Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

* * * - - 3 głosy

[w201/w124] M102 problemy z obrotami - możliwe przyczyny



377 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gość_janin_


  • Na forum od: --

Napisano 14 listopad 2014 - 21:02

Może jestem niedoinformowany, ale EHA to raczej wzbogaca mieszankę (np. przy ssaniu), a nie zwiększa obroty, bo za to odpowiedzialny jest zawór powietrza dodatkowego? Może to on się przywiesza i trzeba by go wyjąć i wyczyścić porządnie? :hmm:

#42 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 14 listopad 2014 - 21:27

o to chodzi właśnie że mi eha wzbogaca mieszanke i wlasnie podnosi obroty a steruje nim lambda , jutro zmierze ile mam wypelnienia po podniesieniu obrotów bo dzisiaj już nie miałem jak, dzieki za zainteresowanie

#43 Offline   melfio1


  • Postów: 2988
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 listopad 2014 - 21:45

jak ci się podniosą obroty ,to wypnij wtyczkę z ZPD i zobacz czy obroty spadną czy nie ,jeśli nie to coś z ZPD ,albo srebrny przekaźnik ,za aku .

#44 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 14 listopad 2014 - 22:57

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 14 listopad 2014 - 21:45 napisał

jak ci się podniosą obroty ,to wypnij wtyczkę z ZPD i zobacz czy obroty spadną czy nie ,jeśli nie to coś z ZPD ,albo srebrny przekaźnik ,za aku .
no wlaśnie jak odepne zpd to się nic nie dzieje, jak wyjmę bezpiecznik ze srebrnego przekaźnika to wtedy chodzi na samej mechanice i jest ok oczywiscie jak nagrzany bo jak zimny to zgaśnie brak ssania itp.Dopiero jak odepne lambde lub EHA to wraca do normy.Zapomnialem dodac że jak mu dam dobrze w du..e to nie podtzyma go często i zgaśnie, albo na postoju przy skręcaniu kierownicy najpierw spadnie z obrotów dopiero po dłuższej chwili jak go zacznie dusic to podniesie sobie- potencjometr przepustnicy krańcówka ok. Boję się że wina może leżeć po stronie EHA lub sterownika.Jutro jeszcze sprobuje zestroić wszystko jeszcze raz na starym potencjometrze bo ten nowy był masakryczny do wyregulowania. i ustawić regulator KAT w pozycji mercedes. Powiem że przeczytalem kilka postow i dostałem mętliku z wzorem na wyliczynie wypelnienia więc proszę potwierdźcie czy mam racje. jesli licze na pinach 3 i 5 to wzor jest V3-5/V5-masa x 100% lub na pinach 3 i 2 to wtedy [1-(v3-2/V5-masa)] x 100%

#45 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 14 listopad 2014 - 23:13

Wyświetl postUżytkownik tofikwroc dnia 14 listopad 2014 - 20:13 napisał

Witam szanownych kolegów próbuje zreanimować wiązkę elektryczną silnika mimo wymiany kabli do wszystkich czujników na gnieżdzie diagnostycznym miedzy pinem 3-5 na wolnych obrotach miernik wskazuje 14 volt ? kolejne nurtujący temat skąd pobiera się odczyt między pinem 3-5 to znaczy z którego czujnika ? Potencjometr klapy wymieniłem na nowy i ustawiony na 0,7v. Wdzięczny był bym za pomoc w zrozumieniu przyczyn .
pin 3 idzie ze sterownika podaje sygnał o mieszance-wypelnieniu, zacisk 23 na złączu sterownika, natomiast pin piąty to zasilanie, ale nie idzie przez bezpiecznik, na 6 stce jest przez bezpiecznik nr 9 tutaj masz juz wcześniej opracowane przez jednego z kolegów wartości wypełnienia i jaki błąd wskazują :Poniżej opisy kodów:

nne błędy (także podczas pracy) to:
0% - całkowite uszkodzenie modułu.
10% - uszkodzony potencjometr klapy, niewystarczający przepływ powietrza przy aktywnym sygnale maksymalnego otwarcia przepustnicy. Wadliwy właćznik biegu jałowego.
20% - włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy
30% - uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego
40% - uszkodzenie potencjometru klapy, zwarcie sygnałów.
50% - uszkodzona sonda lambda
70% - opisane
80% - termometr powietrza zasysanego uszkodzony
100% - brak zasilania. Zbyt uboga mieszanka.

