów: 33
  • Na forum od: 25 sty 2010
  • Miejscowość: Sosnowiec

Napisano 05 marca 2011 - 20:52

Witam
Znajomy z pracy ma MB W124, 88rok z silnikiem m102 2,3 benzyna z instalacją LPG
problem ma taki ze np. gdy dojezdza do swiatel na luzie obroty silnika rosna i spadaja dopuki koła nie stana w miejscu ,
gdy juz sie calkiem zatrzyma problem znika lecz gdy nawet delikatnie sie kreca kola jeszcze(np.1 km/h) ,obroty faluja , a dzieje sie to tylko jak jedzie na bezynie ! na gazie nie ma problemu.

Pytanie - Jaki ma związek obracanie kół z falujacymi obrotami silnika??


z gory dzieki za pomoc

#26 Offline   mjwmierzwiak


  • Postów: 89
  • Na forum od: 25 lis 2012
  • Miejscowość: Lubsko/Sulechów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2013 - 10:29

Witam, mam problem z moim autem. Silnik 3,2, przebieg 380 tyś. Instalacja jest LANDI RENZO II generacja z komputerem IGSSystem. Problem u mnie wygląda tak że na wolnych obrotach auto czasem bardziej faluje czasem mniej, zdarza się nawet że fale idą od 500 obr/min do 1500 obr/min. Gdy gaszę auto z wyłączonym gazem, pięknie odpala od razu (dodam że na benzynie auto nie faluje). Gdy zgaszę auto z włączonym gazem i np po kilku godzinach odpalam auto to jest problem z odpalaniem, muszę dodać gazu i wtedy odpali. Instalacja jest stara ale zdrowa, nie ma dziur, kable zapłonowe i świece wymienione 30 tyś km temu. Byłem dziś w autoryzowanym warsztacie LANDI RANZO i Pan bo podłączeniu auta do kompa i po sprawdzeniu jak chodzi na benzynie a jak na gazie stwierdził że sonda lambda już ledwo żyje i dla tego na gazie nie daje sobie rady. Czy jest to prawidłowa diagnoza?


Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

#27 Offline   wberka


  • Postów: 178
  • Na forum od: 09 sty 2012
  • Miejscowość: Opole Lubelskie/Lublin
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 stycznia 2013 - 23:52

Sonda lambda owszem, przy gazie w szczególności. Zajrzałbym również do filtra paliwa, szczególnie przy jednostce LPG :)

#28 Offline   kaper


  • Postów: 110
  • Na forum od: 27 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:mercedes 124 2,8T 1993
  • Trzeci Mercedes:Mercedes 110 1963
  • Inne auto:Mercedes 201 2,0 1989

Napisano 06 lutego 2013 - 20:52

sonda to podstawowy czujnik do IGS-a ale można poradzić sobie blokujac nastawy. Problem z odpalaniem po jeździe na gazie raczej nie jest związany z sondą a raczej z przedostawaniem się gazu do silnika po zgaszeniu. może o tym decydować kilka żeczy. Należy sprawdzić ciśnienie na reduktorze - ma być 0,98 bar. Jesli jest ok zweryfikować należy czy nie zacina się silniczek biegu jałowego w dozatorze oraz czy nie pękła membranka zaworu cut off i membrankę w dystrybutorze (rozdzielaczu). Bardzo żadko się też zdarza aby reduktor IG1 puszczał gaz przez podciśnienie (ale potrafi się zdarzyć) co może wpływać zarówno na odpalanie jak i na falowanie na biegu jałowym.

#29 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 07 listopada 2013 - 13:41

No to troche odkopie kotleta.
Sprawa ma sie do m104 280te z 1993 roku.
Problem polega na tym ze po dopaleniu zagrzanego auta trzyma przez 3-5 sek trzyma katalogowo a pozniej na poziomie 1300rpm.
Po wrzuceniu D lub R spadaja do katalogowej wartosci 750rpm.
Gdy znow wrzuce na P lub N , obroty znow sa wyzsze.
Wiazka nie wymieniana, przynajmniej nie zauwazylem zeby cos bylo z nia robione. Auto ma na blacie 144k mil.
Ciagnie ok, nie przerywa, nie szarpie.
Jakies sugestie, wskazowki?
Nie mialem mozliwosci (i dalej nie mam ) zdiagnozowania za pomoca diody.

#30 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 08 listopada 2013 - 08:07

zaczalbym od lewego powietrza, tzn sprawdzic wszystkie podcisniennia.

Użytkownik m00n edytował ten post 08 listopada 2013 - 08:08









Podobne tematy Zwiń