Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * - - 3 głosy

[w201/w124] M102 problemy z obrotami - możliwe przyczyny



368 odpowiedzi w tym temacie

#361 Offline   mati9224


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudzień 2016 - 13:43

Przy swapie podmieniłem tylko czujnik temperatury z cztero pionowego na dwu pionowy. Wczoraj przypomniałem sobie, że razem z silnikiem dostałem sterownik. Założyłem sterownik od 2.3. Obroty przestały dziwnie falowac, silnik już się nie dlawi. Ale na zimnym trochę ciężko odpalać. W poprzednim silniku miałem to samo. Czy wina może leżeć w czujniku temperatury?

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka



#362 Offline   carl00s


  • Postów: 1128
  • Na forum od: 22 lut 2009
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudzień 2016 - 15:11

Moze. Czujnik temperatury jest bezposrednio odpowiedzialny za czas uruchomienia wtryskiwacza rozruchowego. Zakladajac, ze hydraulika jest poprawnie ustawiona, srebrny przekaznik, czujnik temperatury oraz sam wtrysk rozruchowy sa pierwsze do sprawdzenia.

#363 Offline   mati9224


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudzień 2016 - 15:37

Wtrysk rozruchowy już podmienialem gdyż posiadam trzy i na każdym jest tak samo. Srebrny przekaźnik sprawdzony i przelutowany. Jutro zamówię nowy czujnik temperatury. Mam nadzieję, że to on jest winien tych problemów. Dzięki za odpowiedź kolego. Pozdrawiam

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka



#364 Offline   Sawyer


  • Postów: 1553
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudzień 2016 - 17:57

Na zimno podbija obroty do 1200?

#365 Offline   mati9224


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 grudzień 2016 - 18:39

Podbija ale po 15 sekundach spadaja obroty na 750. Tak samo się dzieje na rozgrzanym silniku.

Wysłane z mojego LG-D605 przy użyciu Tapatalka



#366 Offline   Krzysiek127


  • Postów: 49
  • Na forum od: 27 paź 2016
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W208

Napisano 21 grudzień 2016 - 13:01

Panowie, będę naprawiał skutki posiadania lpg w m102 - będę zmieniał obudowę filtra powietrza wraz z dolotem na szczelną.
Chciałbym sprawdzić też stan kalosza, czy ktoś może mnie na ten element nakierować?

Wogóle chętnie wysłucham na co jeszcze zwrócić uwage na stan/ kompletność.

#367 Offline   mati9224


  • Postów: 32
  • Na forum od: 02 wrz 2016
  • Miejscowość: Pruchnik
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 grudzień 2016 - 11:47

Musisz kolego zdjąć cała puche z filtrem i pod spodem masz całego K-Jeta. Najlepiej jest odkręcić wszystkie przewody paliwowe od wtrysku i zdjąć gumową rurke która znajduje się pod dolotem i jest połączona właśnie z tym kaloszem i zaworem powietrza dodatkowego. Potem odkręcasz cięgna gazu od wtrysku a sam wtrysk jest przykręcony w trzech miejscach na dolecie, które odkręcasz, wyjmujesz wtrysk i masz kalosz podany jak na dłoni. Świecenie pod dolot i sprawdzanie kalosza bez wyciągania wtrysku nie ma sensu. Pozdrawiam

#368 Offline   dupczak


  • Postów: 22
  • Na forum od: 24 cze 2016
  • Miejscowość: Trzebuska
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 styczeń 2017 - 18:18

Witam, mam kolejny problem. Regulowałem swoją gwiazdę po raz enty. Raz miałem tak że zaraz po regulacji pięknie chodził, a na drugi dzień już falował. Ostatnio tak, że zaraz po odpaleniu nie falował, dopiero po kilku minutach, do tego nie chciał jechać, ale zauważyłem że miał za ubogą mieszankę ustawioną. A teraz mam tak, że po włączeniu ogrzewania obroty zaczynają falować. Bez włączania ogrzewania, równo pracuję, nie faluję, a jak włączę to obroty zaczynają falować w dodatku nie ma mocy. Bez włączonego ogrzewania jedzie jak wściekły. Nie mam pojęcia o co chodzi, bo nie widzę związku, że ogrzewanie może prowadzić do falowania i bardzo znacznym spadku mocy. Zauważyłem, że przy takich minusowych temperaturach ma zwiększone obroty tylko przez jakieś 5-7 sekund. Napięcie na potku 0.74, a wypełnienie 6.8-7,2V.

#369 Offline   Pentagramix


  • Postów: 11
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 styczeń 2017 - 13:09

Witajcie podepnę się pod temat. Czyściłem nieco ukł. dolotowy i niestety musiałem przeregulować wtrysk. Do potencjometra jeszcze się nie dobierałem, ale próbowałem ustawić (MB 230) filmu z YT (nie wiem czemu nie mogę wstawić linku) z wersji 3.0. Niestety, u mnie wartości wychodziły dość dziwne po sprawdzaniu miernikiem złącza, 14, 15, nawet 17V. Zostawiłem to w cholerę i postanowiłem przeregulować wg analizatora spalin.

Dla mojego motoru wskaźnik HC na wolnych wynosi 100ppm, u mnie ok 150. Lambda 0,97-1,03 u mnie przy górnej granicy. Regulowałem tylko wkrętem imbusowym w obudowie filtra, przy wyższych obrotach węglowodory (ppm HC) spadały. Ja zadowolony że auto gotowe jeżdzę jest ok, niestety przy rozgrzanym silniku odpala i gaśnie jakby miał za bogato. Dosłownie odpali na sekundę.Żeby odpalić trzeba dodać nieco gazu a najlepiej przegazówka na LPG. Niestety tam gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła (było tak od początku wymiana filtra gazu i regulacja komputerem nie pomogła,opisałem to w innym wątku TU http://mb201-124.eu/...ch/page__st__20). Na benzynie na wolnych tarpie silnikiem i po kilku sekundach dopiero się stabilizuje. Jakieś sugestie?