#46 Offline   melfio1


  • Postów: 2988
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 14 listopad 2014 - 23:15

czyli coś odcina ZPD i dlatego podnoszą ci się obroty ,ZPD jest sterowany przez srebrny przekaźnik ,EHA to działa na zimnym silniku ,potem tylko jak hamujesz silnikiem ,regulator ustaw w pozycji S,

#47 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 15 listopad 2014 - 11:18

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 14 listopad 2014 - 23:15 napisał

czyli coś odcina ZPD i dlatego podnoszą ci się obroty ,ZPD jest sterowany przez srebrny przekaźnik ,EHA to działa na zimnym silniku ,potem tylko jak hamujesz silnikiem ,regulator ustaw w pozycji S,
właśnie EHA działa na zimnym silniku i po zetknięciu stycznika krańcówki( przepustnicy) Lambda widzi ubogą mieszanke i podaje sygnal do sterownika a sterownik sygnał do EHA które podnosi ciśnienie w komorach wzbogacając mieszanke, a więcej benzyny to wyższe obroty.Dlatego moją sugestia był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem z odmy, albo już nie wiem wtryski też nie są w najlepszym stanie bo jak sprawdzałem przy małym ciśnieniu nie rozpylają tak jak powinny.Przeczytałem już chyba wszystkie możliwe lektury i porady z forum jak i z klubu.Co mnie zastanawia ludzie podaja 10 innych wzorów i sposobów ustawiania wypełnienia i potencjometru.Jedni mówią na zimnym wypełnienie drudzy no ciepłym tylko eha odepnij bo namiesza itp.itp...

#48 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 15 listopad 2014 - 11:40

aha przekaźnik jest przelutowany działa bo cała huśtawka zaczęła się od tego że autem przez jakiś czas jeździł mój ojciec, bo ja mieszkam w uk.Kiedy gwiazdą przyjechałem do uk zwróciłem uwagę że nie działa ssanie, więc przelutowałem przekaźnik i auto zaczęło działać już nie tylko na mechanicznym w trysku ale razem ze sterownikiem.Stojąc w korku zaczęły mi się podnościć obroty więc wymienilem kilka rzeczy takich jak nowe rurki odmy i podciśnień, gumki pod wtryskami, czujnik temperatury, potencjometr klapy.Posprawdzałem resztę układu według wskazówek z książki o kejecie i postów z tego forum.Posłucham się jeszcze was i sprawdze ZPD,a wyprowadziłem z niego nawet oddzielny kabel by mu zasterować napięcie kiedy mi sie tak dzieje i nie było różnicy a napewno działa, śrubka zderzaka ustawiona na 2mm.Rozbiorę wszystko na wolnym czasie złożę od nowa i wyreguluje.Tutaj moja prośba powiedzcie mi jak wy regulujecie według jakich wzorów, na zimnym czy na ciepłym bo na forum tak jak już pisałem jest tyle sprzecznych ze sobą wzorów i wskazówek i nie wiem który jest właściwy a ludzie którzy je podają mają duze autorytety.Więc nie wiem czy zemnie taki matoł że interpretuje to inaczej czy każdy ma swój sprawdzony sposób.Bo jak to mowią wesoła teoria a smutna praktyka i u mnie tak jest.

#49 Offline   melfio1


  • Postów: 2988
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 15 listopad 2014 - 12:00

Cytat

a więcej benzyny to wyższe obroty
nie jestem specjalistą od KE,ale więcej benzyny będzie dusiło motor ,za bogato,a za mało powietrza ,będzie go zalewało , moim zdaniem powietrze u ciebie podnosi obroty ,nie PB.

