Skocz do zawartości




- - - - -

Sterowanie c. zamkiem z wnętrza MB - raport z montażu


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2008 - 10:51

Skoro się ociepliło postanowiłem zabrać się do zrobienia w moim w201 przycisku, który sterowałby centralnym zamkiem z wnętrza samochodu. Jako, że nie posiadałem oryginalnego przycisku bo w 201 takowych bodajże nie było a ten z w124 nie pasował w żaden sposób do deski, wybrałem go w jakimś sklepie z elektroniką. Może nie jest to szczyt stylizacji, ale spełnia swoją funkcję:?: Potrzebujemy do tego przełącznik dwupozycyjny, niestabilny, kołyskowy, wracający do neutrum, jednosekcyjny...:wpysk: Brzmi strasznie - ale tak się tylko wydaje...

krok 1 - Musiałem przygotować przełącznik aby pasował do deski. Postanowiłem umieścić go w prawym skrzydel deski rozdzielczej, jako że miałem tam zaślepionemiejsca na przełączniki. Wyciąłem w zaślepce odpowiedniej wielkości dziurke tak, że przełącznik wszedł idealnie.

Dołączona grafika

krok 2 - Jako, że posiadam sterownik centralnego zamka nie musiałem robić żadnych przekaźników sygnału do centralnego, który dawałby impuls 3 sekundowy - wystarczyło na kable sterujące zamkiem, wychodzące ze sterownika wrzucić odpowiednio - (otwieranie), + (zamykanie). Postaowiłem wrzucić te sygnały z radia. Zasilanie i masa. Sterownik mam pod lewym chodniczkiem w tunelu z kablami więc nie potrzebowałem długich kabli i ładnie ukryłem cała instalacje. Najpierw trzeba było rozebrać kokpit:

Dołączona grafika

Sprawa dosyć prosta i przyjemna - jak to w MB (służę pomocą)

Przełącznik ten ma 3 nóżki...Do skrajnych podłączamy plus do jednej, minus do drugiej, a środkiem puszczamy kabel sterujący, na któyrm będzie się pojawiać plus lub minus w zależności od naciśnięcia. Podłączyłem więc z radia + i - do odpowiednich nóżek. Środkiem puściłem sterowanie, które szło bezpośrednio do któregoś z kabli sterujących pompą od centralki.
Wszystkie kable ukryłem ładnie w środkowej konsoli (jest dużo miejsca). Założyłem spowrotem konsole, zostawiłem na wierzchu tylko przełącznik.

Dołączona grafika

Sprawdziłm czy wszystko aby na pewno działa. Użyłem trochę szybkiego kleju żeby przycisk pewnie się trzymał, ale w taki sposób, że w każdej chwili można go zdemontować nie uszkadzając niczego. ALe już dziś wiem, że nie mam zamiaru go nigdy demontować bo przydaje się częściej niż myślałem, a umieszczenie go w tym miejscu okazało sie strzałem w dziesiątke.

Taki efekt mej pracy wizualny, bo praktycznego nie potrafię uploadować...:E

Dołączona grafika

Zachęcam wszystkich, któzy mają sterownik centralnego zamka do zrobienia takiego przydatnego przełącznika. Robota prosta i przyjemna:]



#2 Offline   MISQ


  • Postów: 910
  • Na forum od: 09 lut 2007
  • Miejscowość: Przemyśl
  • Drugi Mercedes:W210 E280

Napisano 24 lutego 2008 - 21:50

Dobra robota ale nie wiem za bardzo w czym takim sie moze az tak przydawac? :> :)

#3 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 lutego 2008 - 22:01

Otóż już mówie:) - samochód zamyka mi się po włączeniu zapłonu samoczynnie...czasami gdy chce kogoś wpuścić a nie chce gasić silnika musiałbym normalnie otwierać drzwi żeby sie wszystkie otworzyły:]...pomijam sprawę jazdy z nieletnimi pasażerami z tyłu...:zolta:...a tak na marginesie skoro montują już teraz we wszystkich samochodach z centralnym zamkiem takie przyciski to chyba znak to,że sie jednak przydają:sciana:...

#4 Offline   qoompel


  • Postów: 1 095
  • Na forum od: 23 lut 2008
  • Miejscowość: Koło/Umień
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 lutego 2008 - 11:23

matstarling napisał:

skoro montują już teraz we wszystkich samochodach z centralnym zamkiem takie przyciski to chyba znak to,że sie jednak przydają
Ludzie zaczynają doceniać wpływ małych innowacyjnych wynalazków na bezpieczeństwo :grin:
Też chyba zamontuję coś takiego u siebie.

P.S. W nazwie tematu jest błąd :ok:

#5 Offline   Kudłaty


  • Postów: 442
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 01 marca 2008 - 23:26

Opisz dokładnie co gdzie i jak?/
Kolory kabli, gdzie wpięcia, czym wpięcia (taśma, lutorane)... ?

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 02 marca 2008 - 12:13

matstarling napisał:

Otóż już mówie:) - samochód zamyka mi się po włączeniu zapłonu samoczynnie...

Patent stosowany w nowszych MB, z tym że tam zamki zamykają się po przekroczeniu około 10km/h by przypadkowo nie zatrzasnąć kluczyków w środku.

#7 Offline   matstarling


  • Postów: 477
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marca 2008 - 20:38

tak...dokładnie-zastanawiałem się nawet na podłączeniem zamka pod np. pedał hamulca, ze po naciśnięciu hamulca zamykają się wszystkie drzwi, ale stwierdzilem, ze jest to nie potrzebne, bo ten patent z zapłonem w 100% się sprawdza...trudno o zatrzasniecie kluczykow, bo przeciez, aby drzwi sie zamknely potrzeba je przekrecic - same raczej tego nie zrobia... ;) Do tego moja centralka ma taka opcje, ze po otwarciu drzwi z pilota, jezeli w ciagu 25sek. nie nastapi otwarcie drzwi kierowcy samochod automatycznie sam sie zamyka...


Kudłaty napisał:

Opisz dokładnie co gdzie i jak?/
Kolory kabli, gdzie wpięcia, czym wpięcia (taśma, lutorane)... ?


Starałem sie opisać wszystko dokladnie - pytaj czego nie rozumiesz (tak bedzie szybciej) łączenie robiłem takimi malutkimi, plastikowymi kostkami, ktore zaciska sie srubką (bardzo trwałe i wygodne)


Poprawiono błędy i scalono posty








Podobne tematy Zwiń