Skocz do zawartości




- - - - -

[w123]Male niedomagania po swapie



3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Hosse


  • Postów: 8
  • Na forum od: 13 mar 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes W123 300d

Napisano 13 marca 2013 - 21:08

Witam,serdecznie.Jestem wlascicielem mercedesa w123 1979r.Auto kupilem od jakiegos nieogarnietego goscia,ktory raczej chcial sie auta pozbyc.Blacha,podloga,nadkola,podluznice wszystko w ladnym stanie,problem tkwi w tym,ze poprzedni wlasciciel wlozyl do beczki silnik z mercedesa w124 300d--oryginalnie siedzial w beczce tez 300d.Auto dziwnie jezdzi,ma wysokie obroty na luzie okolo 900 obr/min,most buczy po wrzuceniu 5 biegu,straszny apetyt na paliwo,obroty silnika na 5 biegu przy predkosci 70km/h to okolo 3000.
Moje pytanie brzmi..o co tu chodzi??
Czy przy zmianie silnika na mocniejszy nalezalo tez zmienic most na taki z w124?
Czy przyczyna tak wysokich obrotow w czasie jazdy moze byc zly most?
Pozatym auto nie ma ochoty rozpedzic sie do 100km/h raz sie udalo ale spalanie wyszlo okolo 15litrow.
Wczesniej mialem w124 300d i auto pieknie chodzilo a ta beczka zaczyna mnie ranic.
Jesli ktos jest w stanie rzucic jakims pomyslem to prosze o rady



#2 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 marca 2013 - 22:02

Wyświetl postUżytkownik Hosse dnia 13 marca 2013 - 21:08 napisał

poprzedni wlasciciel wlozyl do beczki silnik z mercedesa w124 300d
Na silniku swap się nie kończy ... Jeśli wcześniej był automat to most ma inne przełożenie. Manuale w om617 i om603 mają to samo przełożenie główne, więc nie powinno być problemu gdybyś miał dyfer 3.46 ... i od tego zacznij - sprawdź jaki masz dyfer (przełożenie główne jest wybite na dyferencjale)

Użytkownik Johny edytował ten post 13 marca 2013 - 22:03


#3 Offline   Hosse


  • Postów: 8
  • Na forum od: 13 mar 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes W123 300d

Napisano 15 marca 2013 - 09:29

Johny a czy orientujesz sie moze czy dyfer od 124 300d bedzie pasowal do beczki? nie mam za bardzo mozliwosci sprawdzenia jaki ja mam dyfer,ale wiem ze moj strasznie buczy po wrzuceniu 5 biegu wiec najprostsze rozwiazanie to zmienic dyfer na taki ktory by pasowal do silnika jaki mam teraz wlozony...plotka glosi ze jest potrzebna jakas rzezba z walem ale nie wiem

#4 Offline   Balbin


  • Postów: 866
  • Na forum od: 13 maj 2008
  • Miejscowość: Jarosław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 3.2 91r. - M104

Napisano 31 marca 2013 - 08:25

normalnie przy 3 tys obrotów powinieneś mieć 120km/h, tak jak mówi Johny, spróbuj zmienić most na 3.46 nie powinno byc problemu jesli kupisz razem z polosiami a wal jak sie okaze za dlugi to go skrocisz i wywarzysz, jest wiele zakladow które się tym zajmuja








Podobne tematy Zwiń