Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Brak ssania w silniku 2.5D ???



79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   gajos61


  • Postów: 5
  • Na forum od: 12 lut 2008
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 18 luty 2008 - 22:52

Witam , świeżak jestem ale szukajke użyłem nic nie znalazłem
a jak był taki temat to bardzo bym prosił o nakierowanie mnie na niego ;)

Problem jest taki jak w temacie
silnik to 2,5D z 93r po odpaleniu na zimnym nie ma wyższych obrotów tylko takie jak po rozgrzaniu ok 600 obr

prawdopodobnie uszkodzony jest przekaźnik wolnych obrotów, mam racje :?:
jeżeli tak to bardzo bym prosił o nakierowanie mnie na niego (nie mam żadnej książki od auta i nie potrafię go zlokalizować) ;)
pozdrawiam

#2 Offline   kubek


  • Postów: 425
  • Na forum od: 19 maj 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 18 luty 2008 - 22:59

oj kolego mysle ze to nie bedzie to. Ja obstawialbym raczej czujnik ssania. To taka malutka pierdoła ktora kosztuje 58zł. Wiem bo niedawno i u mnie tak bylo, wymienilem i lux. Ssanie w 124 jest sterowane podcisnieniem i one sie czasem zapychaja i nie dzialaja jak trzeba. Czujnik dziala na tej zasadzie, ze gdzy jest zimny silnik to puszcza cisnienie z pompy vacum, a jak silnik sie nagrzeje to czujnik zamyka obieg i obroty spadaja. Jak chcesz to moge dac fote jak on wyglada.

#3 Offline   gajos61


  • Postów: 5
  • Na forum od: 12 lut 2008
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 19 luty 2008 - 07:07

u mnie jest to chyba inaczej rozwiązane...
mam elektroniczny moduł do którego jest gdzieś przekaźnik
może jest to inaczej rozwiązane jak jest skrzynia automat...
po wpięciu się w instalację (tak jakby ominąć przekaźnik) na zimnym silniku obroty były jak należy (wyższe)
jakieś wskazówki ;) :?:

#4 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 19 luty 2008 - 07:44

gajos61, we wnęce za akumulatorem jest czarny moduł wielkości paczki papierosów. Odczytaj jego opis to będziemy lokalizować usterkę.

#5 Offline   gajos61


  • Postów: 5
  • Na forum od: 12 lut 2008
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 20 luty 2008 - 07:00

romek podaje dane jakie odczytałem :


z boku jeden numer jest w pionie
003 545 69 05 007 545 37 32
013 545 01 32
011 545 87 32

czekam na wskazówki ;-)
pozdrawiam

#6 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 20 luty 2008 - 08:52

Czy układ regulacji wolnych obrotów działał inaczej i się coś zmieniło, czy też zawsze tak było jak opisujesz?
Piszesz , że ma ok 600 obr/min. to jest taka prędkość obrotowa jak powinna być. Jak chcesz się "pomęczyć" to proszę :/

gajos61 napisał:

007 545 37 32
Ten sterownik nas interesuje
Można go w prosty sposób sprawdzić:
Odłączyć od pompy złącza nastawnika wolnych obrotów i nastawnika korygującego chwilowe wahania prędkości obrotowej. Na ciepłym silniku obroty powinny wynosić wtedy 620 obr/min z tolerancją +/- 40 obr. Przy uruchomieniu zimnego silnika obroty będą odpowiednio niższe.

Jak sprawdzić układ ELR ( elektroniczny układ regulacji biegu jałowego)
Podstawowym elementem pomiarowym obrotów jest czujnik halotronowy zabudowany przy kołnierzu skrzynki biegów powyżej rozrusznika. Kabelek od czujnika jest zakończony na podstawce sterownika ELR na tulejkach nr 10 i 12. Parametry do pomiaru to rezystancja cewki czujnika która przy wyłączonym silniku wynosi ok 1,9 kOhm, i drugi parametr to napięcie impulsowania, po uruchomieniu silnika na wolnych obrotach ok 3V i wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika napięcie powinno liniowo rosnąć.

