Skocz do zawartości




Wymiary pierścieni tłokowych


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 stycznia 2013 - 12:59

Rozdłubałem ostatnio z nudów silnik od kosiarki, okazalo się że pierścieni zużyte.

Koszt oryginalnych to coś około 40-60 PLN więc trochę za drogo, tym bardziej że nie wiadomo jak sprzęt na nich zadziała. Chciałem dobrać jakieś od osobówki bo za najtańsze zamienniki pewnie wyjdzie o wiele taniej.

Wstępnie widze że mogą pasować od uno/cinquecento/seicento.

I teraz tak, w sklepach, na aukcjach podane są wymiary przykładowo:
WYMIARY 65,2x1,5+1.5+3,0

I rozumie że pierwszy wymiar to średnica pierścienia po "ściśnięciu" go aby zamknął się na zamku, a kolejne 3 wymiary to wysokośc poszczególnych pierścieni, więc olejowy miał by 3mm a sprężające po 1,5mm?



#2 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 29 stycznia 2013 - 13:10

Zazwyczaj olejowe są najszersze, często mają też spręzynę do dodatkowego uszczelnienia.

#3 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 stycznia 2013 - 13:44

Co do tych wysokości to już wzystko wiem, nie wiem tylko jak podawana jest średnica, czy po zamknięciu na zamku, czy na otwartym pierścieniu.

Użytkownik starykot edytował ten post 29 stycznia 2013 - 13:45


#4 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 stycznia 2013 - 14:47

Srednica jest podawana dla pierscienia scisnietego

#5 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2013 - 18:38

Czegoś innego nie rozumiem. Mamy zestaw tłok i pierścienie. Tłok musi mieć luźne pasowanie charakterystyczne dla każdego silnika (rozszerzalność temperaturowa) w cylindrze.
Ale podczas pracy nie ma opcji, konstrukcja tłok-korbowód-wał umożliwia mu dotykanie ścianek cylindra, przynajmniej w jednej płaszczyźnie, za drugą będzie odpowiadać luz na sworzniu i wale korbowym-korbowód (przynajmniej tak mój mużdżek to pojmuje)
Tak więc tłok będzie się obijał o gładź cylindra.
Czy tak ma to wszystko współpracować?
Czy może zespół pierścienie tłokowe- półki tłoka muszą trzymać ciasny wymiar (wysokość- żeby nie układał się pod ukosem, i szerokość, żeby latał sobie na boki, ale nie dotykał gładzi cylindra)?

#6 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 02 lutego 2013 - 19:01

Tłok nie może mieć żadnych luzów tym bardziej układać się skosem bo zmieniała by się komora spalania

#7 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2013 - 00:05

Wyświetl postUżytkownik pawel14b3 dnia 02 lutego 2013 - 19:01 napisał

Tłok nie może mieć żadnych luzów
Czyli wg ciebie ma być pasowany "ciasno" w tulei?? Bzdura.

Tłok ma mieć w cylindrze określony liuz, np 0,2-0,3 mm. W zdrowym silniku nie obija się o ścianki cylindra tylko "pływa" po filmie olejowym. Pierścienie nie pełnią żadnej funkcji prowadzącej tylko uszczelniającą i zgarniającą olej. Oczywiście owe ślizganie się tłoka po filmie olejowym nie jest idealne, stad zużycie płaszcza tłoka w jego dolnej części, prostopadłej do osi sworznia

#8 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 05 lutego 2013 - 22:03

Piotrek źle to napisałem bardziej chodziło mi że nie powinien chodzić skosem bo się zatrze
Podstawową zasadą doboru nowego tłoka do naprawianego lub częściowo zużytego cylindra jest zachowanie właściwego luzu w cylindrze. Przy prawidłowo wykonanych fabrycznych tłokach decydującą jest wielkość luzu dla dolnej części płaszcza tłoka, mierzona w odległości 5-8 mm od dolnej krawędzi, a w niektórych przypadkach również dla części nad i pod pierścieniami, w płaszczyźnie prostopadłej do osi sworznia tłokowego.
Przy dobieraniu tłoka do częściowo zużytego cylindra, luz określany być musi dla średnicy najmniej zużytej części cylindra.
Luz ten określa się albo na podstawie pomiaru średnic cylindra i tłoka albo też za pomocą specjalnych szczelinomierzy z dynamometrem. Ten ostatni sposób polega na włożeniu między tłok a cylinder paska sprężynującej blachy o grubości odpowiadającej luzowi tłoka i wyciąganiu go z określoną dynamometrem siłą (4 kG przy luzach do 0,05 mm i 2 kG przy luzach do 0,08 mm). Jeżeli tłok dopasowany jest zbyt ciasno, wyciągnięcie paska wymaga nadmiernie dużej siły, przy zbyt dużym luzie - pasek wysuwa się luźno.
W płaszczyźnie sworznia, średnice tłoków są zazwyczaj mniejsze o około 0,03-0,08 mm w wyniku stosowanej często owalizacji tłoków.
Średnica tłoka w części pierścieniowej jest mniejsza od średnicy płaszcza tłoka zazwyczaj o 0,3-0,5 mm, przy czym tłok jest w tej części lekko stożkowy, zmieniając stopniowo średnicę od mniejszej przy denku, do większej średnicy płaszcza. Kształt tłoka i jego wymiary mają swoje uzasadnienie w związku z rozkładem temperatur działających na tłok podczas pracy.

#9 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2020 - 19:30

Witam jakiej firmy kupić pierścienie
Czy to turbodiesla są jakieś inne
W katalogach są pierścienie i pisze że do TD ale do zwykłego są te same numery to jak jest bo zgłupiałem dajcie znać jak to jest z tymi pierścieniami pozdrawiam

#10 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2020 - 19:39

Tu mam coś takiego i nawet 190 korzysta z tych pierścieni Dołączona grafika

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka










Podobne tematy Zwiń