Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Stacyjka



25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 07 kwietnia 2013 - 07:48

Witam mam pytanie,
A mianowicie roz... mi się stacyjka tzn. zawiesza się w pierwszej fazie i muszę się namęczyć by przekręcić kluczyk. Wiem że to wina bębenka, ale moje pytanie brzmi:

"czy do W124 3.0D można montować każdą stacyjkę czy musi być do danego modelu silnika" jak to jest ?
Czekam na szybkie odpowiedzi bo jestem unieruchomiony =(

Pozdrawiam
Kamil



#2 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 07 kwietnia 2013 - 08:31

Na pewno musi być od Diesla z zaworkiem, i jest chyba róznica w wersji Aut i Man.
Jednak z tego co zauważyłem montują też na wąski klucz od 190'ki. Taką miałem założoną w poprzednim 124.
Tylko nie współgrała z blokadą Automatu. Blokada kier była ok.

#3 Offline   lukaszstas


  • Postów: 2 039
  • Na forum od: 01 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź/Wieluń
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo S80

Napisano 07 kwietnia 2013 - 08:38

Wyświetl postUżytkownik F3ear dnia 07 kwietnia 2013 - 07:48 napisał

czy do W124 3.0D można montować każdą stacyjkę czy musi być do danego modelu silnika

Jeżeli uda Ci się wyjąć samą wkładkę, to wystarczy że na jej miejsce wstawisz nową od w124/w201. Różnice między dieslem, a benzyną są w -nazwijmy to - obudowie stacyjki.

#4 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 07 kwietnia 2013 - 09:44

No i tu się rodzi problem właśnie wracam z prób i błędów i stwierdzam że niestety nie mogę wyciągnąć wkładki.... też liczyłem na to że się uda.
Jestem zmuszony całość wymienić, jednak mam pytanie dla pewności. Aby wyciągnąć ze stacyjki całą kostkę należy przekręcić kluczyk w pierwszą fazę czy się mylę?

#5 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 kwietnia 2013 - 10:08

Już pisałem na tym forum o doborze stacyjki:
Jeżeli chodzi o skrzynię biegów to są dwa rodzaje stacyjek: starsza (w uproszczeniu: dla aut "na wąskiej listwie) nie miała blokady i kluczyk można było wyjąć bez problemu w każdej pozycji lewarka, i nowsza (auta "na szerokiej") które miały blokadę uniemożliwiającą wyjęcie kluczyka ze stacyjki jeżeli lewarek jest w pozycji innej niż "P". Służy do tego linka osadzona w stacyjce w otworze z gwintem M10X1. Żeby wyjąć kluczyk w wymontowanej stacyjce tego typu trzeba we wspomniany otwór coś wsadzić i nacisnąć a następnie obrócić kluczyk do końca w lewo i wyjąć.
Stacyjka z automata pasuje do manuala. Starsza bez żadnych przeróbek, w nowszej wyciągamy z wnętrza stacyjki krążek plastikowy odpowiadający za działanie blokady.

Tutaj też:
Mniej-więcej od przejścia modelu z "wąskiej listwy" na szeroką została zmieniona konstrukcja stacyjki - wprowadzono szerszą czarną nakładkę nakładkę (osłaniającą wkład stacyjki) oraz wykonano dodatkowy otwór w który wkręcona jest linka blokady lewarka. (w modelach "na wąskiej" żadnej blokady lewarka nie było: można było wachlować lewarkiem bez kluczyka)
Blokada działa tak:
- żeby ruszyć lewarek z pozycji "P" musi być przekręcony kluczyk w stacyjce i naciśnięty pedał hamulca.
- jeżeli chcemy wyjąć kluczyk ze stacyjki lewarek MUSI być spowrotem w pozycji "P" - inaczej kluczyk nie wyjdzie.
Skoro po przekręceniu kluczyka odczuwasz, że lewarek przesuwa się minimalnie dalej - to jest możliwe że nie puszcza druga zapadka - ta połączona linką z pedałem hamulca.


#6 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 07 kwietnia 2013 - 10:14

Ale ja mam manuala nie automat... :E

#7 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 07 kwietnia 2013 - 10:22

Masz manuala na szerokiej listwie. Pasuje każda stacyjka z diesla (z otworem na zaworek gaszący) - zarówno z manuala jak i z automatu. Jeżeli jest stacyjka z benzyniaka, to dysponując podstawowymi narzędziami można taki otworek zrobić - stacyjka ma na to przewidziane miejsce. To już jest rzeźba, ale czasem można taką stacyjkę bardzo tanio zakupić i wtedy adaptacja się opłaca.
Stacyjka na "wąską listwę" ma mniejszą średnicę czarnej nakładki, ale zakupiona w całości również będzie pasować. Wkładka oraz kostka stykowa są zamienne i można je stosować w obu rodzajach.

#8 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 07 kwietnia 2013 - 12:40

Już po sprawie rozebrałem całą niewspółpracującą ze mną stacyjkę... okazało się że blokada kierownicza blokowała mi stacyjkę gdyż nie pozwalała przekręcać kluczyka...
Okazało się także, że obcierała o kolumnę kierowniczą co zarazem przekładało się na ciężką pracę kierownicy. Była mała inwencja twórcza bsk-a w ruch i blokady nie ma. Kluczyk teraz chodzi płynnie bez najmniejszych problemów oraz kierownica pracuje lżej =)

Dzięki wszystkim za rady, obyło się bez kupna stacyjki...
teraz zastanawiam się nad założeniem zapłonu na szyfr

#9 Offline   WooCash


  • Postów: 64
  • Na forum od: 17 lip 2010
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8E 1991 - M102(sprzedany)
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D 1992-OM601(ŚP)
  • Inne auto:Opel Corsa B 1,2 benzyna 1997

Napisano 07 kwietnia 2013 - 23:57

przy okazji tematu stacyjki...jeżeli macie automat to "nie wyhamowujcie" auta przełączając na P. Później będą problemy ze stacyjką: brak możliwości przekręcenia kluczyka lub problem z odpalaniem auta na P (uszkodzony czujnik biegu P).

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 08 kwietnia 2013 - 07:56

Wyświetl postUżytkownik WooCash dnia 07 kwietnia 2013 - 23:57 napisał

"nie wyhamowujcie" auta przełączając na P
Takiej głupoty to chyba nawet blondynka nie zrobi! Przecież to tak, jakby hamować rower wsadzając kij w szprychy - wiadomo że na pewno dobrze się to nie skończy...
Jeżeli jednak taki samobójca rzeczywiście się znajdzie, to główne szkody powstaną wewnątrz skrzyni (zerwanie blokady) i stacyjka nie ma specjalnie nic do tego, bo linka blokady podłączona jest do lewarka, a wyłącznik blokujący rozrusznik - do wodzika sterującego zmianą biegów.
Na szczęście nowe konstrukcje uniemożliwiają przesunięcie lewarka na P gdy auto znajduje się w ruchu.








Podobne tematy Zwiń