Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Jaka instalacja LPG do 124 ?



30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Mariusz 72


  • Postów: 3
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:opel omaga b kombi

Napisano 09 marzec 2013 - 12:36

Witam jakiej firmy jest najlepsza istalacja LPG do 124 ? Rozumiem ,że to będzie sekwęcja ,ale chodzi mi o firmę/producenta.
Jestem "zielony"w tej kwestii. :smoke:

#2 Offline   Johny


  • Postów: 1685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:A3 8L 1.6 '00
  • Inne auto:A8 D2 2.8Q '97

Napisano 09 marzec 2013 - 14:07

Jedno W124 nie jest równe innemu W124 ... określ się !

#3 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 09 marzec 2013 - 20:38

Tylko nie pisz że taki czerwony :) Jaki silnik jaki rok ? I uzupełnij profil.

#4 Offline   grzech77


  • Postów: 3
  • Na forum od: 28 maj 2013
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 maj 2013 - 22:05

pozwolę sobie na odgrzanie wątku.
opiszcie swoje doświadczenia z LPG (może raczej te bardziej pozytywne)

mam LPG od 3 lat.
firmy: tartarini,
tanie nie było, zagazować k-jet można ale wsadzili mi więcej elektroniki
może ze 3 strzały w całym okresie użytkowania (na własne życzenie: nagłe otwarcie przepustnicy przy opadających wysokich obrotach)
trasa Szczecin-Kielce 600km spokojna jazda 10l/100km
autostrada Poznan-Łódz 140-150km/h ok 12,3l/100km
jazda miejska ok 16l/100km

#5 Offline   Dariusz Suchorz


  • Postów: 21
  • Na forum od: 25 kwi 2010
  • Miejscowość: Pierwoszyno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W460 230GE
  • Trzeci Mercedes:Jeep Comanche 4,0 4x4
  • Inne auto:Jeep Liberty 3,7 V6

Napisano 30 maj 2013 - 08:45

Najważniejsze jaki masz silnik i wtrysk.
Jak jest k-jet to raczej poleciłbym mechaniczny wtrysk LPG, producent chyba tylko jeden robi, czyli Landi Renso.
Jesli jest elektroniczny wtrysk, to Stag 300 ISA2, reszta powinna byc dobrana do silnika jaki jest w aucie.

Użytkownik Dariusz Suchorz edytował ten post 30 maj 2013 - 08:46


#6 Offline   Depsu95


  • Postów: 1507
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 06 lipiec 2013 - 21:38

Witam, mam Mercedesa w124 z silnikiem 2.3 chciałbym założyć do niego gaz, ale nie wiem co i jak, prosze o porady, i wgl wszystko co jest związane z gazem w tym silniku

#7 Offline   Mercjan


  • Postów: 9
  • Na forum od: 30 lis 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lipiec 2013 - 21:22

Temat LPG w silnikach Mercedesów KE Jet Tronic, czyli z mechanicznym wtryskiem paliwa, jest już zbadany od A - Z. Aby zorientować się z doborze instal;acji najpierw trzeba ustalioć jaki jest silnik - czy moze gażnikowy, co upraszcza sprawę. Montaż LPG w KE Jet -Tronic, jest możliwy, ale bardzo trudny i zależny od stanu silnika (m.in. zużycia, ale też stanu rozdzielacza paliwa). Instalacją w zasadzie dedykowaną jest Landi Renzo IGS - dośc droga i trudna w montażu, lecz raz dobrze zrobiona załatwia sprawę całkowicie, bez - przy prawidłowej obsłudze,kontroli - żadnych problemów eksploatacyjnych. Istnieje w pewnym zakresie uzasadnione przekonanie, że KE Jet Tronic, jest niezagazowywalny. Jest w tym dużo prawdy, gdyż mechaniczny wtrysk paliwa to super dopracowany system Boscha, doskonale spasowany i bez benzyny zaciera się (brak smarowania). Problem ten eliminuje tylko Landi Renzo IGS. Temat zbadałem od A-Z, gdyż miałem zamiar zamontować ten system do 6 cyl. Mercedesa W 124 E 300. Ostatecznie wyregulowałem wszystko, wszedłem w chemię uszlachetniaczy (Panther, Militec itp.) i zredukowałem spalanie do ok. 10 l /100 km, przy średniej 120 km/h na autostradzie. Cały czas myślę jednak docelowo o Landi Renzo IGS (koszt ok 4000 zł). Generalnie jednak odradza się montaż LPG w silnikach z mechanicznym wtryskiem np. niektóre Audi, czy BMW (będziesz miał wydatki lub będziesz miał wygodnie).

