Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * - - 3 głosy

[w201/w124] M102 problemy z obrotami - możliwe przyczyny



373 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1306
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 13 październik 2014 - 11:52

Wywal gaz :D A tak serio to jak ci auto dobrze przyspiesza , a eha nie cieknie to można go wykluczyć raczej . Doszedłeś już w końcu do ładu z tym wypełnieniem ?

#22 Offline   Davidushka


  • Postów: 416
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 13 październik 2014 - 22:09

Zastanawiam się, żeby założyć tego "stop ke-jet-a", ale widzę, że i przy nim są problemy :/ To wolę lać już tą benzynę i nie oszczędzać, niż babrać się z LPG co chwila. Tylu tu zwolenników gazu co przeciwników i każdy w sumie swoje chwali. A jak się coś piepszy, to wtedy zaczynają się tematy jak ten! Już prawie dałem się przekonać, a tu znowu kubeł zimnej wody. :rotfl:

#23 Offline   melfio1


  • Postów: 2939
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 13 październik 2014 - 22:30

Cytat

To wolę lać już tą benzynę i nie oszczędzać, niż babrać się z LPG co chwila. Tylu tu zwolenników gazu co przeciwników i każdy w sumie swoje chwali

wiesz, to zależy ile zarabiasz, jak masz kasę to jeździsz na PB ,jak nima kasy to trzeba iść na kompromis z lpg ,jak dużo nie jeździsz to jakoś na tej benzynie się przeżyje ,ale jak ktoś dużo jeździ to weź to utrzymaj z uczciwej pracy :( części też nie są tanie jak do takich starych gratów ,tak że trzeba współczuć kolegom co mają lpg w gwizdach ,a nie im dogryzać :old:

Użytkownik melfio1 edytował ten post 13 październik 2014 - 22:31


#24 Offline   Davidushka


  • Postów: 416
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 13 październik 2014 - 23:01

@melfio1, to nie jest tylko kwestia "... jak masz kasę to jeździsz na PB ,jak nima kasy to trzeba iść na kompromis z lpg ..." Wiele osób stać na to, by jeździć tylko na PB, ale montują gaz. Rozumiem kwestię oszczędności, ale każdy ma mozliwość wyboru. Tylko że nie ma złotego środka w przypadku ke-jeta. Albo gaz, taniej i kłopoty, albo drożej bez LPG i więcej spokoju.
Mam do dyspozycji diesela z turbiną, diesela wolnossącego, benzynę z gazem i benzynę bez gazu. Na dzień dzisiejszy wiem, że diesel nowej generacji 2.0 CRD jest bardzo ekonomiczny. Przy sporej masie pali w mieście 9l, a na trasie 7l i mniej na setkę. Ale dwumas, turbina ze zmiennym układem łopatek i pompowtryski dały się już we znaki. Do tego uzywany na krótkich trasach. Dobrze chociaż, że mam wersję bez filtra cząstek stałych. Pali mniej, ale naprawy i części są dużo droższe.
Z LPG w mecedesie też mam problem i od dnia zakupu jeżdżę na benzynie. Jest to do ogarnięcia, ale więcej z tym problemów niż to warte. Nie jesteś nigdy pewien, czy to problem z gazem, czy ke-jet się odzywa. Najpierw musisz ogarnąć ke-jeta, a dopiero później instalację. Gazownik nie jest w stanie Ci nic przy tym wtrysku mechanicznym w sumie zrobić. Więc bujanie się od fachowca do fachowca i brak kompleksowej usługi po prostu męczy.
Kolejne auto z ke-jetem ale bez LPG sprawia mniej problemów, a jak się już coś dzieje, to jakiś drobiazg. Ale pali nawet i 15l PB po mieście :/
Pozostaje jeszcze diesel wolnossący, który uchodzi za bezawaryjny. Mam też i takiego z silnikiem 3.0, ale nie jestem w stanie nic na ten temat jeszcze powiedzieć. Kumpel tylko mi wspominał, że nie ma dla niego wielkiej różnicy co do jakości paliwa, można lać nawet do 70%-80% oleju jadalnego i też będzie jeździł! Spali więcej niż nowszej generacji jak np. ten CRD,(większa moc z mniejszej pojemności), ale do pompowtrysków nie wpakuję frytury :E
Będę się bawił i w miarę obserwacji chętnie podzielę się doświadczeniami. Na pewno nie drwię z ludzi używających instalacji LPG, ale znam realia połączenia jej z silnikiem z mechanicznym wtryskiem. Może być to koszmar i niekończące się wizyty w serwisach :grinhihi:

A tak wracając do tematu u mnie nierówne obroty byly spowodowane po koleji:
-ułamane łebki dwuch świec
-palec i kopułka rozdzielacza
-dziurawy kalosz
-wtrysk startowy
-sonda lambda
Sonda lambda była tylko zostawiona fachowcowi, a resztę ogarnąłem sam :hooray:

Użytkownik Davidushka edytował ten post 13 październik 2014 - 23:13


#25 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 październik 2014 - 17:41

Co do wypełnienia to muszę najpierw uszczelke pod główką wymienić bo zaczyna puszczać olej na blok, naszczęście nie do płynu chłodniczego i motor gorzej odpala jedynie. Wydaję mi się że to jednak EHA podupadło bo raz na pewien czas nie ma spadków tych obrotów.