Użytkownik melfio1 edytował ten post 15 listopad 2014 - 12:00


#50 Offline   pgorzala


  • Postów: 309
  • Na forum od: 22 gru 2009
  • Miejscowość: Tuchów
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 listopad 2014 - 12:00

Wyświetl postUżytkownik Tabaluga dnia 15 listopad 2014 - 11:18 napisał

właśnie EHA działa na zimnym silniku i po zetknięciu stycznika krańcówki( przepustnicy) Lambda widzi ubogą mieszanke i podaje sygnal do sterownika a sterownik sygnał do EHA które podnosi ciśnienie w komorach wzbogacając mieszanke, a więcej benzyny to wyższe obroty.Dlatego moją sugestia był regulator ciśnienia paliwa sterowany podciśnieniem z odmy, albo już nie wiem wtryski też nie są w najlepszym stanie bo jak sprawdzałem przy małym ciśnieniu nie rozpylają tak jak powinny.Przeczytałem już chyba wszystkie możliwe lektury i porady z forum jak i z klubu.Co mnie zastanawia ludzie podaja 10 innych wzorów i sposobów ustawiania wypełnienia i potencjometru.Jedni mówią na zimnym wypełnienie drudzy no ciepłym tylko eha odepnij bo namiesza itp.itp...


EHA wzbogaca mieszankę aż do temperatury 60 st. C. Następnie m.in. wzbogaca ją przy pełnym otwarciu przepustnicy, oraz odcina dopływ paliwa w trakcie hamowania.

Regulator ciśnienia paliwa nie jest sterowany podciśnieniem z odmy ;) Ma z góry ustawione przez producenta wartości ciśnienia. A ten wężyk z tyłu to odprowadzenie ewentualnych przecieków.

Skład mieszanki ustawiaj tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku. Minimalna temperatura to 60 st. C a max to temperatura załączenia wentylatora chłodnicy. Ponadto powinno się wyłączyć wszystkie odbiorniki prądu w miarę możliwości zapewnić w pomieszczeniu temperaturę pokojową. Jeśli w takich warunkach ustawisz mieszankę to będziesz miał pewność, że jest tak jak należy.
Ja nie bawię się we wzory tylko korzystam z miernika współczynnika wypełnienia impulsu - w jednoznaczny sposób podaje odczyty więc eliminuje możliwość pomyłki a dodatkowo skraca całą czynność.
Jeśli masz podejrzenie, że wtryskiwacze działają nieprawidłowo to odezwij się do mnie na priv. Zajmuję się czyszczeniem wtryskiwaczy. :)

Sprawdź też czy klapa przepływomierza płynnie i błyskawicznie powraca ci z dolnego położenia do górnego, sprawdź również czy posiadasz komplet odpowiednich sprężynek sterujących cięgnem gazu i przepustnicą. To drobiazgi ale potrafią napsuć krwi...

#51 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 15 listopad 2014 - 12:36

Dzięki za szybka odpowiedź, dałeś mi trochę właśnie do myślenia bo podnoszenie obrotów dzieje się tylko po załączeniu krańcówki kiedy silnik jest na jałowych bo po wciśnięciu gazu problemu nie ma.muszę sprawdzić jeszcze raz potencjometr przepustnicy i czujnik temperatury i wiązke czy nie ma przebicia, bo dzieje się sytuacja odwrotna bo EHA nie powinno nic korygować po osiągnieciu temperatury a on właśnie wtedy zaczyna mieszać, a wiem że to on bo metodą prób i błędów po odłączeniu EHA lub Lambdy problem znika, tak więc coś co tym steruje jest odpowiedzialne logicznie myśląc

#52 Offline   tofikwroc


  • Postów: 8
  • Na forum od: 17 lis 2013
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 listopad 2014 - 15:22

