Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Stacyjka



25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2014 - 17:29

Podepnę sie pod temat .
Witam. Panowie ja mam bardziej zapytanie niz usterke"chyba"
Opisze w taki sposób :
wkladam kluczyk,przekręcam w pozycji 1 , pózniej 2 -zapłon i 3 odpalam . Jak zgasnie lub zgasze i chcialbym ponownie odaplic musze wyciagnac całkiem kluczyk, gdy tego nei zrobie dojde do pozycji 2 czyli zapłon i przy probie odpalenia nic sie nie dzieje.

Czy to jest jakies zabezpieczenie , czy tak ma byc?
Z gory dzieki za podpowiedz.
Pozdr. Łukasz



#12 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 kwietnia 2014 - 17:44

Wystarczy wrócić do 'zera' ponownie przekręcić i powinien kręcić rozrusznik.... bez wyciągania klucza cała operacja....

#13 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2014 - 17:45

I we wszsytkich silnikach On jak i Pb ? bez roznicy?

U mnie jeszcze na 100% sprawdze ale wiem ze musiałem zawsze wyciagnac ze stacyjki az usłyszałem takie "jakby blokade kierownicy" i dopiero wtedy 1,2 i start

Użytkownik wnusio87 edytował ten post 05 kwietnia 2014 - 17:49


#14 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2014 - 17:53

Prawidłowo działa to tak, że po przekręceniu kluczyka na rozruch i puszczeniu, następuje blokada tej pozycji. Aby ponownie jej "użyć" należy cofnąć kluczyk na pozycję "zero". Jest to zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika, gdy silnik pracuje.

#15 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2014 - 17:55

Zaraz to jeszcze sprawdze z tym wyciagnieciem kluczyka czy potrzeba.
Dam znac.

#16 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 05 kwietnia 2014 - 18:06

oryginalnie nie trzeba wyciągać kluczyka. Musisz mieć uszkodzoną stacyjkę. Jak przekręcisz na 0 to powinno działać odpalanie. Mój brat cioteczny miał ten sam problem w Oplu.

#17 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 05 kwietnia 2014 - 18:16

 Użytkownik m104 dnia 05 kwietnia 2014 - 17:53 napisał

Aby ponownie jej "użyć" należy cofnąć kluczyk na pozycję "zero". Jest to zabezpieczenie przed uruchomieniem rozrusznika, gdy silnik pracuje.
Dokładnie tak ma być prawidłowo....

#18 Offline   wnusio87


  • Postów: 255
  • Na forum od: 13 sty 2010
  • Miejscowość: Janów Lubelski
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2014 - 18:42

Sprawdzone . Faktycznie nie musze całkiem wyciągac kluczyka,
ale minimalnie musze kierownica ruszyc by kluczyk puscił z pozycji 0 na 1. Bo pózniej normalnie jest 1,2 i start :)
Czyli tak ma byc..
Podziękował za odp.

Użytkownik wnusio87 edytował ten post 05 kwietnia 2014 - 18:46


#19 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2014 - 18:47

Tak ma być - kolumna kierownicza napiera na bolec blokady. W kazdym samochodzie jest tak, że jak wyjmiesz kluczyk przy skręconych kołach, przekręcisz kierownicą i blokada zadziała, to potem trzeba będize przyłożyć nieco siły do kierownicy, żeby dało się przekręcić kluczyk. Jeśli wyjmiesz kluczyk na wyprostowanej kierownicy, powinien się potem przekręcić bez problemu.

#20 Offline   lowig


  • Postów: 14
  • Na forum od: 27 cze 2015
  • Miejscowość: poz
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lipca 2015 - 18:47

Witam, pare dni temu zostawiłem autko na parkingu, wracam po ok godzinie, wkładam kluczyk, próbuje przekręcić i nic, kluczyk stoi w miejscu. Bawiłem się z nim dość długo, dzień później to samo, zapasowym tez bez skutecznie. Wiem, że takie tematy były na forum, ale wszelkie potencjalnie przydatne informacje są usunięte ze względu na zbyt dokładny opis ingerencji w stacyjkę ;P Prosiłbym wiec, o jakies rady na PW. Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń