Panowie i Panie jestem świeżasem na tym forum więc wybaczcie ewentualne gafy.
Problem mojej MB W124 220E 1993r silnik m111.960 to brak iskry. Odpalała i nagle nic. Rozrusznik kręci i nic. Elektro- mechanik twierdzi, że
przewody WN OK!, świece OK!, czujnik położenia wału OK!, cewki OK! Wiązki wyglądaja dobrze. Pozostaje więc tylko sterownik - komputer silnika. Niestety nie posiada sprzętu do diagnostyki komputerowej tego silnika. I moje pytanie brzmi:można czymożna jakoś zdiagnozować inaczej te usterkę np. tzw.diagnostyka błyskową? Dzięki za wszelkie podpowiedzi w tym temacie
1
[m111] brak iskry
Rozpoczęty przez aga, maj 17 2013 16:14
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 maja 2013 - 16:14
#2
Napisano 17 maja 2013 - 17:31
Można zdiagnozować kodami błyskowymi. Robi się to tak samo jak dla silnika m104.
Nie ma iskry. Ok. A reszta jest ? Sterowanie wtryskami w czasie kręcenia rozrusznikiem ? Po włączeniu zapłonu odzywa się na chwilę pompa paliwa ? Bezpiecznik nr 7 cały ? NIe na zasadzie "zobaczyć" tylko wyjąć i sprawdzić.
Jeśli nie będzie reakcji na próbę wybłyskania kodów błędu - brak zasilania sterownika.
Nie ma iskry. Ok. A reszta jest ? Sterowanie wtryskami w czasie kręcenia rozrusznikiem ? Po włączeniu zapłonu odzywa się na chwilę pompa paliwa ? Bezpiecznik nr 7 cały ? NIe na zasadzie "zobaczyć" tylko wyjąć i sprawdzić.
Jeśli nie będzie reakcji na próbę wybłyskania kodów błędu - brak zasilania sterownika.
#3
Napisano 17 maja 2013 - 19:09
Użytkownik m104user dnia 17 maja 2013 - 17:31 napisał
Można zdiagnozować kodami błyskowymi. Robi się to tak samo jak dla silnika m104.
Nie ma iskry. Ok. A reszta jest ? Sterowanie wtryskami w czasie kręcenia rozrusznikiem ? Po włączeniu zapłonu odzywa się na chwilę pompa paliwa ? Bezpiecznik nr 7 cały ? NIe na zasadzie "zobaczyć" tylko wyjąć i sprawdzić.
Jeśli nie będzie reakcji na próbę wybłyskania kodów błędu - brak zasilania sterownika.
Nie ma iskry. Ok. A reszta jest ? Sterowanie wtryskami w czasie kręcenia rozrusznikiem ? Po włączeniu zapłonu odzywa się na chwilę pompa paliwa ? Bezpiecznik nr 7 cały ? NIe na zasadzie "zobaczyć" tylko wyjąć i sprawdzić.
Jeśli nie będzie reakcji na próbę wybłyskania kodów błędu - brak zasilania sterownika.
#4
Napisano 28 stycznia 2018 - 19:24
Czolem
Pisze gdyz mam problem z moim m111.
Po wymianie wiazki auto nie pali. Sprawdzałem wiazke dwa razy, bo myslalem ze czegos nie podpiąłem ale wszystko jest na swoim miejscu.
Za rada m104 (dwa posty wyżej) wymieniłem bezpiecznik nr 7 na nowy ale na nic to. Próba błyskania błędów nie daje rezultatów gdyż nic nie świeci.
Czyli obstawiam że sterownik nie dostaje prądu.
m104 poradzisz co w tej sytuacji zrobic?
Pisze gdyz mam problem z moim m111.
Po wymianie wiazki auto nie pali. Sprawdzałem wiazke dwa razy, bo myslalem ze czegos nie podpiąłem ale wszystko jest na swoim miejscu.
Za rada m104 (dwa posty wyżej) wymieniłem bezpiecznik nr 7 na nowy ale na nic to. Próba błyskania błędów nie daje rezultatów gdyż nic nie świeci.
Czyli obstawiam że sterownik nie dostaje prądu.
m104 poradzisz co w tej sytuacji zrobic?
#5
Napisano 29 stycznia 2018 - 12:52
Odepnij kabel od sterownika i sprawdź, czy prąd dochodzi. Jeśli tak - sterownik udał się do krainy usłanej czujnikami z Omegi B 2.0 16v, przystrojonej elektryką z twinsparka. Jeśli nie - szukaj po drugiej stronie kabla, gdzie się gubi prąd
Tak na chłopski rozum
Tak na chłopski rozum
#6
Napisano 29 stycznia 2018 - 18:31
Nie sadze zeby sterownik sie spalil.
Wiazka byla robiona przez Kubasza wiec blad polaczen tez odrzucam.
Irytuje mnie brak mozliwosci wyblyskania bledow.
Jak lopatologicznie sprawdzic czy jest prad na sterowniku?
Wiazka byla robiona przez Kubasza wiec blad polaczen tez odrzucam.
Irytuje mnie brak mozliwosci wyblyskania bledow.
Jak lopatologicznie sprawdzic czy jest prad na sterowniku?
#7
Napisano 29 stycznia 2018 - 20:48
Na chłopski rozum - na wyjściach. Skoro dasz se celownik z maski urwać, że do kompa prąd dochodzi, to i z niego muszą sygnały wychodzić.
Ogólnie nie grzebałem osobiście w żadnym, poza OM605 i 2.2 diesel z W202, ale... wybłyskać diodą też się nie da?
Ogólnie nie grzebałem osobiście w żadnym, poza OM605 i 2.2 diesel z W202, ale... wybłyskać diodą też się nie da?
#8
Napisano 29 stycznia 2018 - 23:38
Om605 a m111 to zupelnie inna para kaloszy....
#9
Napisano 30 stycznia 2018 - 14:41
Tak, wiem, temu je biorę na chłopski rozum, a nie na faktyczną wiedzę pt "Na tym pinie ma być 0,4V, a na tym obok 12V". A skoro komp ma sterować, to odpowiednie napięcie musi wyjść z kompa, żeby coś tam zaskoczyło
#10
Napisano 30 stycznia 2018 - 20:17
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[w124] e220, m111.960. problem z odpaleniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hadrianus |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|