Drugim czujnikiem jest czujnik temperatury silnika. Jest to czujnik o charakterystyce nieliniowej. Dla temp 0 stopni rezystancja ok 6 kOhm, dla 20 stopni rezystancja ok 2 kOhm, dla temp 80 stopni rezystancja ok 300 ohm.


Trzecim elementem są nastawniki na pompie szt 2 oporność cewek 24 ohm

Sterownik ELR zasilany napięciem + 12 V z przekaźnika przepięciowego. Po podłączeniu układu ELR obroty biegu jałowego powinny wzrosnąć do wartości 680 obr/min z tolerancja +/- 20 obrotów i być stabilne w tym zakresie bez względu na temperaturę pracy silnika.
To na razie tyle co możesz sam sprawdzić. :star:

#7 Offline   gajos61


  • Postów: 5
  • Na forum od: 12 lut 2008
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 24 luty 2008 - 12:15

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź na nurtujący mnie problem , sorry że dopiero teraz się ruszę z naprawą ale trochę nie domagałem na zdrowiu , teraz jest lepiej i mogę się ruszyć .
Pytasz po co mi to skoro mam obroty na właściwym poziomie , otóż nie do końca to jest prawda , o ile przy rozgrzanym silniku mam 500 z groszem , to przy zimnym spadają do 300 i gaśnie (muszę trzymać nogę na gazie) po przejechaniu kilkuset metrów można już spuścić nogę z gazu .
Jak będę już pewny co i jak ,dam znać .
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki :ok:

#8 Offline   adi87


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 sty 2008
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 23 kwiecień 2009 - 11:54

Witam, mam podobny problem z moim OM603. Mierzyłem rezystancję cewki czujnika w skrzyni i wynosi dokładnie 1,78 kOhm. Nie wiem natomiast jak zmierzyć napięcie impulsowania. Z czujnika nie wychodzi żadne napięcie. Mierzy się to na kostce do czujnika z włożonym układem ELR? No i rezystancja cewek nastawników wychodzi mi nieskończona. z jednego nastawnika idzie przewód do pinu 7 i drugi do + natomiast z drugiego nastawnika idzie do pinu 5 a drugi przewód do + (piny 5 i 7 na podstawce układu ELR)
Przy odłączeniu i podłączeniu sterownika jak i wtyczek nastawników obroty ani drgną (sprawdzałem na ciepłym silniku ok.60*C

#9 Offline   adi87


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 sty 2008
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 23 kwiecień 2009 - 12:21

napięcie się nie pojawia więc pewnie będzie ten czujnik uszkodzony...

#10 Offline   adi87


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 sty 2008
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 24 kwiecień 2009 - 09:20

Jakoś nie mogę zlokalizować tego czujnika obrotów... zdjąłem filtr powietrza świeciłem latarką i nie widać żadnego czujnika..

#11 Offline   adi87


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 sty 2008
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 26 kwiecień 2009 - 00:04

Ale nasunęła mi się taka myśl: Czy jeżeli czujnik (tudzież wieniec) byłby zabrudzony to czy obrotomierz nie powinien świrować? U mnie działa elegancko. Chyba, że bierze sygnał z wyjścia W.

#12 Offline   adi87


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 sty 2008
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 26 kwiecień 2009 - 20:31

roxa napisał:

Brak napięcia przy prawidłowej rezystancji
tak właśnie jest u mnie. Sprawdzałem na pewno dobre piny czyli 10 i 12. Teraz prace są wstrzymane ze względu na padający alternator który jutro idzie do regeneracji. Jak wróci to będę dalej wskrzeszał ssanie :/

#13 Offline   adi87


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 sty 2008
  • Miejscowość: Wejherowo

Napisano 08 maj 2009 - 06:04

Ok, sprawdzę jeszcze raz według Twoich wskazówek :/ dzięki i pozdrawiam :/

[ Dodano: Pią Maj 08, 2009 07:04 ]
Witam po chwilowej nieobecności. Czujnik wymontowany wyczyszczony i dalej to samo ssania nie ma i nie ma także napięcia impulsowania z czujnika. Ale czujnik uważam za sprawny gdyż po jego odłączeniu przestał działać obrotomierz więc bierze on sygnał z tegoż czujnika

