Witam wszystkich. Muszę przyznać się bez bicia, że przez ostatni czas "zapomniałem" się trochę i jeździłem cały czas na rezerwie. Księgowość świeciła i świeciła, aż w końcu przyszedł czas i zatankowałem najpierw 25 litrów, potem 30, a tu nadal wskazówka "opiera się" tam gdzie zaczyna się skala. Pytanie, jak i gdzie realizowany jest pomiar poziomu paliwa, oraz co może być przyczyną, że wskazówka pokazuje "nic". Słyszałem opinię, że problem może tkwić w zegarach. Co Wy na to?
0
[W140] Wskaźnik paliwa, pływak
Rozpoczęty przez lutek66, lut 21 2013 19:22
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 21 lutego 2013 - 19:22
#2
Napisano 21 lutego 2013 - 19:37
Z mojego doświadczenia to pływak.
Pomiar jest realizowany przez coś w rodzaju dzielnik napięcia i tam się zapieprzają ścieżki. Jedna strona wahadła pływa w benzynie a druga jeździ po skali.
Kiedyś to wyciągałem. Niezbyt skomplikowane ale musisz zdemontować wszystkie elementy osłaniające bak i masz to na górze w lewej części baku.
Ja próbowałem przeczyścić styki papierem ściernym. Już nie pamiętam gradacja 600 albo 800.
Pomogło to na chwilę i dalej wskaźnik żyje własnym życiem.
Podejrzewam, że problem powstał, bo przez większą ilość czasu wskaźnik był eksploatowany w zakresie 1/4 do zera i to się zużyło.
Ja z racji, że mam LPG to zawsze jak mi się pali rezerwa to tankuję za stówę i dolewam za kolejna jak się zapali księgowy.
Już spotkałem się z podobnym przypadkiem w W202. Wskaźnik w podobnym zakresie pokazywał bzdury i gość stanął. Niestety był to diesel i się zapowietrzył.
Jedyna rada to wyjąć ten wskaźnik i spróbować go przeczyścić lub wyjąć i podłączyć do kostki i sprawdzić co wskazówka na wychył pływaka.
Pomiar jest realizowany przez coś w rodzaju dzielnik napięcia i tam się zapieprzają ścieżki. Jedna strona wahadła pływa w benzynie a druga jeździ po skali.
Kiedyś to wyciągałem. Niezbyt skomplikowane ale musisz zdemontować wszystkie elementy osłaniające bak i masz to na górze w lewej części baku.
Ja próbowałem przeczyścić styki papierem ściernym. Już nie pamiętam gradacja 600 albo 800.
Pomogło to na chwilę i dalej wskaźnik żyje własnym życiem.
Podejrzewam, że problem powstał, bo przez większą ilość czasu wskaźnik był eksploatowany w zakresie 1/4 do zera i to się zużyło.
Ja z racji, że mam LPG to zawsze jak mi się pali rezerwa to tankuję za stówę i dolewam za kolejna jak się zapali księgowy.
Już spotkałem się z podobnym przypadkiem w W202. Wskaźnik w podobnym zakresie pokazywał bzdury i gość stanął. Niestety był to diesel i się zapowietrzył.
Jedyna rada to wyjąć ten wskaźnik i spróbować go przeczyścić lub wyjąć i podłączyć do kostki i sprawdzić co wskazówka na wychył pływaka.
#4
Napisano 21 lutego 2013 - 20:46
Nie do końca ale w tym rejonie.
"Osłonę ściany grodziowej" trzeba zdemontować.
"Osłonę ściany grodziowej" trzeba zdemontować.
#6
Napisano 23 lutego 2013 - 08:24
Jak puknięcie pomaga, to zimne luty/brak styku. Chyba wyciągnę zegary i posprawdzam miernikiem, ewentualnie przelutuję. Pogoda i brak garażu zdecydowanie zniechęca do robienia czegokolwiek....
#7
Napisano 24 lutego 2013 - 19:34
Wymontowałem dzisiaj zegary. Rozebrałem, przelutowałem wątpliwe połączenia i przeczyściłem styki. Efekt? Wskaźnik znów pełni swoją funkcję Pozdrawiam.
#8
Napisano 24 lutego 2013 - 19:56
No i gitara!
#9
Napisano 25 lutego 2013 - 10:57
A odnośnie rozebranych zegarów, to zauważyłem, że lewy "patyczek" w zegarach oprócz funkcji kasowania licznika dziennego, również kręci się i porusza niebieskim potencjometrem. Pytanie do czego służy ten potencjometr, bo u mnie kręcenie nim nie powoduje żadnej reakcji. Domniemam, że służyć powinien do regulacji podświetlenia, ale chyba jego czas już się skończył.....
#10
Napisano 25 lutego 2013 - 16:30
w w124 ten potencjometr reguluje jasność podświetlenia zegarów i całego kokpitu. Myślę że w W140 też tak jest
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
Przekaźnik pompy paliwa - zamienność |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | neo2k |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|
||
[W124] filtr paliwa siatkowy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W201] Wyciek paliwa z pompy wtryskowej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|