#26 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 październik 2014 - 12:00

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 12 październik 2014 - 20:09 napisał

Witam, mój MB zaczął na zimnym i lekko ciepłym silniku tracić obroty w nietypowy sposób. Odpalam, zimny motor - obr 1100, ruszam np .kilka metrów, wcisnę sprzęgło lub wrzucę luz i obr spadają do 750 ale podnoszą się do 1100 jak się auto zatrzyma do zera. Kiedy jadę wolno/toczę(np.5-8km/h) się to obroty utrzymują się normalnie przy wrzuconym luzie itd. Przy przegazówce na postoju spadków brak, wracają do normalnych czyli np. 1100 dla zimnego motoru. Problem spadania i podnoszenia się obrotów trwa dopóki temp silnika jest bodajże 60st i obroty są już normalne dla ciepłego/rozgrzanego silnika - 750. Im cieplejszy silnik tym mniejsze spadki obrotów aż do 60st. Problem się pojawił po 2miesiącach od zamontowania STOP KE, jeżeli to ma swoje skutki. Odpiąłem STOP KE i jest tak samo. ZPD - czyszczony niedawno - wątpie że to jego wina. Uszkodziło by się EHA? już tak szybko? Nie cieknie,patrzac po pomiarach sondy reguluje mieszanke normalnie, wypelnienie na nic nic nie wskazuje.

60 t. C to temperatura, do której sterownik wtrysku wyprowadza korekty składu mieszanki (wzbogacenie) podczas pracy silnika. Tak czy inaczej nie powinno to skutkować podnoszeniem obrotów biegu jałowego.
Zacznij od sprawdzenia, czy klapa przepływomierza chodzi ci płynnie. W tym celu, zdemontuj górną część obudowy filtra powietrza, wciśnij dłonią klapę przepływomierza do oporu w dół (oczywiście na wyłączonym silniku!) a następnie gwałtownie ją puść. Powinna błyskawicznie odskoczyć do pierwotnego położenia. Jeśli podczas powrotu w pewnym momencie zwalnia albo zacina się przed dotarciem do górnego położenia to koniecznie musisz zdemontować przepływomierz i porządnie go wyczyścić najlepiej takim preparatem jak do czyszczenia gaźników.

Jeśli jednak to nie pomaga to sprawdź coś jeszcze - mianowicie zaobserwuj co się dzieje gdy masz takie podwyższone obroty i w tym momencie na postoju skręcisz kierownicą do oporu w obojętnie którą stronę. Czy obroty wtedy opadają do właściwych czy nie?

A jeśli chodzi o sprawdzenie wypełnienia to nie czekaj z tym do czasu wymiany uszczelki pod głowicą bo to jest operacja, którą można wykonać niemalże od ręki :) więc nie warto z tym zwlekać.

#27 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1306
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 22 październik 2014 - 18:50

Klapa ma się wg nie zacinać nawet jak ją się lekko wciśnie ma bez niczego powrócić do swojego położenia nie obcierając o żadną ściankę , to ważne . Co do wymiany uszczelki to niech sobie poczeka i najpierw wymieni po co dwa razy regulować wbrew pozormom troche z tym schodzi po każdym ruszeniu śrubą CO trzeba ustawić potencjometr , a przynajmniej sprawdzić czy mieści się w tolerancji .

#28 Gość_janin_


  • Na forum od: --

Napisano 24 październik 2014 - 09:11

Wyświetl postUżytkownik pgorzala dnia 22 październik 2014 - 12:00 napisał

wciśnij dłonią klapę przepływomierza do oporu w dół (oczywiście na wyłączonym silniku!)
A nawet na wyłączonym zapłonie :)
Odnośnie klapy przepływomierza, to można spróbować przed demontażem przepływomierza odkręcić śrubę mocującą klapę, wcisnąć klapę, wsunąć 4 długie paski grubego papieru pomiędzy klapę i gardziel przepływomierza (na godzinie 0, 3, 6 i 9) i puścić klapę, po czym deliktanie dokręcić śrubę.

#29 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 październik 2014 - 18:01

Wypełnienie np przy trzymanych 2,5tys obrotów powinno się utrzymywać na 50% jeżeli je ustawimy na jałowych na taka wartość? Sonda oscyluje od 0.1do 0.8V przy 2,5tys ale wypełnienie to różnie.

