Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Maty do wygłuszania, alternatywa dla Dynamat, APP, Boll, STP


44 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 17 luty 2008 - 15:21

Elemental Design http://www.edesignau....php?cPath=1_24

przy okazji firma to robi tez wlasne wzmacniacze i glosniki... na youtube mozna znalezc ciekawe filmiki

SecondSkin http://www.secondskinaudio.com/

FatMat - http://www.fatmat.com/

Cascade Audio Engineenering - http://www.cascadeaudio.com/

B-Quiet - http://www.b-quiet.com/

RAAMaudio - http://www.sounddeadenershowdown.com/

Ostatnia polecam ze wzgledu na mase informacji, porownan skladu roznych materialow ich cen, wlasciwosci, odpornosci...

Na stronkach sa galerie, wiec mozna sobie pogladac instalacje.

Moze przyda sie komus kto ma kontakt za wielka woda, u nas produkty niedostepne i nieznane.

#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 luty 2008 - 11:19

szafa, widzę, że temat przewałkowałeś konkretnie, więc powiedź mi co wg Ciebie najrozsądniej zastosować do wygłuszenia drzwi, żeby nie wydawać 3 tysięcy złotych na Dynamata :roll:

Tylko nie mów mi, że gąbka akustyczna :mrgreen:

#3 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 18 luty 2008 - 18:00

Essi, szczerze to brakuje mi doswiadczenia aby moc Ci polecic konkretne rozwiazanie kierujac sie stosunkiem uzyskanego efektu do poswieconych na niego kosztow.

Pod ostatnim linkiem linkiem masz tabelki przedstawiajace porownanie kilku mat pod wzgledem kosztow zakupu (USA), nikt jednak nie przeprowadzil chyba do tej pory miarodajnych testow porownawczych aby mozna bylo ocenic maty pod wzgledem ich efektywnosci dzialania.

U nas na rynku dostepne masz: Tasma dekarska Soudal/Tytan, APP, BOLL, STP (Zealum), Dynamat... wiec w zasadzie wybor niewielki.

Kazdy z kim rozmawialem, kto przechodzil droge od niewiary w wygluszenie, poprzez tasmy dekarskie az do Dynamatow... mowi ze nie zaluje zadnej zlotowki wydanej na lepsze materialy. Mysle ze na wygluszenie drzwi w SLu Dynamatami wystarczyloby jakies 600zl-700zl, wiec to nie majatek a bedziesz spal spokojnie ze swiadomoscia ze nic lepszego zrobic nie mogles, jezeli jednak chcesz troche taniej to uzyj mat STP, rowniez sa chwalone przez uzytkownikow. Dekarka mozna wyklejac mniej istotne miejsca, a twardych APP uzywac do zaslepiania otworow.

#4 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 18 luty 2008 - 22:11

Muszę jeszcze temat przemyśleć, bo brakuje mi trochę koncepcji na zabudowę w SL'u. Jak na tą chwilę to skłaniam się ku takiej koncepcji jak piszesz wyżej. Nie mam jednak orientacji ile te maty kosztują i jak dużo trzeba ich użyć. Pomału wszystko sobie poukładam w głowie ;)

#5 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 18 luty 2008 - 22:24

zmierz drzwi i mniej wiecej bedzie wiadomo ile mat pojdzie... arkusz maty Dynamat Xtreme normalnie kosztuje jakies 120zl (30x90cm). W Door Kit masz 4 takie maty za okolo 350zl. Znajac Ciebie znajdziesz taniej... ;) Obawiam sie jednak ze jeden Door Kit nie wystarczy na pokrycie tych wrot :?:

aaa, cholera... zapomnialem, sa jeszcze maty Stingera ;) w Essa jest teraz promocja na Door Kit, paczka zawierajaca taka sama calkowita powierzchnie mat jak Dynamat Door Kit, czyli 1,1m2, kosztuje 300zl, czyli jakies 50-60zl mniej niz Dynamat, ale czy warto... jak dla mnie to za mala oszczednosc zeby ryzykowac...

EDIT:

http://www.audiocar.pl/forum/viewtopic. ... 7563#27563

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 26 marzec 2008 - 01:12

szafa napisał:

Znajac Ciebie znajdziesz taniej... :hmm:
Chyba już za dobrze mnie znasz... :hmm:

szafa napisał:

Obawiam sie jednak ze jeden Door Kit nie wystarczy na pokrycie tych wrot :pies:

Szykuję się na trunk kit gdzie jest 1,9m2. Zobaczymy czy wystarczy...

