Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Zagłówki tylne - nie opuszczają się


59 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   hunting1


  • Postów: 3
  • Na forum od: 06 cze 2009
  • Miejscowość: Zielona Góra

Napisano 06 czerwca 2009 - 19:51

Gerri wielkie dzięki za schemat , faktycznie nie wpadłem na pomysł by sprawdzić czy roleta jest całkiem domknięta , ale kto by przypuszczał . Zmieniłem przewody wg. autorstwa Roba , czy twojego i na razie
tak chodzi , ale jak tylko przestanie lać wracam do problemu. U mnie zamiast zielonego z przekaźnika idzie czarny z zielonym zaciekawił mnie bo ewidentnie idzie w tył samochodu ( trochę wiązkę rozprułem) , ale nie spodziewałem się , że idzie do rolety. A widzę , że w przełączniku też mam inaczej u mnie tylko są trzy piny : 1,3 5 , ale już mam wizję dalszego działania. Wielkie dzięki .



#12 Offline   WINSTON


  • Postów: 13
  • Na forum od: 11 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 09 czerwca 2009 - 11:18

Witajcie.
Gerri a może i mnie pomożesz . Zagłówki tez przestały się nagle składać . Jakieś podciśnienie przy tych ich siłownikach jest ale chyba za małe skoro nie dają się złożyc. W tym samym czasie padło mi sterowanie klapką nawiewu ze środka konsoli. Nic tamtędy nie leci . Sprawdziłem linki (są podłączone) przewody podciśnienmia tez. Jak włączę klime to środkiem nic nie leci mimo przekręcania pokrętła kierunku nawiewu. Równiez przy wyłaczonej klimie nie wpada tamtędy powietrze z zewnątrz(kiedyś wpadało) wydaje mi się , że klapka odpowiedzialna za przekierowanie powietrza jest zasilana (sterowana) podciśnieniem , którego zapewne tam nie ma.
MB 124 E 300D 1995 r.
Pozdrawiam.

#13 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 09 czerwca 2009 - 18:40

To wcale nie musi znaczyć, że uszkodzony jest obwód klimy lub zagłówków. Czasami rozszczelnienie obwodu podciśnienia w którymkolwiek miejscu powoduje zaburzenia w pracy innych układów działających z wykorzystaniem podciśnienia. Wakuometr w rękę i szukaj...

#14 Offline   WINSTON


  • Postów: 13
  • Na forum od: 11 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 10 czerwca 2009 - 10:15

Podciśnienie przy zagłówkach jest ale bardzo małe . Ściągałem przewody powietrzne i zasysało kartkę papieru. Co zaś się tyczy klimy to klima działa tylko jedna klapka , która powinna się uchylić w dół( w środkowym nawiewie) po włączeniu klimy nie opada i zimne powietrze leci tylko bokami , no i jak przestawię pokrętło kierunku nawiewu , w każde inne miejsce tez leci zimne tylko nie środkowym nawiewem.

#15 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 czerwca 2009 - 11:58

WINSTON napisał:

Podciśnienie przy zagłówkach jest ale bardzo małe

Sprawdzenie jest proste: ściągamy oba przewody z zaworka pod siedzeniem, i przy pracującym silniku łączymy je ze sobą. Jeżeli podciśnienie jest wystarczające - to zagłówki się położą.

#16 Offline   WINSTON


  • Postów: 13
  • Na forum od: 11 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 10 czerwca 2009 - 16:28

Dzieki za info. Sprawdzę tak jak napisałeś i dam znać o efektach.

#17 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 czerwca 2009 - 22:54

Gerri napisał:

Ooooo! Widzę znowu moją twórczość z innego forum.(skopiowaną jako własna wypowiedź) :)

Materiał pochodzi z mojego archiwum zgromadzonego na dysku w kompie. Oczywiście spora jego część to zapożyczenia z innych for lub stron o podobnej tematyce. Zapraszam do lektury moich kilku postów na tym forum :star: i zapewne zauważysz iż piszę właśnie że cytaty zapodaję z archiwum. Gdybyś zastrzegł sobie prawa autorskie na pewno bym nic co z Tobą jest związane na tym forum nie zamieszczał, gdyż już raz na jednym forum prowadziliśmy dyskusje i skończyło się to usunięciem mnie z niego :star:

Pozdrawiam

#18 Offline   yogeeboo


  • Postów: 42
  • Na forum od: 22 mar 2009
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 czerwca 2009 - 19:56

Żeby nie zakładac nowego wątku.
W swojej :ok: nie mam zagłówków na tylnej kanapie. Przewożę dzieci, więc przydałyby się. Pytanie: czy w każdym mb124 jest możliwość zamontowania zagłówków, czy trzeba zmieniać tylną kanapę?

#19 Offline   radlo_1


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 maj 2009
  • Miejscowość: Brzeg

Napisano 29 sierpnia 2009 - 14:34

Kurcze w moim mam problem ale tylko z jednym zagłówkiem i w ogóle nie mam pomysłu co to może być ???

#20 Offline   Ghost1971


  • Postów: 23
  • Na forum od: 31 maj 2009
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 29 sierpnia 2009 - 14:41

Zagłówki opadają kolejno. Najpierw lewy potem prawy.

1. Może nie starcza podciśnienia.
2. Coś blokuje fizycznie nieopadający zagłówek lub usterka mechaniczna.

Spróbuj położyć ręcznie zgodnie ze sugestiami wczejniejszych postów.
Potem sprawdz podciśnienie.

Ja czasem muszę nacisnąć przycisk ze 3 razy zanim zadziałąją.








Podobne tematy Zwiń