Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Brak zasilania 0 reakcji po przekręceniu kluczyka


35 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 23 stycznia 2013 - 18:33

Witam
W moim W124 2.0D skończyły się prądy. Potyrzebuje pomocy. Oto szczegóły:
Po wyłączeniu zapłonu i przestoju kilku godzin okazało się że po przekręceniu kluczyka w stacyjce nic się nie dzieje. Totalny brak reakcji na desce. Światła działają, radio działa, podświetlenie zegarów i deski jest. Słychać też pracę przekaźnika przy zamykaniu i otwieraniu drzwi. Akumulator sprawny, bezpieczniki w skrzynce sprawdzone i przeczyszczone, nadal brak jakiejkolwiek reakcji po rzekręceniu kluczyka - TRUP :(
Od czego zacząć ? Jest jakiś ukryty bezpiecznik poza skrzynką pod maską ? Może jakiś przekaźnik ?
Ps.
Miernik nie jest mi obcy, lecz doświadczenia w elektryce samochodowej niewilkie u mnie.
Proszę o pomoc bo gwiazda stoi gdzieś w mieście samotna już 2 dzień !!



#2 Offline   snazik88


  • Postów: 122
  • Na forum od: 21 gru 2011
  • Miejscowość: Postolowo
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2013 - 19:23

Cześć,
może kostka z przewodami przy rozruszniku? Mi w zeszłą zimę zgnił kabel, ten grubszy zaraz za kostką. Przelutowałem dla pewności wszystkie i gra :metal:

#3 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 23 stycznia 2013 - 22:00

Nic kompletnie tzn kontrolki zapalają się po przekręceniu na zapłon?

#4 Offline   Pszemek


  • Postów: 114
  • Na forum od: 20 lip 2008
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 stycznia 2013 - 23:03

Zacznij od sprawdzenia czy klemy na biegunach akumulatora są dobrze dokręcone. Jeżeli nie to sprawdź przewody dochodzące do rozrusznika. Jeżeli tam jest też ok to ja bym obstawiał w ciemno kostkę stacyjki, sam przerabiałem temat u siebie, zapłon działał, kontrolki świeciły, natomiast przy próbie odpalenia rozrusznik ani nie drgnął. Kostka w ASO koztowała mnie około 120 zł, najlepiej wyjąc starą i spisac numer oryginału bo wiem, ze kostki różnią się ilością bolców.

#5 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 24 stycznia 2013 - 07:47

Wyświetl postUżytkownik Truckerek dnia 23 stycznia 2013 - 22:00 napisał

Nic kompletnie tzn kontrolki zapalają się po przekręceniu na zapłon?
"po przekręceniu kluczyka w stacyjce nic się nie dzieje. Totalny brak reakcji na desce."
Dokładnie tak zero reakcji, Nic się nie zapala nic nie pyka po prostu trup.

Klemy ok. Coś czuję w kościach, że to kostka stacyjki, tylko jak to sprawdzić ?? Jest jakiś sprytny sposób ? Jakiś pin pomierzyć czy się pojawia napięcie po przekręceniu kluczyka?

Użytkownik pasiasty edytował ten post 24 stycznia 2013 - 07:50


#6 Offline   Avis


  • Postów: 32
  • Na forum od: 01 lut 2012
  • Miejscowość: Łomna
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.5D OM602
  • Trzeci Mercedes:ex 124 300d 1991

Napisano 24 stycznia 2013 - 14:43

Wydaje mi się, że automatyczna skrzynia biegów może dać taki efekt. Spróbuj przerzucić z P na N i z powrotem- może pomoże. Generalnie gdy nie jest na P to nie powinien odpalić- tan sam efekt jest gdy na P coś nie styka.

#7 Offline   benchi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 07 sie 2009
  • Miejscowość: J-L
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 280SE

Napisano 24 stycznia 2013 - 14:47

Wyświetl postUżytkownik Avis dnia 24 stycznia 2013 - 14:43 napisał

Wydaje mi się, że automatyczna skrzynia biegów może dać taki efekt. Spróbuj przerzucić z P na N i z powrotem- może pomoże. Generalnie gdy nie jest na P to nie powinien odpalić- tan sam efekt jest gdy na P coś nie styka.

Owszem nie pozwoli odpalić tzn. nie poda sygnału na rozrusznik ale kontrolki powinny się świecić normalnie, a się nie świecą.

#8 Offline   Avis


  • Postów: 32
  • Na forum od: 01 lut 2012
  • Miejscowość: Łomna
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.5D OM602
  • Trzeci Mercedes:ex 124 300d 1991

Napisano 24 stycznia 2013 - 14:53

Zgadza się- kontrolki powinny świecić.

#9 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 24 stycznia 2013 - 16:17

Zmierz czy na styku nr. 15 pojawia się napięcie podczas przekręcenia na zapłon. A odpala? Podczas pozycji rozruch musi się z kolei pojawić napięcie na zacisku 50 .

#10 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 stycznia 2013 - 17:26

Wyświetl postUżytkownik pasiasty dnia 24 stycznia 2013 - 07:47 napisał

"po przekręceniu kluczyka w stacyjce nic się nie dzieje. Totalny brak reakcji na desce."
Dokładnie tak zero reakcji, Nic się nie zapala nic nie pyka po prostu trup.
Nie do końca chyba :D SRS zapala się po pierwszym przekręceniu.

Użytkownik Kimi01 edytował ten post 24 stycznia 2013 - 17:26









Podobne tematy Zwiń