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 kwiecień 2008 - 10:01

Ktoś coś słyszał na temat tych mat wygłuszających? :hahaha:
http://www.elcoexim....,Audiocomp/?l=5

#8 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 12 październik 2008 - 23:15

EssiRS, nie... ale natknalem sie na kolejna firme z podobnymi produktami

http://www.cascadeaudio.com

#9 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3433
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 20 październik 2008 - 11:57

szafa, ja od jakiegoś czasu pracuję na matach z firmy 3m i przyznam że dają radę.Niestety nie podam ci ceny ani gdzie można nabyć ,gdyż mam ją... ,ale tu jest link do ich strony i firma chyba jest gdzieś z pod wawy
http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/p ... facturing/
:ok:

#10 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 21 październik 2008 - 09:45

3M to dobra firma... ale jak widze technologii tej a raczej materialu uzywaja do roznych celow... kurtki, kombinezony, spiwory...

kleiles kiedys dynamaty? jestes w stanie napisac jak te 3M sie kleja, ukladaja i jak sie trzymaja w stosunku do dynamatow? maja jakas wartwe aluminium? twarde/miekkie? jest roznica w stosunku do maty dekarskiej? :ok:

#11 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3433
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 21 październik 2008 - 09:56

szafa, to jest sprawa na dłuższy wątek.W galerii vw wykleiłem podłogę dekarką a resztę właśnie tą matą
Klei się rewelacyjnie(jest już z klejem jak taśma) układa się jeszcze lepiej jest to struktura gąbki i przede wszystkim waga strasznie mało waży
Tak kleiłem w 190 i też po części było spowodowane wiekiem ale opadły mi drzwi dlatego teraz szukam lekkich materiałów (testowałem karimaty i jedne zabierają bas inne dodają więc na drzwi mam już swoje patenty.
Możemy się wymienić przyślesz mi oczekiwaną naklejkę a ja wyślę Ci próbnik tej taśmy :ok:

#12 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 21 październik 2008 - 10:11

pawel14b3 napisał:

szafa, to jest sprawa na dłuższy wątek
po to wlasnie jest ten temat :ok:

Osobiscie w produktach gabkopodobych boje sie przede wszystkim wilogci, z danych wynika ze chlonie do 1% swojej masy... nie wiem jaka to fizycznie moze byc ilosc ale czy nie wystepuja pozniej problemy z parowniem szyb, zapachami? :roll:

Jezeli chodzi o mase, to wydaje mi sie ze tez nie mozna przesadzac bo kierujac sie prawami fizyki to masa tak jak i gestosc wplywa chyba na rezonans czyli drgania/wibracje.

Masz jakies fotki swoich prac? chetnie rzucilbym okiem...

Konretna propozycja wymiany, mi pasuje... mam u siebie tez Dynamat Dynaliner (cos takiego gabczastego wlasnie) wiec porownam sobie ich strukture...

#13 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 październik 2008 - 10:12

pawel14b3 napisał:

więc na drzwi mam już swoje patenty

Podziel się spostrzeżeniami :ok:

#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3433
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 21 październik 2008 - 22:39

Produkt o którym mówię używany jest wypełnianiu i wygłuszaniu szczelin między uszczelką ,a drzwiami w samochodzie więc wilgoci nie może chłonąc bo zaraz wdała by się korozja.Dodam że można u nich chyba zamówić docięcie na wymiar.Więc z szablonem zamawiać i praca zamiast całego dzionka na drzwi trwa dużo krócej Tylko nie wiem czy mogą u nich robić zakupy osoby prywatne

szafa napisał:

to masa tak jak i gestosc wplywa chyba na rezonans czyli drgania/wibracje
spoko ale wygodniej jest żeby drzwi trafiały w zamek niż stracić 0,02% jakości w przybliżeniu

szafa napisał:

Masz jakies fotki swoich prac? chetnie rzucilbym okiem...

wszystko jest w moich galeriach wcześniejszych prac nie opisywałem i nie fotografowałem.Dopiero tutaj coś tam w wolnym czasie opiszę

szafa napisał:

Konretna propozycja wymiany, mi pasuje..
spoko to podeślij mi dobrze by było 2 sztuki i adres zwroty

jackie01 napisał:

Podziel się spostrzeżeniami :old:
najważniejsze żeby z drzwi zrobić szczelną komorę.
Czym?
już jest temat i w nim trzeba szukać materiału spełniającego własne wymagania
Ostatnio działałem na takim materiale http://www.allegro.pl/item460253463_kar ... robik.html
praca poszła sprawnie, szybko.Efekt :zeby: nie było nic mierzone przed i po więc ocena na ucho- słychać różnicę :zeby:

#15 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 28 kwiecień 2009 - 08:20

Odkopuje temat...

