Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * - - 3 głosy

[w201/w124] M102 problemy z obrotami - możliwe przyczyny



391 odpowiedzi w tym temacie

#361 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudzień 2016 - 13:43

Przy swapie podmieniłem tylko czujnik temperatury z cztero pionowego na dwu pionowy. Wczoraj przypomniałem sobie, że razem z silnikiem dostałem sterownik. Założyłem sterownik od 2.3. Obroty przestały dziwnie falowac, silnik już się nie dlawi. Ale na zimnym trochę ciężko odpalać. W poprzednim silniku miałem to samo. Czy wina może leżeć w czujniku temperatury?

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka



#362 Offline   carl00s


  • Postów: 1401
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudzień 2016 - 15:11

Moze. Czujnik temperatury jest bezposrednio odpowiedzialny za czas uruchomienia wtryskiwacza rozruchowego. Zakladajac, ze hydraulika jest poprawnie ustawiona, srebrny przekaznik, czujnik temperatury oraz sam wtrysk rozruchowy sa pierwsze do sprawdzenia.

#363 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudzień 2016 - 15:37

Wtrysk rozruchowy już podmienialem gdyż posiadam trzy i na każdym jest tak samo. Srebrny przekaźnik sprawdzony i przelutowany. Jutro zamówię nowy czujnik temperatury. Mam nadzieję, że to on jest winien tych problemów. Dzięki za odpowiedź kolego. Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka



#364 Offline   Sawyer


  • Postów: 1852
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudzień 2016 - 17:57

Na zimno podbija obroty do 1200?

#365 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudzień 2016 - 18:39

Podbija ale po 15 sekundach spadaja obroty na 750. Tak samo się dzieje na rozgrzanym silniku.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka



#366 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 90
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 21 grudzień 2016 - 13:01

Panowie, będę naprawiał skutki posiadania lpg w m102 - będę zmieniał obudowę filtra powietrza wraz z dolotem na szczelną.
Chciałbym sprawdzić też stan kalosza, czy ktoś może mnie na ten element nakierować?

Wogóle chętnie wysłucham na co jeszcze zwrócić uwage na stan/ kompletność.

#367 Offline   mati9224


  • Postów: 46
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 grudzień 2016 - 11:47

Musisz kolego zdjąć cała puche z filtrem i pod spodem masz całego K-Jeta. Najlepiej jest odkręcić wszystkie przewody paliwowe od wtrysku i zdjąć gumową rurke która znajduje się pod dolotem i jest połączona właśnie z tym kaloszem i zaworem powietrza dodatkowego. Potem odkręcasz cięgna gazu od wtrysku a sam wtrysk jest przykręcony w trzech miejscach na dolecie, które odkręcasz, wyjmujesz wtrysk i masz kalosz podany jak na dłoni. Świecenie pod dolot i sprawdzanie kalosza bez wyciągania wtrysku nie ma sensu. Pozdrawiam

#368 Offline   dupczak


  • Postów: 24
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 styczeń 2017 - 18:18

Witam, mam kolejny problem. Regulowałem swoją gwiazdę po raz enty. Raz miałem tak że zaraz po regulacji pięknie chodził, a na drugi dzień już falował. Ostatnio tak, że zaraz po odpaleniu nie falował, dopiero po kilku minutach, do tego nie chciał jechać, ale zauważyłem że miał za ubogą mieszankę ustawioną. A teraz mam tak, że po włączeniu ogrzewania obroty zaczynają falować. Bez włączania ogrzewania, równo pracuję, nie faluję, a jak włączę to obroty zaczynają falować w dodatku nie ma mocy. Bez włączonego ogrzewania jedzie jak wściekły. Nie mam pojęcia o co chodzi, bo nie widzę związku, że ogrzewanie może prowadzić do falowania i bardzo znacznym spadku mocy. Zauważyłem, że przy takich minusowych temperaturach ma zwiększone obroty tylko przez jakieś 5-7 sekund. Napięcie na potku 0.74, a wypełnienie 6.8-7,2V.

