Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Brak ssania w silniku 2.5D ???



79 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 10:42

Napięcia obcego nie podawałem tylko te we wtyczce.Zastanawia mnie jedno ,może zmierzyć opór elektryczny na tym ARA na pompie.Każdy z nas by wpisał swoje wartości,oczywiście nie u każdego to jest.



#62 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 02 lutego 2014 - 11:08

ARA to układ zapobiegający tylko szarpaniu, nie jest on w stanie zrobić tak dużej korekty obrotów żeby silnik nie wkręcał się powyżej 2000

#63 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 11:20

http://w124-zone.com...3/07.1-1120.pdf
... strona 120, punkt nr 5 na temat "Y22/3" - jest tam 4±1Ω.

Także bardzo niska oporność i dlatego w książkach mówią, żeby uważać aby nie spalić podczas testowania. Ja bym dla bezpieczeństwa dawał prąd z akumulatora przez żarówkę o jak najmniejszej mocy (np. 1,2W) - przynajmniej na cewce elektromagnesu nie wydzieli się więcej ciepła niż w żarówce.
Po podaniu napięcia, silnik powinien zwolnić.

Oczywiście siłownik ARA nie jest zasilany cały czas, bo i po co. Także wcale nie jest dziwne, że jak zdjąłeś na chodzącym silniku, to nie było reakcji. On działa jeśli są nierównomierności obrotów. Tak jak już padło, jest zasilany z tego samego źródła co obrotomierz, no i korzysta z tego samego sygnału obrotów.

W punkcie 5.1 jest, że tam nawet nie ma podanego konkretnego napięcia jakim jest sterowany. Tylko tyle, że ma wzrosnąć jak mocno depniesz.


---
Jeszcze kolega Mbaszyns się pytał o jedną rzecz i akurat mi podeszło pod oko coś w jednym pliku:

Wyświetl postUżytkownik mbaszyns dnia 29 stycznia 2014 - 19:49 napisał

takie pytanie - czy ktoś może wie, do czego słuzy element nr 65 na pompie wtryskowej?

http://i128.photobuc...Forum/Rack1.jpg
Dołączona grafika
I informacja o sprawdzaniu oraz ustawieniu pozycji:
http://www.w124perfo...rint/07-170.pdf

Użytkownik XM edytował ten post 02 lutego 2014 - 11:38


#64 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 12:20

U mnie jest 2,7 oma,do 3 oma.Więc mocno nie odbiega od wartości książkowej.

#65 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 07 lutego 2014 - 10:17

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 02 lutego 2014 - 11:20 napisał

Jeszcze kolega Mbaszyns się pytał o jedną rzecz i akurat mi podeszło pod oko coś w jednym pliku:
..
I informacja o sprawdzaniu oraz ustawieniu pozycji:
http://www.w124perfo...rint/07-170.pdf

dzięki, też to namierzyłem

Pozdrawiam
Michał

#66 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 09 lutego 2014 - 12:19

wczoraj korzystając z ciepłej i słonecznej pogody oraz wakuometru pogrzebałem trochę i wychodzi na to, że instalacja podciśnieniowa działa podręcznikowo, a problem dalej jest. Co dziwne na zimnym silniku wszystko jest prawie jak należy, na rozgrzanym zaś obroty biegu jałowego lecą mocno do góry, nie ma też hamowania silnikiem. Czyli niestety najwyraźniej coś jest z pompą wtryskową.
Zna ktoś może jakiegoś dobrego speca od pomp w Krakowie lub okolicy?

Użytkownik mbaszyns edytował ten post 09 lutego 2014 - 12:20


#67 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 09 lutego 2014 - 19:49

zobacz czy ktoś nie próbował regulować obrotów na lince, linka nie powinna być napięta

#68 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 lutego 2014 - 00:03

Wyświetl postUżytkownik Juri44 dnia 01 lutego 2014 - 11:26 napisał

czy nastawnik ARA ma wpływ na wkręcanie się na obroty silnika?

Może mieć, ARA odpowiada za przeciwdziałanie szarpnięć i wciąga listwę pompy przy gwałtownym dodawaniu gazu - czyli zmniejsza dawkowanie. Odepnij wtyczkę ARA i dodaj gazu, zobacz jak się wkręca.

Cytat

na rozgrzanym zaś obroty biegu jałowego lecą mocno do góry

Odśrodkowy regulator prędkości obr. w pompie, podmień pompę .

#69 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 10 lutego 2014 - 00:14

Wyświetl postUżytkownik arek92 dnia 09 lutego 2014 - 19:49 napisał

zobacz czy ktoś nie próbował regulować obrotów na lince, linka nie powinna być napięta

nikt nie próbował niczym kręcić, linki sprawdzone - jestem jego właścicielem od momentu gdy sprowadziłem go z zagranicy ładnych parę lat temu, a cyrki z obrotami zaczęły się na autostradzie, gdy stanąłem w korku przed bramkami..

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 10 lutego 2014 - 00:03 napisał

Odśrodkowy regulator prędkości obr. w pompie, podmień pompę .

dziwne tylko, że gdy silnik zimny, to wszystko zachowuje się w miarę normalnie..

Użytkownik mbaszyns edytował ten post 10 lutego 2014 - 00:15


#70 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 10 lutego 2014 - 00:22

To sprawdź to : odłącz powrót paliwa z pompy i odpal silnik. Bo jak powrót z pompy do baku będzie zapchany to efekt może być podobny.








Podobne tematy Zwiń