Użytkownik Mercjan edytował ten post 07 lipiec 2013 - 21:41


#8 Offline   Depsu95


  • Postów: 1507
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 08 lipiec 2013 - 05:14

Mercjan, Dzięki kolego, już raczej wszystko wiem, tylko jeszcze jedno pytanie mój samochód napewno jest na gaźniku, ale ten Landi Renzo IGS dedykowany jest pod gaźnik czy mechaniczny wtrysk ??

#9 Offline   Mercjan


  • Postów: 9
  • Na forum od: 30 lis 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lipiec 2013 - 10:02

Landi Renzo IGS - system LPG jest dedykowany do KE Jet Tronic, czyli systemu Bosch - mechanicznego wtrysku paliwa. Jeśli masz gażnik to jestes w domu z LPG bez problemu. Zamontuj jednak dobrą instalację LPG - i od czasu do czasu przejedż parekm na benzynie (smarowanie gaznika). Zawsze musi być tez benzyna w zbiorniku tak z 1/3 1/4 pojemności - smarowanie pompy.
Ja mam KE Jet Tronic i....mam kłopot.

#10 Offline   Depsu95


  • Postów: 1507
  • Na forum od: 03 lip 2013
  • Miejscowość: Piotrków Tryb (okolice)
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Sprinter 2.2 CDI

Napisano 08 lipiec 2013 - 18:19

Mercjan, czyli luzik, dzięki za info

#11 Offline   matpaw


  • Postów: 5
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: mawrszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:vespa:)

Napisano 01 grudzień 2013 - 19:14

Witam
czy jesteście w stanie powiedzieć po VIN - wdb1240231b848484 - przebieg 230 tysi - czy da rade w takim modelu założyć instalacje lpg?
Powiem tak przeglądałem i czytałem wątki na ten temat na forum ale się zgubiłem...
Jeśli ktoś może jednoznacznie odpowiedzieć czy da się i czy będzie to nie zawodne oczywiście zakładając że będę ja serwisował, zależy mi tym że wyjdę z domu codziennie bez dreszcza emocji zapali czy nie zapali lub inaczej zaple na benzynie i na niej muszę cały dzień jeżdzić.
A jeśli się da to który warsztat w Warszawie byście polecili i jaki może byc orientacyjny koszt.
dziekuję

#12 Gość_Arkezar_


  • Na forum od: --

Napisano 03 grudzień 2013 - 01:52

Czy da się założyć instalację sekwencyjną do samochodu z jedno punktowym wtryskiem? Tak na zdrowy rozsądek nie za bardzo ale czytam na forum że niektórzy tak robią. Jak to w końcu jest?
Ile kosztuje przerobienie instalacji 2 generacji na sekwencje?

#13 Offline   IGSMan


  • Postów: 31
  • Na forum od: 12 lis 2013
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi KE-JETRONIC

Napisano 03 grudzień 2013 - 08:34

Wyświetl postUżytkownik Arkezar dnia 03 grudzień 2013 - 01:52 napisał

Czy da się założyć instalację sekwencyjną do samochodu z jedno punktowym wtryskiem? Tak na zdrowy rozsądek nie za bardzo ale czytam na forum że niektórzy tak robią. Jak to w końcu jest?
Ile kosztuje przerobienie instalacji 2 generacji na sekwencje?

Mozna zalozyc sekwencje do jednopunktowego wtrysku. Malo kto sie tym zajmuje. Ja polecam Landi Renzo IGS (III gen.). Znajdziesz tylko w uzywce. Koszt przerobienia zalezny od umiejetnosci. Sam zestaw pod maske (z II gen. zostanie ci tylko butla) to okolo 800 zl. (za wyczyszczona, ze zregenerowanym parownikiem, sprawnymi silniczkami). Reszta kosztow to montaz chyba ze umiesz zalozyc sam.

Wyświetl postUżytkownik Mercjan dnia 07 lipiec 2013 - 21:22 napisał

Temat LPG w silnikach Mercedesów KE Jet Tronic, czyli z mechanicznym wtryskiem paliwa, jest już zbadany od A - Z. Aby zorientować się z doborze instal;acji najpierw trzeba ustalioć jaki jest silnik - czy moze gażnikowy, co upraszcza sprawę. Montaż LPG w KE Jet -Tronic, jest możliwy, ale bardzo trudny i zależny od stanu silnika (m.in. zużycia, ale też stanu rozdzielacza paliwa). Instalacją w zasadzie dedykowaną jest Landi Renzo IGS - dośc droga i trudna w montażu, lecz raz dobrze zrobiona załatwia sprawę całkowicie, bez - przy prawidłowej obsłudze,kontroli - żadnych problemów eksploatacyjnych. Istnieje w pewnym zakresie uzasadnione przekonanie, że KE Jet Tronic, jest niezagazowywalny. Jest w tym dużo prawdy, gdyż mechaniczny wtrysk paliwa to super dopracowany system Boscha, doskonale spasowany i bez benzyny zaciera się (brak smarowania). Problem ten eliminuje tylko Landi Renzo IGS. Temat zbadałem od A-Z, gdyż miałem zamiar zamontować ten system do 6 cyl. Mercedesa W 124 E 300. Ostatecznie wyregulowałem wszystko, wszedłem w chemię uszlachetniaczy (Panther, Militec itp.) i zredukowałem spalanie do ok. 10 l /100 km, przy średniej 120 km/h na autostradzie. Cały czas myślę jednak docelowo o Landi Renzo IGS (koszt ok 4000 zł). Generalnie jednak odradza się montaż LPG w silnikach z mechanicznym wtryskiem np. niektóre Audi, czy BMW (będziesz miał wydatki lub będziesz miał wygodnie).