#369 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 styczeń 2017 - 13:09

Witajcie podepnę się pod temat. Czyściłem nieco ukł. dolotowy i niestety musiałem przeregulować wtrysk. Do potencjometra jeszcze się nie dobierałem, ale próbowałem ustawić (MB 230) filmu z YT (nie wiem czemu nie mogę wstawić linku) z wersji 3.0. Niestety, u mnie wartości wychodziły dość dziwne po sprawdzaniu miernikiem złącza, 14, 15, nawet 17V. Zostawiłem to w cholerę i postanowiłem przeregulować wg analizatora spalin.

Dla mojego motoru wskaźnik HC na wolnych wynosi 100ppm, u mnie ok 150. Lambda 0,97-1,03 u mnie przy górnej granicy. Regulowałem tylko wkrętem imbusowym w obudowie filtra, przy wyższych obrotach węglowodory (ppm HC) spadały. Ja zadowolony że auto gotowe jeżdzę jest ok, niestety przy rozgrzanym silniku odpala i gaśnie jakby miał za bogato. Dosłownie odpali na sekundę.Żeby odpalić trzeba dodać nieco gazu a najlepiej przegazówka na LPG. Niestety tam gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła (było tak od początku wymiana filtra gazu i regulacja komputerem nie pomogła,opisałem to w innym wątku TU http://mb201-124.eu/...ch/page__st__20). Na benzynie na wolnych tarpie silnikiem i po kilku sekundach dopiero się stabilizuje. Jakieś sugestie?

#370 Offline   mbw123


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 lut 2017
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 240D

Napisano 04 luty 2017 - 02:15

Witam, na wstępie zaznaczam, że przejrzałem chyba już wszystkie istniejące tematy na temat falujących obrotów i sporo się z nich dowiedziałem, natomiast nie znalazłem takiego przypadku jaki występuje w moim nowo nabytym w201 1.8, który nigdy gazu nie posiadał.
Problem polega na tym, że samochód nie trzyma wolnych obrotów co staje się dość niebezpieczne podczas zjazdów z górek obecną porą roku, gdyż sam od siebie potrafi zgasić silnik. Mercedesa kupiłem już z takim problemem, poprzedni właściciel chciał się go tylko pozbyć, gdyż samochód stał ponad pół roku przy drodze z urwanym sworzniem wahacza.
Po przeanalizowaniu dostępnych tematów na forum postanowiłem sprawdzić srebrny przekaźnik. Rozebrałem go jak i przelutowałem, lecz to nic nie zmieniło (poza tym, że samochód znacznie szybciej zapalał na zimnym silniku ale mogło to być też spowodowane wyższymi temperaturami jakie obecnie panują). Pomyślałem że może jednak przekaźnik jest już na tyle uszkodzony, że nie da się go uratować więc zakupiłem używany o takim samym numerze ponoć sprawny w 100%, lecz problem nadal występuje. I co najdziwniejsze, czego nie znalazłem w żadnym innym temacie po wyciągnięciu przekaźnika Mercedes nie dławi się, obroty nie falują i da się normalnie jeździć. I tu jest moje pytanie, czy jest możliwe, że akurat mam takiego pecha i dwa srebrne przekaźniki które posiadam są uszkodzone, czy problem może tkwić w czymś innym? Czytałem także o potencjometrze klapy spiętrzającej, lecz jeśli silnik dobrze pracuje bez srebrnego przekaźnika to może być ten potencjometr winien?
Na ten moment podejrzany wydaje mi się ten srebrny przekaźnik, przy kupnie nie wiem czy to jest istotne ale podczas montażu nowego akumulatora przypadkowo zostały zwarte minus z plusem na dosłownie sekundę (klucz przypadkowo się zsunął podczas dokręcania jednej z klem).
Z góry dziękuję za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pozdrawiam.

#371 Offline   w0jta5


  • Postów: 4486
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 luty 2017 - 13:14

Bez srebrnego przekaźnika silnik pracuje w pełni mechanicznie, bez użycia elektroniki.

Zacznij od tego czy sterownik jeszcze żyje i co pokazuje. Czyli miernik w dłoń i co pokazuje w gnieździe diagnostycznym. Masz 1.8 więc trzeba jeszcze zrobić diodę do wybłyskania błędów ze sterownika.