Wyświetl postUżytkownik Tabaluga dnia 14 listopad 2014 - 23:13 napisał

pin 3 idzie ze sterownika podaje sygnał o mieszance-wypelnieniu, zacisk 23 na złączu sterownika, natomiast pin piąty to zasilanie, ale nie idzie przez bezpiecznik, na 6 stce jest przez bezpiecznik nr 9 tutaj masz juz wcześniej opracowane przez jednego z kolegów wartości wypełnienia i jaki błąd wskazują :Poniżej opisy kodów:

nne błędy (także podczas pracy) to:
0% - całkowite uszkodzenie modułu.
10% - uszkodzony potencjometr klapy, niewystarczający przepływ powietrza przy aktywnym sygnale maksymalnego otwarcia przepustnicy. Wadliwy właćznik biegu jałowego.
20% - włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy
30% - uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego
40% - uszkodzenie potencjometru klapy, zwarcie sygnałów.
50% - uszkodzona sonda lambda
70% - opisane
80% - termometr powietrza zasysanego uszkodzony
100% - brak zasilania. Zbyt uboga mieszanka.
Witam kolegę dziękuje za odpowiedz , mam kolejne pytanie czy możliwą przyczyną błednego odczytu na pinie 3-5 jest uszkodzony srebrny przekaznik ? czy przyczyn szukać gdzie indziej ? i gdzie szukać powodu błednego napięcia między 3-5pinem

#53 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 15 listopad 2014 - 18:05

wychodzi to na 100% wypełnienia czyli brak zasilania w sterowniku lub zbyt uboga mieszanka, zanim zaczniesz regulować mieszanke sprawdź srebrny przekaźnik i bezpiecznik w nim, objawy padniętego srebrnego przekaźnika to min zapalona kontrolka ABS brak ssania, i ZPD nie będzie chodził.Zobacz koło akumulatora czy masz złącze diagnostyczne prostokątne żeby wybłyskać sobie błędy, gdzieś bylo na forum jak polutować kable do diody i podłączyć do gniazda. na szybko to tak: lutujesz zabkę z kabelkiem do plusa diody, natomiast 2 kable z dwoma banankami do minusa, zabke podłączasz do plusa akumulatora, jednego bananka wtykasz w otwor numer 3 w złączu włączasz zapłon, dioda powinna świecić, nastepnie drugiego bananka wtykasz w otwór nr 1 w złączu na ok 3-4 sekundy i wyciągasz go, dioda powinna zacząć migać i wtedy liczysz ilość mignięć które odpowiadają kodom usterek, jak diodoa przestanie migać to znowu bananka do nr1 i czytasz następne błędy.Żeby je skasować włożenie bananka w nr 1 na ok 10 sek powinno załatwić sprawę. tutaj jest opis błędów :Flashes------- Fault
1 No System Malfunction
2 Throttle Valve Swttch
3 Coolant Temperature Sensor
4 Airflow Sensor Position Indicator
5 Oxygen Sensor
6 Not Used
7 Td Signal
8 Altitude Correction Capsule
9 Electro-Hydraulic Actuator (EHA)
10 Throttle Valve Switch and/or Idle Speed Contact
11 Not Used
12 EGR Temperature Sensor
sprawdź jeszcze wypelnienie pomiedzy 3 i 2 co Ci pokazuje

#54 Offline   Tabaluga


  • Postów: 36
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Urzedow
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W210 320CDI Avantgarde

