Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

Jaka instalacja LPG do 124 ?



31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   mixx


  • Postów: 264
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 26 październik 2016 - 15:04

Nastawnik biegu jałowego odłączany jest na czas jazdy na LPG i skończyło się gaśnięcie silnika przy dojeździe do świateł. Obroty na wolnych ok. 1000. Jeden z przewodów przy wtyczce rozlutowałem i załączanie NBJ mam w wewnątrz - jest on niezbędny przy uruchamianiu zimnego silnika (nie chodzi "ssanie" przy odłączonym NBJ). Da się więc zagazować KE-jeta.

Użytkownik mixx edytował ten post 26 październik 2016 - 15:05


#22 Offline   tomek4matic


  • Postów: 8
  • Na forum od: 28 gru 2015
  • Miejscowość: Śrem
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2016 - 10:30

Do M102 i M103 tylko instalacja 2 generacji plus blos. To naprawdę działa i niepotrzeba żadnej dodatkowej elektroniki itp. Im prościej tym lepiej

#23 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2016 - 11:37

 Użytkownik mixx dnia 26 październik 2016 - 15:04 napisał

Nastawnik biegu jałowego odłączany jest na czas jazdy na LPG i skończyło się gaśnięcie silnika przy dojeździe do świateł. Obroty na wolnych ok. 1000. Jeden z przewodów przy wtyczce rozlutowałem i załączanie NBJ mam w wewnątrz - jest on niezbędny przy uruchamianiu zimnego silnika (nie chodzi "ssanie" przy odłączonym NBJ). Da się więc zagazować KE-jeta.
Bez takiego druciarstwa się da. Tylko trzeba ogarnąć KE -mieć go sprawnego, dobrze dobrany zestaw LPG + STOP KE i nauczyć się samemu regulować bo wg mnie na gazowników nie można liczyć.

 Użytkownik tomek4matic dnia 18 grudzień 2016 - 10:30 napisał

Do M102 i M103 tylko instalacja 2 generacji plus blos
Mam Igen i też działa aczkolwiek silnik krokowy do LPG jest lepszy, nie trzeba często regulować mieszanki dla biegu jałowego kiedy pogodę mamy zmienną jak w kalejdoskopie.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 18 grudzień 2016 - 11:41


#24 Offline   tomek4matic


  • Postów: 8
  • Na forum od: 28 gru 2015
  • Miejscowość: Śrem
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2016 - 19:34

Stop Ke jest zbędne. Wystarczy odłączyć pompe paliwa i śmiga

#25 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 grudzień 2016 - 21:19

Jak czytam takie posty to zastanawiam się czy posiadasz mózg...jak gówna wiesz na temat ke jet i lpg to nie pisz bzdur, bo jeszcze jakiś drugi idiotą się posłucha i tak uczyni....


#26 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 grudzień 2016 - 22:14

 Użytkownik tomek4matic dnia 18 grudzień 2016 - 19:34 napisał

Stop Ke jest zbędne. Wystarczy odłączyć pompe paliwa i śmiga
Kolega manieczek podsumował twoją mądrą wypowiedź. Trochę ostro ale to zapewne żeby żaden drugi, trzeci itd mądry z twoich rad nie korzystał.

#27 Offline   tomek4matic


  • Postów: 8
  • Na forum od: 28 gru 2015
  • Miejscowość: Śrem
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudzień 2016 - 15:29

Wiedziałem że jakiś mondrala się znajdzie. Wiem co piszę i nie jest to bzdura. Przekonałem się o tym nie raz i wiele osób jeżdzi na moim rozwiązaniu i są zadowoleni. Proszę bluźnierstwa zostawić na boku bo są zbędne. Reanimowałem niejednego ''trupa'' i nie dam sobie wmówić że takie rozwiązanie nie działa !!! Sam jeżdżę na takiej instalacji i nie mam żadnych problemów

#28 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudzień 2016 - 18:57

Do czasu kiedy rozdzielacz nie będzie trzymał ciśnienia czy zawór zwrotny na pompie siądzie i będzie talerz przepływomierza po 20km jazdy sobie latał jak żyd po pustym sklepie jak się całe paliwo cofnie do baku. I potem może inni twoje rady wykorzystują, usuwanie NBJ, odłączanie stycznika biegu jałowego itd co ma przynieść zawyżone stałe obroty biegu jałowego żeby nie gasł. Teoria odcinania pompy już została dawno obalona na tym forum.

#29 Offline   tomek4matic


  • Postów: 8
  • Na forum od: 28 gru 2015
  • Miejscowość: Śrem
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudzień 2016 - 20:21

Piszę to co wiem z własnego doświadczenia a historie o uszkodzonych rozdzielaczach to mity. Jeżeli rozdzielacz jest sprawny to takie rozwiązanie go nie uszkodzi. Przecierz w rozdzielaczu zawsze jest jakieś paliwo, a poza tym to ja zawsze odpalam swojego W124 na benzynie. Prawda jest taka że już 3 rok jeżdze na tej instalacji a w poprzednim MB miałem taką 4 lata i z tego co wiem chodzi bezproblemowo do dziś. Prawdę mówiąc to jestem ciekawy czy któryś z Was miał taką instalacje w połączeniu z blosem czy tylko powtarzacie opinie innych. Nikt się ze mną nie musi zgadzać. Ja mam pewne doświadczenie z 2 generacją w M102 i M103 a nawet w M116 i wiem że to działa a przy tym jest to najtańsza i najmniej skomplikowana instalacja LPG. Chciałem pomóc bo jestem miłośnikiem starych Mercedesów i zależy mi aby było ich jak najwięcej ale jak widać można tu się natknąć na ''znawców'' MB którzy w bardzo wulgarny sposób próbują bronić swoich przekonań, mijając się z prawdą niestety

#30 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 grudzień 2016 - 23:19

Za mało wiesz o KE i za mało wiesz o LPG w MB. Jazda bez STOP KE prowadzi do tego co napisałem wyżej. Mit to zatarty rozdzielacz czyli jego tłoczek zapieczony itd, ale nietrzymanie ciśnienia to normalka po kilkuletniej jeździe na LPG. Od jazdy na benzynie rozdzielacze nie siadają. Jazda na LPG na niedługich odcinkach w przypadku odpalania i gaszenia na benzynie tylko trochę odciąga w czasie uszkodzenie układu zasilania paliwem. Odpal na benzynie i puść się w trasę np 200,300 i więcej km na LPG, pojeździj tak dużo to zobaczysz szybko jak przysiada rozdzielacz. Może miałeś MB z LPG ale chyba stały w garażu i nie jeździły.

#31 Offline   manieczek


  • Postów: 130
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudzień 2016 - 12:22

To chyba nie ja powinienem dostac ostrzeżenie, tylko ten czlowiek ktory te herezje szerzy...brawo


#32 Offline   Andrzej123


  • Postów: 3
  • Na forum od: 16 lip 2017
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipiec 2017 - 08:12

Witam serdecznie.
Jestem przed tematem założenia gazu . niestety mechanicznie nie znam się na tym,
Posiadam w124 200E automat 09.92rok
Bardzo proszę o pomoc i dobranie gazu.
vin auta: WDB1240211B749913
Z góry bardzo dziękuję