Dolot szczelny? Kalosz cały? Wszystko jest podpięte?

Ps. Zapoznaj się z zasadami formułowania tematów. Jak znalazłeś pokrewne tematy, to do nich dołączaj.
Wieczorem to podłączę.

#372 Offline   melfio1


  • Postów: 3119
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 04 luty 2017 - 19:04

Jaki nr.ma srebrny przekaźnik ,jaki ECU,masz ABS?

#373 Offline   mbw123


  • Postów: 3
  • Na forum od: 03 lut 2017
  • Miejscowość: Nowy Sącz
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 240D

Napisano 07 luty 2017 - 00:42

Sprawdziłem i sprawa wygląda następująco, dolot jak i kalosz wyglądają dobrze, niczego niepokojącego się nie dopatrzyłem oraz wszystko jest podpięte. Znalazłem opis jak wykonać tą diodę tak więc w tygodniu postaram się to zrobić i posprawdzać błędy, a co do sterownika to mógłbym prosić o jakąś podpowiedź jak dokładnie mógłbym go sprawdzić miernikiem, gdyż tego już nie znalazłem na forum.
Numer srebrnego przekaźnika to 2015403845 i ABS-u nie posiadam, a co do ECU to dopiero jutro najwcześniej będę mógł być przy aucie to go sprawdzę.
Po zdemontowaniu obudowy filtra powietrza zauważyłem także, że gdy zaczyna falować na obrotach to klapa spiętrzająca porusza się w górę i dół samoczynnie.

#374 Offline   melfio1


  • Postów: 3119
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 07 luty 2017 - 06:38

Numer srebrnego przekaźnika to 2015403845 i ABS-u nie posiadam,

Czyli ok,

#375 Offline   Pilon


  • Postów: 2
  • Na forum od: 08 paź 2016
  • Miejscowość: Szczerby
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marzec 2017 - 21:34

Ja miałem tak przy silniku 2,0 m102, że na zimnym po odpaleniu przez 10 sekund trzymał 1500 obrotów, a potem spadały na 500-600, falowały i silnik gasnął. Po rozgrzaniu silnika było wszystko dobrze. Błędów nie błyskał. Sprawdziłem wszystkie przewody gumowe i kalosz-ok, sprawdziłem ZPD-ok. Okazało się, że winny był wyłącznik termiczny odpowiedzialny za pracę ZPD do 60 stopni Celsjusza. Czujnik jednopinowy, który znajduje się na korpusie pompy płynu chłodzącego, żeby go sprawdzić można wypiąć wtyczkę i dać masę do niej, wtedy na zimnym będzie chodził dobrze.

#376 Offline   Pafeuu


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2016
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marzec 2017 - 21:15

Ostatnio miałem problem z obrotami, ale został naprawiony. Teraz gaz strzela raz na 30 min-1 godzine. Wymienilem rurkę pod kaloszem, lecz sam kalosz z zewnątrz jest poparciały i ma chyba dziurkę. Jak się do niego dostać? Muszę odkręcić wszystkie przewody od rozdzielacza? Od czego są te 2 śrubki? Wykręciłem je dziś i przykręciłem, nie mogłem odpalić samochodu, odpalił na pych. Przewody, świece i kopułka są raczej okej bo sprawdzane. Coraz częściej muszę kręcić ponad 30 sekund rozrusznikiem.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#377 Offline   Sawyer


  • Postów: 1852
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 marzec 2017 - 22:10

Rozdzielacza nie musisz odkręcać, zdejmujesz wtrysk w komplecie. Dopiero jak ściągniesz wszystko z przepustnicy będziesz mógł wyjąć kalosz z ramki.

