Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Wskaźnik paliwa, pływak


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 21 lutego 2013 - 19:22

Witam wszystkich. Muszę przyznać się bez bicia, że przez ostatni czas "zapomniałem" się trochę i jeździłem cały czas na rezerwie. Księgowość świeciła i świeciła, aż w końcu przyszedł czas i zatankowałem najpierw 25 litrów, potem 30, a tu nadal wskazówka "opiera się" tam gdzie zaczyna się skala. Pytanie, jak i gdzie realizowany jest pomiar poziomu paliwa, oraz co może być przyczyną, że wskazówka pokazuje "nic". Słyszałem opinię, że problem może tkwić w zegarach. Co Wy na to?



#2 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 21 lutego 2013 - 19:37

Z mojego doświadczenia to pływak.
Pomiar jest realizowany przez coś w rodzaju dzielnik napięcia i tam się zapieprzają ścieżki. Jedna strona wahadła pływa w benzynie a druga jeździ po skali.
Kiedyś to wyciągałem. Niezbyt skomplikowane ale musisz zdemontować wszystkie elementy osłaniające bak i masz to na górze w lewej części baku.

Ja próbowałem przeczyścić styki papierem ściernym. Już nie pamiętam gradacja 600 albo 800.
Pomogło to na chwilę i dalej wskaźnik żyje własnym życiem.
Podejrzewam, że problem powstał, bo przez większą ilość czasu wskaźnik był eksploatowany w zakresie 1/4 do zera i to się zużyło.

Ja z racji, że mam LPG to zawsze jak mi się pali rezerwa to tankuję za stówę i dolewam za kolejna jak się zapali księgowy.

Już spotkałem się z podobnym przypadkiem w W202. Wskaźnik w podobnym zakresie pokazywał bzdury i gość stanął. Niestety był to diesel i się zapowietrzył.

Jedyna rada to wyjąć ten wskaźnik i spróbować go przeczyścić lub wyjąć i podłączyć do kostki i sprawdzić co wskazówka na wychył pływaka.

#3 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 21 lutego 2013 - 20:02

Wyświetl postUżytkownik pheonix dnia 21 lutego 2013 - 19:37 napisał


...i masz to na górze w lewej części baku...


Czyli mam rozumieć, że jest to po przeciwnej stronie do wlewu? Tam gdzie antena i silnik szyberdachu???

#4 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 21 lutego 2013 - 20:46

Nie do końca ale w tym rejonie.
"Osłonę ściany grodziowej" trzeba zdemontować.

#5 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 22 lutego 2013 - 21:41

lutek66, A jak lekko pukniesz w deske z zegarami od gory to sie cos poprawia ? U mnie w w202 czasem sie tak zawieszaja niektore wskazniki, "pukniecie" pomaga :D

#6 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 23 lutego 2013 - 08:24

Jak puknięcie pomaga, to zimne luty/brak styku. Chyba wyciągnę zegary i posprawdzam miernikiem, ewentualnie przelutuję. Pogoda i brak garażu zdecydowanie zniechęca do robienia czegokolwiek....

#7 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 24 lutego 2013 - 19:34

Wymontowałem dzisiaj zegary. Rozebrałem, przelutowałem wątpliwe połączenia i przeczyściłem styki. Efekt? Wskaźnik znów pełni swoją funkcję :D Pozdrawiam.

#8 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 24 lutego 2013 - 19:56

No i gitara! :)

#9 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 25 lutego 2013 - 10:57

A odnośnie rozebranych zegarów, to zauważyłem, że lewy "patyczek" w zegarach oprócz funkcji kasowania licznika dziennego, również kręci się i porusza niebieskim potencjometrem. Pytanie do czego służy ten potencjometr, bo u mnie kręcenie nim nie powoduje żadnej reakcji. Domniemam, że służyć powinien do regulacji podświetlenia, ale chyba jego czas już się skończył.....

#10 Offline   komzik


  • Postów: 210
  • Na forum od: 09 lut 2012
  • Miejscowość: Więcbork
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Fiat Cinquecento

Napisano 25 lutego 2013 - 16:30

w w124 ten potencjometr reguluje jasność podświetlenia zegarów i całego kokpitu. Myślę że w W140 też tak jest :)








Podobne tematy Zwiń