#30 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1306
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 27 październik 2014 - 20:15

Przy trzymanych 2,5 tyż możesz mieć 40 % 50% jak i 60% i to są prawidłowe nastawy . Osobiście mam 45 około.

#31 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 październik 2014 - 05:40

No no, 10% tolerancji, odłącze gaz i wyreguluje jeszcze raz na PB mieszanke i potencjometr, może przyniesię poprawę.

#32 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1306
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 28 październik 2014 - 07:25

Jak chcesz jeździć na gazie to dlaczego regulujesz na zdemontowanym mikserze ? Po jego montażu mieszanka się zmieni.

#33 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 29 październik 2014 - 05:52

Będe jeździł na gazie ale narazie chcę znaleźć przyczynę tych spadków przy rozgrzewaniu się silnika. To że mieszanka się zmieni po założeniu miksera to wiadomo.

#34 Offline   melfio1


  • Postów: 2939
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 październik 2014 - 09:43

Cytat

Przy trzymanych 2,5 tyż możesz mieć 40 % 50% jak i 60% i to są prawidłowe nastawy . Osobiście mam 45 około

przy temperaturze silnika ?jakiej ?

#35 Offline   kris772


  • Postów: 73
  • Na forum od: 11 paź 2014
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 październik 2014 - 14:56

Przyczyna falowania obrotow moze byc rowniez przyspieszacz zaplonu

#36 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1306
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 29 październik 2014 - 16:13

 Użytkownik melfio1 dnia 29 październik 2014 - 09:43 napisał

przy temperaturze silnika ?jakiej ?
Temperatura 70 stopni kolego zawsze tak ustawiam zaczynam regulować przy 60 stopnich a przy 70 jeszcze małą korekcję robię . Zawsze przegazówka musi być nawet jak ułamek milimetra śrubą ruszysz

#37 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1306
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 02 listopad 2014 - 19:14

Koledzy mam pytanie czy tam gdzie są śruby potencjometru jest jakiś kanałek lub coś co można uszkodzić ? Zerwałem gwint dokręcając potencjometr później zdjąłem całego KE dziury przewierciłem na wylot nagwintowałem poskładałem a tu lipa mieszanka zrobiła się bogata , silnik tak jakby nie dopalał falować nie faluje ale ma spadki z 50 obr . Nie wiem czy kupić drugi przepływomierz czy coś innego się skopało . Dodam że silnik przed demontażem ładnie pracował a ja chciałem sobie tylko poprawić mocowanie potencjometra bo było nie pewne .

#38 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 14 listopad 2014 - 16:30

Witam, chciałem się podpiąć pod temat bo już sam nie daje rady.
Mam problem z obrotami.Potencjometr ustawiony na 0.7v wypełnienie na 50%.Silnik odpala normalnie ssanie działa do naciśnięcia gazu, po osiągnięciu temperatry ok 80 stopni EHA podnosi obroty do 1500-2000.gdy odepnę lambde obroty wracają do prawidłowych, tak samo gdy nacisnę gaz wtedy na kilka sekund wracają do normalnych a później znowu eha podnosi obroty.Teraz kilka pytań czy programator ma ścianie grodziowej podczas regulacji powinien być ustawiony na S N czy znaczek mercedesa-wogóle czy ma to coś do regulacji bo ogólnie służy do zmiany map w zależności od wartości oktanowej benzyny.Druga sprawa mam uszkodzone podciśnienie od regulatora ciśnienia paliwa czekam na gumke z ASO która w niego w chodzi-dla mnie to wygląda na najbardziej prawdopodobną przyczynę tego problemu.Aha lamda jest nowa, nowy potencjometr(chińczyk sądząc po cenie), nowy czujnik temperatury 4pinowy. Nie wybłyskuje żadnych błędów wysokie spalanie.

#39 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1306
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 14 listopad 2014 - 18:44

Gumka regulatora nie ma raczej nic do tego . Wypełnienie oscylowało koło 50 % ? . Jak podniesie te obroty to jakie jest wypełnienie ?

#40 Offline   tofikwroc


  • Postów: 8
  • Na forum od: 17 lis 2013
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 listopad 2014 - 20:13

Witam szanownych kolegów próbuje zreanimować wiązkę elektryczną silnika mimo wymiany kabli do wszystkich czujników na gnieżdzie diagnostycznym miedzy pinem 3-5 na wolnych obrotach miernik wskazuje 14 volt ? kolejne nurtujący temat skąd pobiera się odczyt między pinem 3-5 to znaczy z którego czujnika ? Potencjometr klapy wymieniłem na nowy i ustawiony na 0,7v. Wdzięczny był bym za pomoc w zrozumieniu przyczyn .