Napisano 15 listopad 2014 - 18:15

Jeśli chodzi o moją gwiazdę, wyjąłem dzisiaj cały wtrysk, sprawdziłem potencjometr przepustnicy i wszystko wskazuje ze jest ok.Założyłem starego potka, ustawiłem go na 0.7v i zacząłem ustawiac mięszankę pop ustawieniu na 7v czyli 50%, trzyma się tak przez kilka sekund później leci na 3 v( mierzone na pinach 2 i 3) napiecie wynosi 13.5 co daje nam 80% wypełnienia czyli padnięty czujnik powietrza zasysanego.?Obroty ogólnie za wysokie bo 2200.Po przestawieniu potka na 0.55v obroty ok 750-800 mieszanka 7V 50%.Micha już mi się cieszyła bo rozgrzał się do 90% i wszystko ok.Wsiadłem w niego odjechałem kawałek żeby przeparkować i dupa dalej to samo tyle że spadły na 1500, odłączam lambde wszystko wraca do normy, odłączam EHA wszystko wraca do normy.Gdzie jest sens.Kupię jeszcze ten colerny czujnik temperatury i dodatkowo gumę od odmy bo z tego odłaczania i podlaczania pękla przy pokrywie zaworów, niby ją ''podrutowałem'' ale różnie może być.Tak więc nie dotykam go dopuki mi części nie przyjdą i mnie nerwy nie puszczą bo mam już dość.

#55 Offline   tofikwroc


  • Postów: 8
  • Na forum od: 17 lis 2013
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 listopad 2014 - 22:13

Wyświetl postUżytkownik Tabaluga dnia 15 listopad 2014 - 18:05 napisał

wychodzi to na 100% wypełnienia czyli brak zasilania w sterowniku lub zbyt uboga mieszanka, zanim zaczniesz regulować mieszanke sprawdź srebrny przekaźnik i bezpiecznik w nim, objawy padniętego srebrnego przekaźnika to min zapalona kontrolka ABS brak ssania, i ZPD nie będzie chodził.Zobacz koło akumulatora czy masz złącze diagnostyczne prostokątne żeby wybłyskać sobie błędy, gdzieś bylo na forum jak polutować kable do diody i podłączyć do gniazda. na szybko to tak: lutujesz zabkę z kabelkiem do plusa diody, natomiast 2 kable z dwoma banankami do minusa, zabke podłączasz do plusa akumulatora, jednego bananka wtykasz w otwor numer 3 w złączu włączasz zapłon, dioda powinna świecić, nastepnie drugiego bananka wtykasz w otwór nr 1 w złączu na ok 3-4 sekundy i wyciągasz go, dioda powinna zacząć migać i wtedy liczysz ilość mignięć które odpowiadają kodom usterek, jak diodoa przestanie migać to znowu bananka do nr1 i czytasz następne błędy.Żeby je skasować włożenie bananka w nr 1 na ok 10 sek powinno załatwić sprawę. tutaj jest opis błędów :Flashes------- Fault
1 No System Malfunction
2 Throttle Valve Swttch
3 Coolant Temperature Sensor
4 Airflow Sensor Position Indicator
5 Oxygen Sensor
6 Not Used
7 Td Signal
8 Altitude Correction Capsule
9 Electro-Hydraulic Actuator (EHA)
10 Throttle Valve Switch and/or Idle Speed Contact
11 Not Used
12 EGR Temperature Sensor
sprawdź jeszcze wypelnienie pomiedzy 3 i 2 co Ci pokazuje
Witam ponownie ,jak kol.Tabaluga poradził zrobiłem przyrząd do migotania i przystąpiłem do pomiaru krokodylek do plusa a banan do dziurki 3 a tu dioda zaświeciła bez włączonego jeszcze zapłonu :hmm: włączyłem zapłon dioda nadal świeciła drugi banan na 3 sek do 1 dioda mocniej zaświeciła wyjołem banan z jedynki a ona swieciła bez mrugania :/ pomoże mi ktoś to zrozumieć i jak usunąć tą usterkę???? :hmm:

#56 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 16 listopad 2014 - 22:49

Masz zrobić tak zapłon wyłączony podłączasz diodę do plusa aku i teden z przewodów do pinu bodajże 3 ( dioda ma się zaplić) nastąpnie przekręcasz zapłon i na 3 sek niech będzie wkładasz drugi kabelek w pin numer jeden uważając na to by wszystkie połącznia diody były pewne . Cała filozofia jeśli pali się ciągle odepnij i podłacz sterownik czasmi może się zawiesić . A co do błyskania kodów pamietaj o zapłonie ( włączaniu i wyłączaniu podczas operacji , sprawdzania)