#14 Offline   dymek


  • Postów: 39
  • Na forum od: 25 kwi 2011
  • Miejscowość: Warmińsko-Mazurskie
  • Inny samochód:Laguna II 2.2dci KA 1.3

Napisano 04 czerwiec 2011 - 20:49

Odgrzewam temacik....
U mnie występuje problem z regulacją obrotów na biegu jałowym.... (Ssanie raz jest raz go nie ma, rano gdy odpalam zazwyczaj jest czasem po kilku sekundach ale jest, po postoju 8 godzinnym już go nie ma) Problem polega na tym że w momencie załączenia klimy lub gdy koła są na maksa skręcone obroty silnika spadają i się nie podnoszą (brak regulacji).
Za akumulatorem posiadam 3 sterowniki: ARA, EGR i Klimy. Po wyciągnięciu ARA nie ma różnicy w pracy silnika. Brak jest napięcia na pinie 10 i 12, ale rezystancja jest ok 550 - 650 (skacze) w momencie gdy dodam gazu rośnie.Z tego co czytam to jest możliwość że rezystancja jest a napięcia nie ma. Trzeba to zmierzyć jakimś specjalnym urządzeniem? (pomiary robiłem zwykłym badziewnym multimetrem). Drugie pytanie to czy skoro obroty na obrotomierzy są, to czy możliwe jest to że ten czujnik jest walnięty?

#15 Offline   Homer24


  • Postów: 173
  • Na forum od: 19 gru 2010
  • Miejscowość: zielona góra
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:vw lt tranzit galaxy

Napisano 05 czerwiec 2011 - 12:39

a ja mam pompę wakum odłączoną i nie narzekam :D

#16 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5594
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwiec 2011 - 14:11

Homer24, jak ty byś zaczął narzekać na wszystko co w twoim budyniu jest nie tak to by serwer forum nie wyrobił :D

#17 Offline   dymek


  • Postów: 39
  • Na forum od: 25 kwi 2011
  • Miejscowość: Warmińsko-Mazurskie
  • Inny samochód:Laguna II 2.2dci KA 1.3

Napisano 05 czerwiec 2011 - 17:19

roxa sprawdzałem tak jak piszesz i na odwrót i multimetr nawet chwilowo nie pokazuje więcej jak zero.
Multimetr działa na pewno:) Jest to możliwe żeby opór była a wolty nie?

niestety nie dysponuje vacumometrem.

#18 Offline   Homer24


  • Postów: 173
  • Na forum od: 19 gru 2010
  • Miejscowość: zielona góra
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:vw lt tranzit galaxy

Napisano 05 czerwiec 2011 - 20:55

piotrek.m5 napisał:

Homer24, jak ty byś zaczął narzekać na wszystko co w twoim budyniu jest nie tak to by serwer forum nie wyrobił :E
ja nie mam powodów narzekać na budynia BUDYŃ jest :( a teraz się nawet zamyka he he bez roxy to bym nawet nie wiedział że coś jest nie tak ;)

#19 Offline   dymek


  • Postów: 39
  • Na forum od: 25 kwi 2011
  • Miejscowość: Warmińsko-Mazurskie
  • Inny samochód:Laguna II 2.2dci KA 1.3

Napisano 05 czerwiec 2011 - 22:02

roxa tak też zrobię:( ;) Nie wiem kiedy teraz będę miał dostęp do kanału ale za nim napiszę kolejne posty i zadam dodatkowe pytania zrobię to o czym piszesz:) Serdeczne dzięki za cierpliwość do mnie i moich pytań:E

#20 Offline   dymek


  • Postów: 39
  • Na forum od: 25 kwi 2011
  • Miejscowość: Warmińsko-Mazurskie
  • Inny samochód:Laguna II 2.2dci KA 1.3

Napisano 23 czerwiec 2011 - 12:23

Czujnik wyjęty i przeczyszczony (trochę był zasyfiony), ale dalej nie ma na nim napięcia (chyba że ja dalej źle mierzę, mierzyłem tak jak pisałeś bezpośrednio na kostce). Trochę dałem du... bo nie spisałem nr z niego jak go wyjmowałem. Pytanie czy one były do wszystkich silników diesla takie same? Spróbuje dorwać jakąś używkę z allegro, czy lepiej nowy?