#378 Offline   Pafeuu


  • Postów: 28
  • Na forum od: 12 lis 2016
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 marzec 2017 - 22:12

Czyli te dwie śrubki nie służą Do regulacji i nic nie rozregulowałem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#379 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 01 kwiecień 2017 - 06:13

Sie okaze jak zlozysz, ale najlepiej jak wrocisz w miare mozliwosci do pozycji wyjsciowej. W zaleznosci ktore "dwie srubki" ruszyles. :/
Taka rada przy zakladaniu i zdejmowaniu calego wtrysku. Ja zdejmowalem u siebie talerzyk klapy spietrzajacej, by potem wlozyc w srodek lape i naciagnac kalosz przy zakladaniu. Ale z tym musisz byc ostrozny. Ustawienie talerzyka przez kartke w szczeline na zamknietym i dokrecasz z czuciem zajmuje chwilke.
Slyszalem, ze ktos z puszeczki po coli zrobil sobie taka prowadnice by wcisnac kalosz na miejsce i talerzyka nie odkrecal.
Natomiast jak mialbys kamerke inspekcyjna, to mozesz sprobowac sobie na kalosz zerknac bez rozkrecania. Albo wymacaj przed odkreceniem reka. W samochodzie, gdzie mialem gazolot podlaczony, pojezdzilem paluchami i najpierw paliwko po zewnetrznej stronie wyczailem, a potem palec wpadl mi do srodka :( To juz bylo pewne, ze musze go wymienic.

Nie sugeruj sie, ze cala elektryka jest ok, bo sprawdzane byly. Mi sprawdzal spec z polecenia i samochod raz odpalal a raz nie. I sprawdzal iskre na kazdej swiecy, czyscil styki, palec, kopulke itd i bylo ok wedlug niego, a samochod nadal sfochowany. I sie poddal. Problem minal jak sam wymienilem cewke i swiece na nowe. Uzywanej cewki nie proponuje, bo poprzednim razem przy wymianie dzialala bez zarzutu troche ponad rok.

Użytkownik Davidushka edytował ten post 01 kwiecień 2017 - 06:22


#380 Offline   Davidushka


  • Postów: 422
  • Na forum od: 25 lip 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Napisano 09 kwiecień 2017 - 08:15

Podpinam się pod temat, gdyż ma on wiele wspólengo.

Na samym poczatku filmu od 1:10 min. o zasadach działania systemu Ke-jet, gosciu opisuje miedzy innymi zawor upustowy zbiornika paliwa:
https://www.youtube....h?v=a4fJAfXYxWk
Tu na schemacie go nie bylo, wiec dorysowalem go na niebiesko mniej wiecej gdzie powinien byc podlaczony:
Dołączona grafika
Jeśli wszystkie powroty (na zolto) z 9. obrotowego regulatora cisnienia kontrolnego, 7. temperaturowego regulatora cisnienia kontrolnego oraz z glownego regulatora cisnienia rozdzielacza (zaznaczony na zielono), sa odprowadzone do zbiornika paliwa, to przy nieprawidlowym cisnieniu w baku, ktore ma utrzymywac wartosc 0,3 Bar poprzez zawor upustowy, moim zdaniem posrednio moze oddzialywac na cisnienia w powrotach z regulatorow. Cisnienie kontrolne oddzialywujace na tlok sterujacy dawka paliwa wstepnie ma wynosic jedynie 0,5 Bar.
Roznica miedzy cisnieniem panujacym w zbiorniku a cisnieniem sterujacym jest niewielka. Jesli zawor upustowy nie otworzy sie przy cisnieniu 0,3 Bar i ciśnienie w zbiorniku przekroczy tę wartość, to moim zdaniem moze byc przyczyna wzrostu cisnienia kontrolnego do wartosci utrudniającej ruch tloka sterujacego, i tym samym trudniejsze będzie odpalenie zimnego silnika.
Prosze mnie wyprowadzic z bledu, jesli sie myle. Moja teoria opiera sie w tej chwili jedynie na rysunkach, w ktorych moga byc braki w elementach ukladu takich jak np. zaworki zwrotne.

Czy wogole istnieje cos takiego jak "zawor upustowy cisnienia w zbiorniku paliwa" w mercedesie W124 z silnikiem M102, gdzie jest umiejscowiony i jak wyglada? Czy moze on miec wplyw na prace ke-jeta przynajmniej we wstepnej fazie rozruchu, gdy silnik jest jeszcze zimny?

Użytkownik Davidushka edytował ten post 09 kwiecień 2017 - 08:26