Skoro się ociepliło postanowiłem zabrać się do zrobienia w moim w201 przycisku, który sterowałby centralnym zamkiem z wnętrza samochodu. Jako, że nie posiadałem oryginalnego przycisku bo w 201 takowych bodajże nie było a ten z w124 nie pasował w żaden sposób do deski, wybrałem go w jakimś sklepie z elektroniką. Może nie jest to szczyt stylizacji, ale spełnia swoją funkcję Potrzebujemy do tego przełącznik dwupozycyjny, niestabilny, kołyskowy, wracający do neutrum, jednosekcyjny... Brzmi strasznie - ale tak się tylko wydaje...
krok 1 - Musiałem przygotować przełącznik aby pasował do deski. Postanowiłem umieścić go w prawym skrzydel deski rozdzielczej, jako że miałem tam zaślepionemiejsca na przełączniki. Wyciąłem w zaślepce odpowiedniej wielkości dziurke tak, że przełącznik wszedł idealnie.
krok 2 - Jako, że posiadam sterownik centralnego zamka nie musiałem robić żadnych przekaźników sygnału do centralnego, który dawałby impuls 3 sekundowy - wystarczyło na kable sterujące zamkiem, wychodzące ze sterownika wrzucić odpowiednio - (otwieranie), + (zamykanie). Postaowiłem wrzucić te sygnały z radia. Zasilanie i masa. Sterownik mam pod lewym chodniczkiem w tunelu z kablami więc nie potrzebowałem długich kabli i ładnie ukryłem cała instalacje. Najpierw trzeba było rozebrać kokpit:
Sprawa dosyć prosta i przyjemna - jak to w MB (służę pomocą)
Przełącznik ten ma 3 nóżki...Do skrajnych podłączamy plus do jednej, minus do drugiej, a środkiem puszczamy kabel sterujący, na któyrm będzie się pojawiać plus lub minus w zależności od naciśnięcia. Podłączyłem więc z radia + i - do odpowiednich nóżek. Środkiem puściłem sterowanie, które szło bezpośrednio do któregoś z kabli sterujących pompą od centralki.
Wszystkie kable ukryłem ładnie w środkowej konsoli (jest dużo miejsca). Założyłem spowrotem konsole, zostawiłem na wierzchu tylko przełącznik.
Sprawdziłm czy wszystko aby na pewno działa. Użyłem trochę szybkiego kleju żeby przycisk pewnie się trzymał, ale w taki sposób, że w każdej chwili można go zdemontować nie uszkadzając niczego. ALe już dziś wiem, że nie mam zamiaru go nigdy demontować bo przydaje się częściej niż myślałem, a umieszczenie go w tym miejscu okazało sie strzałem w dziesiątke.
Taki efekt mej pracy wizualny, bo praktycznego nie potrafię uploadować...
Zachęcam wszystkich, któzy mają sterownik centralnego zamka do zrobienia takiego przydatnego przełącznika. Robota prosta i przyjemna:]
0
Sterowanie c. zamkiem z wnętrza MB - raport z montażu
Rozpoczęty przez matstarling, lut 23 2008 10:51
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 lutego 2008 - 10:51
#2
Napisano 24 lutego 2008 - 21:50
Dobra robota ale nie wiem za bardzo w czym takim sie moze az tak przydawac? :>
#3
Napisano 24 lutego 2008 - 22:01
Otóż już mówie:) - samochód zamyka mi się po włączeniu zapłonu samoczynnie...czasami gdy chce kogoś wpuścić a nie chce gasić silnika musiałbym normalnie otwierać drzwi żeby sie wszystkie otworzyły:]...pomijam sprawę jazdy z nieletnimi pasażerami z tyłu......a tak na marginesie skoro montują już teraz we wszystkich samochodach z centralnym zamkiem takie przyciski to chyba znak to,że sie jednak przydają...
#4
Napisano 29 lutego 2008 - 11:23
matstarling napisał:
skoro montują już teraz we wszystkich samochodach z centralnym zamkiem takie przyciski to chyba znak to,że sie jednak przydają
Też chyba zamontuję coś takiego u siebie.
P.S. W nazwie tematu jest błąd
#5
Napisano 01 marca 2008 - 23:26
Opisz dokładnie co gdzie i jak?/
Kolory kabli, gdzie wpięcia, czym wpięcia (taśma, lutorane)... ?
Kolory kabli, gdzie wpięcia, czym wpięcia (taśma, lutorane)... ?
#6
Napisano 02 marca 2008 - 12:13
matstarling napisał:
Otóż już mówie:) - samochód zamyka mi się po włączeniu zapłonu samoczynnie...
Patent stosowany w nowszych MB, z tym że tam zamki zamykają się po przekroczeniu około 10km/h by przypadkowo nie zatrzasnąć kluczyków w środku.
#7
Napisano 02 marca 2008 - 20:38
tak...dokładnie-zastanawiałem się nawet na podłączeniem zamka pod np. pedał hamulca, ze po naciśnięciu hamulca zamykają się wszystkie drzwi, ale stwierdzilem, ze jest to nie potrzebne, bo ten patent z zapłonem w 100% się sprawdza...trudno o zatrzasniecie kluczykow, bo przeciez, aby drzwi sie zamknely potrzeba je przekrecic - same raczej tego nie zrobia... Do tego moja centralka ma taka opcje, ze po otwarciu drzwi z pilota, jezeli w ciagu 25sek. nie nastapi otwarcie drzwi kierowcy samochod automatycznie sam sie zamyka...
Starałem sie opisać wszystko dokladnie - pytaj czego nie rozumiesz (tak bedzie szybciej) łączenie robiłem takimi malutkimi, plastikowymi kostkami, ktore zaciska sie srubką (bardzo trwałe i wygodne)
Poprawiono błędy i scalono posty
Kudłaty napisał:
Opisz dokładnie co gdzie i jak?/
Kolory kabli, gdzie wpięcia, czym wpięcia (taśma, lutorane)... ?
Kolory kabli, gdzie wpięcia, czym wpięcia (taśma, lutorane)... ?
Starałem sie opisać wszystko dokladnie - pytaj czego nie rozumiesz (tak bedzie szybciej) łączenie robiłem takimi malutkimi, plastikowymi kostkami, ktore zaciska sie srubką (bardzo trwałe i wygodne)
Poprawiono błędy i scalono posty
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problemy z odpaleniem, zamkiem centralnym i pilotem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SzymKox2115pl |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W124/S124] Problem z alarmem/centralnym zamkiem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Frozzy |
|
||
[W201] Dmuchawa wnętrza - sterowanie, mocowanie, filtr. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | aleksy |
|
|
|
[W201] z klimatyzacją. Podciśnieniowe sterowanie obiegiem zamkniętym i nawiewami |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|