Witam!! Przechodze do sedna. Kupilem niedawno 280 kombi z 93r. automat. Miała ukręconą półoś. Po wymianie okazało sie, ze auto nie zmienia biegu z pierwszego na drugi nawet przy bardzo wysokich obrotach! Dodatkowo przy lekkim nacisnięciu gazu obroty idą do góry a samochód nie przyspiesza adekwatnie. Sprawdziłem poziom oleju w skrzyni który jest za wysoki. Przy zmianie polozenia gałki słychać dziwne dzwieki (skrzypienie). Pomocy, bo tutaj gdzie obecnie jestem mogę liczyc tylko na waszą radę. Pozdrawiam. filip
MOD: Poprawiono tytul i literowki.
1
[w124] ASB - jest tylko pierwszy bieg
Rozpoczęty przez fillipe, lut 15 2008 22:01
20 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 lutego 2008 - 22:01
#2
Napisano 15 lutego 2008 - 23:39
Podobny problem miał po ukręceniu półosi kolrga Zibizbm - usterka, ukręcony plastikowy tryb napędu governora. Stawiam, że może być podobnie - choć jak zwykle nie koniecznie. Co do reszty usterek to sensownej odpowiedzi się nie znajdzie.
Tak czy siak skrzynka do wyjęcia i rozebrania. Telepatycznie pomimo chęci się tego nie naprawi.
Tak czy siak skrzynka do wyjęcia i rozebrania. Telepatycznie pomimo chęci się tego nie naprawi.
#3
Napisano 15 lutego 2008 - 23:50
jakis schemacik moze ktos podrzuci bo zabieram sie za to jutro. Nie wiem czy lepszym rozwiązaniem nie bedzie kupienie skrzyni uzywanej i przekladka, w związku z tym pytanie : czy to ta sama skrzynka co przy innych 124 czy musze szukac 280?
#4
Napisano 16 lutego 2008 - 00:10
Najpierw rozkręć i zbadaj. Mam nadzieje że Wiesz na co się porywasz :-)
Możesz poczytać ten wątek trudno przepisywać tutaj wszystko. ASB to naprawdę skomplikowany mechanizm.
http://www.mercmania...0fb8b6424565dc1
Jeśli usterką jest pęknięcie trybu governora to koszt naprawy będzie znikomy. O ile oczywiście nie ma innych usterek w skrzynce. To będzie widać po rozebraniu i weryfikacji.
Pamiętaj - jak składasz nie stosuj starych uszczelek ani silikonu czy innych past uszczelniających.
Możesz poczytać ten wątek trudno przepisywać tutaj wszystko. ASB to naprawdę skomplikowany mechanizm.
http://www.mercmania...0fb8b6424565dc1
Jeśli usterką jest pęknięcie trybu governora to koszt naprawy będzie znikomy. O ile oczywiście nie ma innych usterek w skrzynce. To będzie widać po rozebraniu i weryfikacji.
Pamiętaj - jak składasz nie stosuj starych uszczelek ani silikonu czy innych past uszczelniających.
#5
Napisano 16 lutego 2008 - 00:37
a co z tą skrzynią? pasuje np od 230 albo 300?
#6
Napisano 16 lutego 2008 - 00:57
Prędzej od 300. Ale trzeba zobaczyć jakie numery 722.xxx mają skrzynki. Od 230 najpewniej będzie miała mniejszy konwerter.
Nie kombinuj z wymianą na inny typ xxx - bo zwykle nie jeździ to tak jak potrzeba.
Nie kombinuj z wymianą na inny typ xxx - bo zwykle nie jeździ to tak jak potrzeba.
#7
Napisano 16 lutego 2008 - 08:39
Po odkręceniu skrzyni gdzie szukac tego "ukręcony plastikowy tryb napędu governora"?
dodano 16.02.2008r. godz. 8:57
A co z tymi obrotami. Kiedy duszę na gaz samochód zachowuje się jakby jechał na sprzegle i dopiero po chwili zaczyna przyspieszac? Zupełnie co innego na wstecznym... reaguje od razu.
Proszę korzystać z funkcji "EDYTUJ".
Poprawiono literówki.
dodano 16.02.2008r. godz. 8:57
A co z tymi obrotami. Kiedy duszę na gaz samochód zachowuje się jakby jechał na sprzegle i dopiero po chwili zaczyna przyspieszac? Zupełnie co innego na wstecznym... reaguje od razu.
Proszę korzystać z funkcji "EDYTUJ".
Poprawiono literówki.
#8
Napisano 16 lutego 2008 - 09:13
Mogą być tarczki, może być coś z taśmą lub tłokiem nie tak. Tego się nie da ustalić siedząc przed kompem.
#9
Napisano 16 lutego 2008 - 09:44
mechanik angielski powiedział ze po rozgrzaniu oleju w skrzyni jest szansa ze zacznie przerzucać :coto: troche mi sie to wydaje łopatologią i nie chce męczyc silnika jezdzac na I. ma ktos jakies sugestie. moze to w ogole pomoc, czy kolejna angielska bujda?
#10
Napisano 16 lutego 2008 - 09:55
Słuchaj, silnik który masz ma skrzynię ze specyficznym sterowaniem pierwszej zmiany biegu po zapalnieu zimnego silnika. Nie zależy przy tym wcale od temp oleju w skrzyni, a dotyczy utrzymania wyższych obrotów przez pierwszą krótką chwilę dla szybszego nagrzania katalizatora. A dokładniej, jak zapalisz zimne auto po nocy i ruszasz, to prezz chwilę auto nie chce wrzucić wyższego biegu. Można jednak mu depnąć powyżej 3000 RPM i wtedy zawsze powinien wrzucić wyższy bieg. Jeśli tego nie robi, znaczy że coś nie tak. Jak już raz zmieni, później nie ma tego efektu.
A tak w ogóle, to Twoja skrzynia rusza z 2 biegu, chyba że walniesz gaz. Jak chcesz sprawdzić jaka jest różnica między ruszaniem z 2 i z 1 możesz zrobić mały teścik. Stoisz,, trzymasz nogę na hamulcu i przejeżdżasz wybierakiem z aktualnej pozycji w pozycję 2, a potem na D. Jak depniesz gaz, auto ruszy z jedynki i zależnie jak mocno masz wciśnięty pedał tak szybko przełączy na 2.
A tak w ogóle, to Twoja skrzynia rusza z 2 biegu, chyba że walniesz gaz. Jak chcesz sprawdzić jaka jest różnica między ruszaniem z 2 i z 1 możesz zrobić mały teścik. Stoisz,, trzymasz nogę na hamulcu i przejeżdżasz wybierakiem z aktualnej pozycji w pozycję 2, a potem na D. Jak depniesz gaz, auto ruszy z jedynki i zależnie jak mocno masz wciśnięty pedał tak szybko przełączy na 2.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|