Landi Renzo IGS nie jest systemem dedykowanym do mechanicznego wtrysku. Byl pierwowozorem obecnej IV gen. Bardzo dobrze sprawdza sie w mechanicznym wtrysku dlatego przylgnelo do niego to ze jest do niego dedykowany.

Użytkownik szafa edytował ten post 23 grudzień 2013 - 18:18


#14 Offline   w0jta5


  • Postów: 4382
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 grudzień 2013 - 14:48

Wyświetl postUżytkownik Arkezar dnia 03 grudzień 2013 - 01:52 napisał

Czy da się założyć instalację sekwencyjną do samochodu z jedno punktowym wtryskiem? Tak na zdrowy rozsądek nie za bardzo ale czytam na forum że niektórzy tak robią. Jak to w końcu jest?
Ile kosztuje przerobienie instalacji 2 generacji na sekwencje?
A w jakim aucie masz jedno punktowy wtrysk?

#15 Offline   zwirkson


  • Postów: 28
  • Na forum od: 28 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 luty 2014 - 16:04

Mam w mojej 230E 1991 Cat przebieg 320tys instalacje Tartarini. Długo zastanawialem sie nad sensem montażu LPG do mechanicznego wtrysku czytajac i ciągle slyszac o strzalach niszczących kolektor i inne bzdury. Strzaly są, jednak wypada tylko rurka, która przy odrobinie cierpliwosci zalozymy w 3 min. Przy montażu instalacji radze od razu wymienić gumowa rurkę w kształcie "U" na nowa wraz z plastikowa zlaczka. Koszt ok 60zl w ASO a ogranicza strzaly, gdyż po 20 latach guma jest "flakiem" i nawet delikatne cisnienie wypchnie ją i nie odpalisz...do tego swiece NGK i przewody tylko BERU.

#16 Offline   w0jta5


  • Postów: 4382
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 luty 2014 - 18:32

Wyświetl postUżytkownik zwirkson dnia 03 luty 2014 - 16:04 napisał

ciągle slyszac o strzalach niszczących kolektor
Chyba 'kalosz' nie kolektor :E 220 zł za nowy.

#17 Offline   michal93


  • Postów: 938
  • Na forum od: 04 mar 2011
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 1.9 TDI

Napisano 03 luty 2014 - 21:12

w0jta5,Ceny poszły w górę ja kupowałem za 109zł...

#18 Offline   mixx


  • Postów: 235
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 24 wrzesień 2016 - 07:43

Odświeżę temat - mm zamiar kupić W124 2,3 KE i chcę w nim zamontować LPG. Użytkuję 190-tkę 2.0 KE z LPG prawie 12 lat i w zasadzie jest ok., więc dziwi mnie trochę wspomniany wyżej problem "niezagazowalności KE". Zdarzały się strzały, ale temat został opanowany po odłączeniu wtyczki od nastawnika biegu jałowego. Nie wiem, której generacji instalację LPG mam w 190-tce, ale podejrzewam, że pierwszej lub drugiej generacji (LOVATO; z ręcznym przełączaniem benzyna/LPG) i chciałbym to samo zamontować do W124 2,3KE. Co podpowiecie?

#19 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 wrzesień 2016 - 08:45

Poczytaj moje posty bo nie będę 5 raz pisał. Mam 3.0 na kę jet zagazowqnego instalacja z wtryskiwaczami itp itd..

#20 Offline   mixx


  • Postów: 235
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 16 październik 2016 - 23:46

Zamontowałem instalację LPG z parownikiem Tomasetto (do 150KM) i jak na razie ładnie się na tym śmiga - w zasadzie nie czuć różnicy między benzyną a LPG. Czasami lubi zgasnąć po wysprzęgleniu, ale jeszcze nie próbowałem jazdy z odłączonym nastawnikiem biegu jałowego (tzw krokówką). Jeszcze nie strzelił.