Skocz do zawartości




- - - - -

Wymiana półosi z w124 do w201


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   siałababamak


  • Postów: 5
  • Na forum od: 17 lut 2013
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2013 - 19:49

Witam kolegów,może to głupie pytanie ale czy półosie z w124 2.5 td z dużą główką będą pasowały do w201 z takim samym motorem? chodzi o to,że chciałbym adoptować cały most (3.46 taki jaki był z dużą główką i abs) z półosiami. jak Wy to widzicie?



#2 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2013 - 23:02

Witam.
Koledzy i koleżanki, chce odnowić półosie i nie wiem jak je rozkręcić/ zdemontować. Wytłumaczę może o co mi chodzi :) Jak rozdzielić od półosi "główki" które się przykręca do piasty i do mostu? Mam na myśli te końce półosi.

Fotki:
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#3 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2013 - 23:11

Moim zdaniem lepiej tego nie ruszać poza wymianą gumy, przesmarowaniem i oczyszczeniem z korozji. Spore szanse, że nie złoży się tego z powrotem, albo złoży niewłaściwie. A nawet jeśli jakoś sie uda, taka półoś i tak może się ukręcić ze względu na wiek i zużycie. W moim na przykład obie oryginalne półosie poszły zupełnie od byle czego, bo natłukły już sporo kilometrów i żadne odnawianie by im nie pomogło tak czy inaczej.

#4 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 07 listopada 2013 - 23:21

W tych główkach są przeguby, jak wiesz jak działa i jak jest zrobiony przegub to to rozbierzesz, ale myślę że wystarczy wymienić gumy i ewentualnie odmalować półosie jakimś szprajem ;)

#5 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 07 listopada 2013 - 23:32

wymiana gum i nałożenie świeżego smaru, więcej im do szczęścia nie potrzeba

#6 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2013 - 08:55

koledzy a taki mały myk. Jak wymienic gumy bez sciagania tego? Hahaha nie da sie ;) sciagne bo chce to zrobic jak nalezy ;) widziałem ze ktos młotkiem to opukuje i wychodzi ;)

pozdrawiam

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2013 - 09:16

Od strony przegubu dyfra zbijasz delikatnie tylny dekielek i pod nim masz pierścień segera.

#8 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 listopada 2013 - 11:16

m104 użycz mi chodź trochę twojej wiedzy !!! Człowieku Ty wiesz wszystko? Masz jakiś warsztat czy coś?

#9 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2013 - 13:37

m104, a wiesz może jak zdjąć tą główkę od strony piasty? Czy lepiej tego nie ruszac?

Pozdrawiam

#10 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 11 listopada 2013 - 14:44

Jak zdejmiesz gumę i oczyścisz z grubsza wnętrzności przegubu to może być w jednym miejscu podebranie przy wielowypuście umożliwiające zwolnienie segera, jeśli takowego nie ma to przegub trzeba normalnie zbić młotkiem z półosi uderzając w wewnętrzną cześć. Nie można uderzać w kielich ani w koszyk który utrzymuje kulki w jednej płaszczyźnie jeżeli przegub ma zostać ponownie zamontowany








Podobne tematy Zwiń