Jak pewnie parę osób wie, kupiłem maty firmy RAAM audio...

Muszę powiedzieć, że jest to g*^^&$ . Dostały trochę słońcem i odkleja się ta beznadziejna gąbka :roll: Od samego początku miałem wątpliwości, czy to się będzie trzymać i moje obawy się potwierdziły. Gąbka wyszła po szybie, między szybą a uszelką, gdy je zamykałem... :roll:

Tak więc z mojego doświadczenia wynika, że nie warto tego kupować. Poszukam sobie na spokojnie Dynamat, lub Stingerów, a te zrywam... :roll:

#16 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 28 kwiecień 2009 - 08:27

EssiRS, ale maty sie trzymaja? odeszla tylko gabka? a czym kleiles ta gabke? Ich producent sie wysilil i zrobil na swojej stronie testy odpornosci na temp itp. aby potwierdzic ich jakos a tu taki zonk?

#17 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 28 kwiecień 2009 - 10:42

szafa, nie zdejmowałem jeszcze boczków. Podejrzewam, że maty się trzymają, tylko te gąbki są "do bani".

Klej tapicerski odporny na wysokie temperatury rozpylany pistoletem. Sprawdzony przeze mnie klej już znacznie wcześniej. Problem w tym, że gąbka ma bardzo wiele otworków (porów) i przez to powierzchnia klejenia jest bardzo mała.

Poza tym wszystkim mam spore obawy, czy ta "magiczna gąbka" nie chłonie wilgoci :roll: Nie chce mi się tego sprawdzać. Zrywam to i kleje tylko na sprawdzone sposoby, czyli maty z aluminium.

Może w niedługim czasie uda mi się w końcu zabrać za montaż CA to zobaczę jak maty się trzymają.

#18 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 28 kwiecień 2009 - 10:48

EssiRS, taka gabka powinna miec jedna strone przytopiona tak aby byla plaska, zamknieta powierzchnia ulatwiajaca klejenie... jezeli takiej nie bylo to nalezaloby kleic jakims mazidlem, tak aby klej wlazl w strukture gabki lub w przypadku natryskiwanego kleju mocno gabke waleczkiem podociskac

EssiRS napisał:

Nie chce mi się tego sprawdzać.
tego jestem bardzo ciekawy, wez prosze przy jakiejs okazji grzebania przy drzwiach urwij jej troche i wrzuc do szklanki z woda... mam u siebie sporo Dynamat Dynaliner wiec bedzie tez mozna porownac.

#19 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 28 kwiecień 2009 - 11:03

szafa napisał:

taka gabka powinna miec jedna strone przytopiona tak aby byla plaska
No więc właśnie. Ta jest taka sama z obydwu stron. Po klejeniu bardzo mocno docisnąłem gumowym wałkiem dociskowym. Co mogłem to zrobiłem.

szafa napisał:

mam u siebie sporo Dynamat Dynaliner wiec bedzie tez mozna porownac
Daj znać jak będziesz miał wolniejsze popołudnie, to się sprawdzi. Wg mnie każda gąbka w większym lub mniejszym stopniu chłonie wodę, przede wszystkim ze względu na swoją strukturę. Ma dużo porów, a w każdym jednym zatrzymuje się woda. Sprawdzimy to

#20 Offline   szafa


  • Postów: 6320
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 28 kwiecień 2009 - 12:29

EssiRS napisał:

Daj znać jak będziesz miał wolniejsze popołudnie, to się sprawdzi.
ok, zabiore ze soba jakies skrawki, a jakby cos to dam Ci cynk na sprawdzona, ekonomiczniejsza ewentualnosc niz Dynamat. Mimo ze nie robie nic aktualnie przy aucie to caly czas zbieram info na temat roznych rozwiazan i materialow stosowanych w "grubych" instalacjach :E