#57 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes 190 1,8
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 16 listopad 2014 - 22:53

Wyświetl postUżytkownik Tabaluga dnia 15 listopad 2014 - 18:15 napisał

Jeśli chodzi o moją gwiazdę, wyjąłem dzisiaj cały wtrysk, sprawdziłem potencjometr przepustnicy i wszystko wskazuje ze jest ok.Założyłem starego potka, ustawiłem go na 0.7v i zacząłem ustawiac mięszankę pop ustawieniu na 7v czyli 50%, trzyma się tak przez kilka sekund później leci na 3 v( mierzone na pinach 2 i 3) napiecie wynosi 13.5 co daje nam 80% wypełnienia czyli padnięty czujnik powietrza zasysanego.?Obroty ogólnie za wysokie bo 2200.Po przestawieniu potka na 0.55v obroty ok 750-800 mieszanka 7V 50%.Micha już mi się cieszyła bo rozgrzał się do 90% i wszystko ok.Wsiadłem w niego odjechałem kawałek żeby przeparkować i dupa dalej to samo tyle że spadły na 1500, odłączam lambde wszystko wraca do normy, odłączam EHA wszystko wraca do normy.Gdzie jest sens.Kupię jeszcze ten colerny czujnik temperatury i dodatkowo gumę od odmy bo z tego odłaczania i podlaczania pękla przy pokrywie zaworów, niby ją ''podrutowałem'' ale różnie może być.Tak więc nie dotykam go dopuki mi części nie przyjdą i mnie nerwy nie puszczą bo mam już dość.
Najpierw mieszankę się ustawia potem potencjometr ( przy kręceniu śrubą CO zmienia się wartość na nim) , pamiętaj że temp regulacji to okoo 70 stopni dla mieszanki a dla potka silnik maks rozgrzany . To że po odpięciu czegokolwiek wraca do normy to to zasługa tego że wchodzi w tryb awaryjny ( tyle że będzie miał obroty koło 1000 a nie prawidłowe 750 -800 .)
Czy po kilkukrotnym uruchomieniu silnika pojawia się błąd ( błyskowy ) ?

Użytkownik Piotrek 190E edytował ten post 16 listopad 2014 - 22:54


#58 Offline   tofikwroc


  • Postów: 8
  • Na forum od: 17 lis 2013
  • Miejscowość: wrocław
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 listopad 2014 - 22:58

Wyświetl postUżytkownik Piotrek 190E dnia 16 listopad 2014 - 22:49 napisał

Masz zrobić tak zapłon wyłączony podłączasz diodę do plusa aku i teden z przewodów do pinu bodajże 3 ( dioda ma się zaplić) nastąpnie przekręcasz zapłon i na 3 sek niech będzie wkładasz drugi kabelek w pin numer jeden uważając na to by wszystkie połącznia diody były pewne . Cała filozofia jeśli pali się ciągle odepnij i podłacz sterownik czasmi może się zawiesić . A co do błyskania kodów pamietaj o zapłonie ( włączaniu i wyłączaniu podczas operacji , sprawdzania)
SORRY Piotrku nurtuje mnie sprawa że doda swieci mimo że zapłon nie jest jeszcze włączony czy to normalny objaw//????? :hmm:

#59 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2422
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 listopad 2014 - 00:19

Wyświetl postUżytkownik tofikwroc dnia 16 listopad 2014 - 22:58 napisał

doda swieci mimo że zapłon nie jest jeszcze włączony
nic ino dodę M102 rajcuje... ja tam nie mam nic naprzeciw a i doda świecić ma czym ;)

#60 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 17 listopad 2014 - 00:27

sprzodu dwa wystrzelone airbagi, a tylne aż się proszą o wystrzał :E